Lağım Faresi
Yaşadığı yer itibariyle pek sevilmez lağım faresi.
Bu anlaşılırda, neden öldürülür? Sonuçta lağım faresinin kendi pasaklılığı dışında kimseye bir zararı yok. Lağım faresi tutup sırtınızdan vurmaz sizi. Yada arkanızdan atıp tutmaz size verebileceği en fazla zarar karnı acıkırsa yiyeceklerinize saldırması olur. Yiyeceklerinize de ne kadar zarar verebilir?.. Peki şöyle bir soru sorayım sizi manevi yönünüzle psikolojinizi bozup aklınızı yitirmenize kadar olan süreçlere iten insanlara ne yapmalı? Şüphesiz onları da sevmezsiniz. Ama öldürebilir misiniz? Paradoks yapmaya gerek yok sanırım, sonuçta herkes neyi sevip neyi sevmeyeceği konusunda Hür’dür. Lağım faresini şöyle bir kenara bırakın karıncayı bile öldürmek insanlık dışıdır, insanlık suçudur. Abartıyor muyum bilmiyorum ama bana göre lağım faresi bazı insanlardan daha çok yaşamayı hak ediyor, daha masum... Velhasıl, bir insan tanıdım çoluk çocuğa ağabey gibi yaklaşıp onlara güya iş bularak iyilik yapıyor. Ama günlük kazançlarından kendine belli bir pay talep ediyor her gün o ’ağabey’... Şimdi bana bu adamla lağım faresini yan yana tutarsanız saçmalamış olursunuz. Bu adamla lağım faresinin aynı kefede bile tutulmasını kabul etmiyorum! Lağım faresi bu adamdan daha masum, daha çok yaşamayı hak ediyor arkadaşlar.
Bir insan tanıdım, yanında yıllarca çalışmış her türlü fedakarlığı yapmış bir emektara iftira atan. Lağım faresi gene bu adamdan daha kıymetli, daha kıdemli.
Her türlü kelam bir yana, lağım fareleri bazı insanlardan daha kıdemli, daha masum, yaşamayı daha çok hak ediyor...