- 429 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BEN Ben DEĞİL BİZİZ DİYELİM...
BEN BEN DEĞİL BİZİZ DİYELİM...
Duygulu yürekten merhaba sizlere. Selam ve saygılarımla konumuzun özüne inip algılamaya çalışalım. Biz insanoğlu olarak şöhret tutkularımız nedense devam ediyor. Küçük bir hizmette başarı gösterdiğimiz zaman her fırsatta kendimizi ön plana çıkararak. İşte bunu ben yaptım, ben olmasam bu olmazdı, bende ki akıl kimsede yok, bunu benden başkası da başaramaz...
Yukarıda vermiş olduğum örneklerin çoğunluğunu düşündüğümüz zaman inanın kafa ağrısından başka bir şey değildir. Bazı askeri birliklerin önemli yerlerinde askerlerin benlik duygusundan kurtulması için panolar takılıdır. Dikkatimi çeken yazının birinde aynen şöyle yazıyor. Burada ben yok biz varız
. Gerçekten de öyle. Birlik beraberliğin sağlanması için önemli bir adımdır.
Her insanın kendine göre başarılı olduğu hususlar vardır. Bunu abartmanın
, büyütmenin, övgülerle söz ettirmenin anlamı yoktur. Şöhretin afet olduğunu fırsat buldukça dile getirmeye çalışıyorum. Özellikle şair arkadaşlarımın için bu konu çok önemlidir. Bir kaç şiir veya bir kaç kitap yazmakla ben şairim ve yazarım diye övünmenin anlamı yoktur. Kişi kendini övdükçe değeri düşer.
Bazı arkadaşlar kartvizit bastırıyor üzerine de şair ve yazar yazıyor, bunu sanattan ilgisi olmayanlara bile dağıtıyor. Bazı takip ediyorum verilen tanıtım kartının çöp bidonlarında veya yerlerde süründüğünü görüyorum üzülüyorum.
Bir arkadaşım şiir ve müzik şöleninde güzel bir konuşma yaptı. Sözlerinin içinde konumla ilgili cümleler vardı. Dedi ki: Arkadaşlar biz kendimize şair veya yazar demeyelim, bu sıfatı eserlerimizi okuyan hayranlar yakıştırsın.
Yine gönül dostlarımdan üzücü bir örnek verme gereği duydum. Derneğe üye olalı yıllar geçti ama o bayan arkadaşımız benlik duygusundan asla vazgeçmedi. Eline her mikrofon alışında şiir okumadan önce benim bir oğlum bir de kızım var diye övünüyordu, daha sonraları okuduğu okullarıyla övünüyordu, şimdide meslekleriyle, eşiyle, torunuyla övünmeye başladı.
Saygıdeğer gönül dostlarım. Tarihimizi incelediğimizde benlik duygularıyla
çok şey kaybedildiğini anlarız. Benlik duygularını gizlemeyen siyasetçilerin bile kısa sürede oy kaybı yaşadığını fark ederiz. Sahnelerde uzun süre ömürlü olamayan sunucuların, sanatçıların, artistlerin de kaybının yüzde çoğunluğu buna dayanmaktadır. Üne kavuştum diye kariyerini muhafaza edemiyor.
Bazı tanıdık simalarda medya da popüler olunca tüm sırlarını neredeyse doğal haliyle paylaşıyor. Günlükleri halka yansıdıkça bıkkınlık yaratıyor. Ülkem de sanki ondan üstünü yokmuş gibi bazı medya gruplarının günlük fantezilerin peşinde dolaşması okuyucularını da tedirgin ediyor. Ahlak düzeni bozuluyor. Çünkü bir bakıyorsun nişanlanmış, bir bakıyorsun evlenmiş ve boşanmışlar.
Dünyanın kalbi olan Türkiye Cumhuriyeti devletinin benlik duygusu taşıyan fantezilerle kaybedecek zamanı yoktur. Sınır komşularımız ateşle oynarken bencil olanların benzin, mazot taşıması bizi de felakete sürükler. Bencillik duygusundan vazgeçip Tek millet, tek bayrağı benimseyerek hangi ırk, renkten olsak da Türklükte bütünleşelim. Benliğimizden değil, beraber birliğimizden söz edelim. Şiirlerde verilen mesajları da algılamaya çalışalım.
Allah vatanımızı, milletimizi her türlü felaketlerden korusun. Kalın sağlıcakla.
***** GEREKSİZ *****
Doğruluk, dürüstlük müminin işi,
Harama el sürmez evlenen kişi,
Şahitle doludur içi ve dışı,
Asılsız yalana ne gerek var.
Her hanede olur zamanla kavga,
Acil durumlarda geçilmez dalga,
Seninle gidiyor önünde gölge,
Eşyayı talana ne gerek var.
Tehditler savurup huzur kaçırma,
Faize kapılıp borca açılma,
Silahla, bıçakla sakın biçilme,
Zehirli yılana ne gerek var.
Çorak arazinin suyu da gitmiş,
Gübre saçılmamış, verimi bitmiş,
Palavra sıkanlar kafayı ütmüş,
Hazine bulana ne gerek var.
Zeki diyemedim deli mi yoksa? ,
Tımar haneliktir sorunu çoksa,
Kendini toparlar doktorlar baksa,
Zamansız gülene ne gerek var.
***** BİZİZ *****
Benlik duygusundan kurtulmak gerek,
Vatan, bayrak için çarpmalı yürek,
Türkiye devletim, ülkem diyerek,
Seni, beni bırak biziz diyelim.
Menfaati değil, toplumu düşün,
Fesatlık yapmazsan rast gider işin,
Dualar aldıkça ağrımaz başın,
Seni, beni bırak biziz diyelim.
Birlik beraberlik bir ömür lazım,
Tarihi öğrensin oğlun ve kızın,
Cahil yetiştirip artmasın sızın,
Seni, beni bırak biziz diyelim.
Ayrımcılık yapan ayrılır gider,
Zararı açanlar bedeli öder,
Devletin malını etmeyin heder,
Seni, beni bırak biziz diyelim.
Yaptığın sanatla fazla övünme,
Keşkeler içinde Zeki dövünme,
Ecel peşimizde artık sevinme,
Seni, beni bırak biziz diyelim.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.