- 420 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bu Ne Saltanat?
’Mükemmel olan İslamiyet’tir, Müslümanlar değil...’
Dünyada kaç imparatorluk var, kimler saltanat sürüyor hiç düşündünüz mü? Sizce şu an dünyada imparatorluk yok mu?
Bence dünyada imparatorluklar halen var, saltanatlarını da uzun zamandır sürüyorlar.
İmparatorluk, dediysem, ismen değil bunlar fiilen imparatorluk, hem de uzun zamandır.
Ne hikmetse, biz kendi kendimizi yerken, onlar birliktelik oluşturup saltanat kurmuşlar.
Hem de ne saltanat dünyayı rahatça koltuklarından kumandayla yönetiyorlar.
Bir düğmeye basarlar, savaş çıkar, bir düğmeye basarlar, ihtilal olur, bir düğmeye basarlar, salgın hastalık olur. Yaparlar tabi, bunlar hurafelerini değil, aklı ve gücü birleştirmişler, birde iblislerini!
Bu arada biz ne yapıyoruz? Yönü Amerika’ya dönünce, ülke satıldı diyoruz. Amerika ile itilafa düşsek “bak bak adam bizi süper bir güçle karşı karşıya getirecek, düşman edecek” diyoruz.
Yönü AB ye dönsek zaten bizi aralarına almaya niyetleri olmadığını artık çocuklar da biliyor.
Rusya desen… Allah onların hakkından gelsin, tez günde inşallah!
Yönümüzü doğuya dönünce, şeriat korkumuz hortluyor.
Şöyle bir kendimize gelelim, gücümüzü kendimizde bulalım diyoruz, bu defa, terörü hortlar, sağımız karışır, solumuz karışır.
Yedi yüz liraya, geçinenin sesi çıkmaz, üç beş bin maaş alanlar grevden, greve koşar.
Batının bizi ’bir bilen’ titizliğinde karıştırması yetmiyor gibi, birde bizde, her kafadan bir ses çıkar.
Bir göz atın aşağıdaki ansiklopedik bilgilere, belki zaten biliyorsunuzdur ama yinede okuyun derim.
Biz hep tartışırken atı alan Üsküdar’ı çoktan geçmiş. Biz, ’armudun sapı, üzümün çöpü’ derken bakın ne saltanatlar kurulmuş.
’Büyük balık küçük balığı yermiş’, elden ne gelir, yer tabi!
Bu küçük balıklar da, büyüsünler artık!
Hem bakın, örnek bir küçük balık, İsrail’in prene balığından ne farkı far. Etrafını yedi bitirdi. O da küçük balık, bu büyük balıklar onu neden yemiyorlar, neden besliyorlar acaba?
Bu büyük balıklar, Kıbrıs’ın güneyini bağrına basarken, neden yalnız Kuzeyini yemeye çalışıyor, sizce bu büyük balıklar bizden ne istiyorlar?
Onlar bizim ya dinimizi, ya canımızı istiyorlar, bu nedenle onların siyaseti bize bir fayda getirmiyor.
Onların umurunda mı sanıyorsunuz, bizim Arap, Kürt veya Türk olmamız?
Onların umurunda mı bizim dilimiz, mezhebimiz?
Türkiye Kurtuluş zamanı sırasında zayıftı o zaman Avrupa Kürdistan kozunu niye oynamadı da bu güne sakladı. Sebebi ortada güçlü bir Türkiye, güçlü bir doğu istemiyorlar da ondan...
Siz daha her gördüğünüz çatlaktan dinamit koymaya devam edin bakalım, kim karlı çıkacak bu milliyetçilikten!
Bakın elin adamları ’düşmanımın düşmanı dostumdur’ zihniyeti ile, yetmiş iki milleti, çeşitli dinleri bir çatı altında topluyor. (Müslümanlar hariç) Siz de
imama uymazsanız bari modaya uyun!
Yani, biz yıllardır, Avrupa, Amerika modasıyla yaşamıyor muyuz?
İlle de giyimlerini mi örnek alacağız, ille de kolalarını mı içeceğiz?
İlle de Noel Baba’larını mı kutlayacağız? Şehit analarının hatırı yoksa, Aziz Valentine’nin de mi hatırı yok?
O kim mi?
Hani şu sevgililer gününü kutluyoruz ya, işte bu, ona dayanan bir kutlama imiş. Bakın çoğumuz onu tanımıyoruz ama bu Aziz Valentine’nin gününe saygı duyup sahip çıkmışız.
Niye birbirimize sahip çıkamıyoruz.?
Dindar ol, olma ne fark eder, aklın yolu birdir.
Birazda bu saltanat sahipleri nasıl, niye birleşmiş milletler olmuşlar ona bakalım.
Ben merak ettim baktım, birde ne görsem, meğer Amerika’nın elli tane eyaleti, elli tane bayrağı varmış! Abo! Dedim kendi kendime bunlar nasıl elli bayraklı olmuşlar.
Biz olsak bölük bölük bölünürüz, bir oğlumuzu askere birini dağlara gönderir, türkü bile yakarız “hepimiz kardeşiz bu kavga ne diye”
Biliyoruz sütten ağzımız çok yandı ama o ejnebi sütüydü. Bu bizim yoğurdumuz, Kürtler bizim kardeşimiz, elin fitne sokacağı çatlakları hep birlikte sıvayalım, yani kopukluğu giderelim.
Kurtuluş savaşında onlardan başka kim vardı yanımızda? Bakın Kürtçe bir kanal açıldı, sorarım size hayatınızda ne değişti. Zaten isteyen herkes tüm dünya kanallarını izleyebiliyor. Her dilde, yayın yapılıyor bizimde Kürtçe yayın yapan kanalımız olmuş ne olacak. Gidip gavur memleketinde terör kanalı açıncaya kadar, yaşadıkları ülkede, sanat, din, kültür, bilgi yayını yapan kanal açsınlar daha iyi değil mi?
Gençlerimizi iç çatışmalarda kaybetmek yerine, ortak menfaatlerde omuz omuza görelim daha iyi değil mi?
Siz demez misiniz, yangına körükle gidilmez diye, Allah esirgesin körük elinizden düşmüyor.
Kardeşlerim bakın, elin adamları birlik olmuşlar yürüyorlar. Allah aşkına bu zaman başka zaman, bu saltanat başka.
Bu imparatorluklar eyaletlerle oluyor.
Bu saltanatlar, birlikten doğuyor. Allah (c.c.) bizi birlik görmek istiyor.
Cumhuriyetimizin tehlikede olduğunu söyleyenler, buna sahiden inanıyorlar mı? Yoksa dertleri Türkiye’nin büyümesi mi?
Bakın burada, sığınmacı Suriyeli kardeşlerimizle birlikte yaşıyoruz.
Hiç yabancılık çekmediler, neden biliyor musunuz?
Birincisi; onlarla bir ortak geçmişimiz var.
İkincisi din kardeşiyiz.
Üçüncüsü; Türk televizyonu seyretmekten küçük çocukları bile Türkçe öğrenmişler.
Bir Suriyeli aileye misafir olmuştuk, televizyonda kanal değiştirirken, çok dil bilmenin ne güzel bir şey olduğunu anladım.
O Suriyeli ailede herkes, Türkçe, Arapça, ve Kürtçe biliyordu ve bu üç dilden konuşan ülkelerin tv kanallarında haberlere göz gezdiriyorlardı, düşünün.
Dünyada Türkçe konuşan tek ülke biz değiliz, tek Arapça konuşan ülke Suriye değil.
O zaman anladım sınırların önemi yoktu, önemli olan beyinlerdeki sınırları aşabilmekti.
Biz batının İslam fobisini aşamayız.
Fakat kendi fobilerimizi aşabiliyoruz, artık televizyonda, İngilizce şarkı dinlemekle, Kürtçe, Arapça şarkılar dinlemek arasında fark olmadığını biliyoruz.
Biraz daha gayret edersek, Kürt, Türk, Arap ayrımı yapmadığımızı, tüm dünyaya gösterirsek bu hepimiz için daha hayırlı olur kanaatindeyim.
Neyse lütfen aşağıdaki kısa alıntıları gözden geçirin.
Selam ve Saygılarımla… Leyla Gülsüren.
BU! AB. İMPARATORLUĞU
Avrupa Birliği ya da kısaca AB, yirmi sekiz üye ülkeden oluşan ve toprakları büyük ölçüde Avrupa kıtasında bulunan siyasi ve ekonomik bir örgütlenmedir. 1992 yılında, Avrupa Birliği Antlaşması olarak da bilinen Maastricht Antlaşması’nın yürürlüğe girmesi sonucu, var olanAvrupa Ekonomik Topluluğu’na yeni görev ve sorumluluk alanları yüklenmesiyle kurulmuştur. 500 milyondan fazla nüfusuyla Avrupa Birliği, dünya ülkelerinin GSYİH’ye (nominal) göre sıralanışında nominal gayrisafi yurtiçi hasılasının %30’luk bölümünü oluşturur. (16.8 trilyonABD$) [2]
Birliğin yirmi sekiz üyesinden yirmi ikisi NATO’nun da üyesidir. Schengen Antlaşması uyarınca birlik üyesi ülkeler arasında pasaport kontrolünün kaldırılmasının da arasında bulunduğu pek çok adlî konu ve içişileri düzenlemelerinde Avrupa Birliği’nin payı bulunur.[5]
BU! AMERİKA İMPARATORLUĞU
Amerika Birleşik Devletleri (kısaca ABD) Birleşik Devletler olarak da bilinir) , elli tane eyalet ve bir tane federal bölgeden oluşan bir federal anayasal cumhuriyettir. Ülkenin çoğu (48 tane eyaleti olan Kıta ABD’si ve ülkenin federal bölgesi olanWashington, DC) , Kuzey Amerika’nın ortasında, Büyük Okyanus ve Atlas Okyanusu’nun arasında bulunmaktadır. Bu ülkenin vatandaşlarına Amerikalı veya Amerikan denir, elli farklı bayrağı vardır.
BU DA! RUSYA İMPARATORLUĞU
Rusya, sınırları içinde yüz civarında milliyete mensup topluluklar bulunan bir devlettir….
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.