- 557 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
EŞEK MUHABBETİ..
EŞEK MUHABBETİ
Olay Bursa- Orhaneli yöresi köylerinin birinde geçiyor.
Tabii yine olay kahramanımız yeni yetme (stajyer) öğretmen arkadaşımız.
Biline; Orhaneli civarı azda olsa ormanlık bir bölgedir. Eskiden beri yük aracı olarak eşekler (namı diğer Karakaçanlar ) kullanılır.
Zengininde bir kaç tane,fakirinde ise bir eşek illa ki bulunur.
Bu günün arabası kısaca.
Köyde hayat; günlük nafaka ve kaygılardan sonra sıra eşek muhabbetlerine gelir .
Yok benim boz -kastedilen eşek- böyle güçlü-yok böyle kaçıyor. Şöyle koşuyor,böyle atlıyor…….
Öğretmenimiz de günlük derslerinden sonra köy dükkanının önünde bu muhabbetleri ister istemez dinliyor bazen de ortak oluyor.
Bunun adını da koymuş “eşek muhabbeti”.
Gel zaman git zaman öğretmenimiz maaş almak için ilçeye gelir.
Tüm köy öğretmenlerinin maaşları ay sonundaki Cuma gününe denk getirilir-yada o gün gelmeleri istenirdi.
Nerde e e e e e ? bankamatikler.
Mutat toplantılarda bu günlerde olur.İlçe Milli Eğitim Müdürü sıra ile köy öğretmenlerine söz verir hal-hatır sorardılar.
-Bizimkisi;
-Vallahi hocam (sözünü sakınmayan birisi) bol bol eşek muhabbeti dinliyorum demiş.
Herkesi bir gülme almış tabii.
_Müdür de bizimkini not etmiş bir tarafa.
_En kısa zamanda bizde dinlemek isteriz, senin bu eşek muhabbetlerini demiş.
Yeni yetmemizde:
-Beklerim hocam demiş.
Ziyaret gerçekleşiyor.
Köylü de toplanmış meydana .
Hal hatırdan sonra yenildi,içildi.
Köy ve okul,öğrenciler bir ağızda olsa konuşuldu.
Köylünün birisi ;
-Hocalarım, bana müsaade;
- Haşa huzurdan dışarı bizim eşeğin kazık sırası geldi,değiştirmem lazım diye izin istemiş, kalkmış gitmiş.
Bir diğer bir komşuda vallahi hocam bana da müsaade benim kininde sulanması lazım bana da müsaade.
Bir iki ,bir iki köylü dağılmış.
Kalmışlar mı ? bizimkiler baş başa.
Müdür ;haklısın öğretmenim senin eşek muhabbetin bayağı meşhurmuş .
Karşılıklı dilekler iletildikten sonra ziyaret bitmiş.
Öğretmenimizin sayesinde müdürümüz gerçek muhabbetin insanların geçimleri ile ilgili olduğunu birinci ağızdan öğrenmiş oldu.
Hayat böyle işte.
Eğitim-öğretim daha sonraya geliyor maalesef.
Bu gerçek her yörede değişik şekilde kendini gösterir.
Amaç; eğitim öğretimi muhabbetlerini birinci sıraya olmazsa bile ilk sıralara doğru yükseltmektir.
Eşek muhabbetlerinizi, kısa tutmak dileklerimle……………
Bursa’dan sevgilerle.