- 1038 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
ALLAH HEP AZAP EDEN Mİ ?
Yine bir tatil, yaz kapısını aralarken, okulların tatilini fırsat bilip kızımı yatılı kız kuran kursuna vermiştim. Tatili uzunca olduğundan, yatılı kız kuran kursunun da, İslam dinini anlatıldığı yer olması münasebetiyle içimin rahatlığıyla bir aylığına kursa yazdırdım. Bayağı emek verilip, halkın hizmetine sunulan albenili bir görüntüye sahip olan,Kur-an ve diğer İslami bilgilerin verileceği kurs binasının kapısından içeri girdik . İçinde yaşları bir birinden farklı, sayıları epeyce kızlarımızın varlığı gözüme çarptı .
Ders alacakları bir çok odadan oluşan,ilk bakışta normal olan beş katlı her katında farklı derslerin verileceği bir mekana kızımı bırakıp, hafta sonu almak koşuluyla, oradan ayrıldık.Cep telefonu yasakmış bizde bu düşünceye saygı gösterip,yaşının küçük olması ve ilk kez evden ayrılmasının zorluğunu düşünerek vermiş oldukları irtibat numarasından kızımı aramama rağmen bir haftalık zamanda üç dakika kadar konuşa bildim.Fakat bu konuşmadan kızımın memnuniyetsizliğinin sesine yansıdığını gördüm.
Hafta sonu almaya gittiğimde, kapıda valiziyle hazır bekleyen kızım bir çırpıda otomobilin arka koltuğuna oturdu .Gözlerindeki çocuksu bakış, yerini anlamsız bakışlara bırakmış biraz korkak, biraz ürkek ama bir an önce gidelim sözcüklerinin kırıntıları arasında kurstan ayrıldık.
Besbelli ki bir haftalık verilen eğitim onu tatmim etmemiş ,etmediği gibi de yersiz korku ve kaygıların içine sürüklemişti.Hem özlem, hem tekrar kursa geri dönme endişesi çocuğun hal ve hareketlerinin değişmesine yol açmıştı.Biraz kendine geldikten sonra başladık muhabbet etmeye sorular ardarda sıralanırken kızımın tek bir sorusu beni kendime getirdi.
_ Anne Allah hep azap eden mi ?
_Azap edecekse neden bizi yarattı ?
_Cehennemi anlatıyorlar da, neden cennetten çok az bahsediyorlar ?
Oysa ki Allah (c.c) esirgeyen ,bağışlayan rahmeti her yanı kuşatmış, en güzel isim ve sıfatlarıyla kullarına kendisinin anlatılmasını emrederek ayetlerle kendisinden haber verilmesi için elçiler göndermiştir.Buna riayet etmek gerekmez mi ?
NEDEN HEP YAKICI VE AZAP EDİCİ olarak anlatılıyor?
BENCE BU YETERİ KADAR BİZİM ALLAH (C.C) TANIMAK İSTEMEDİĞİMİZDEN YANLIŞ VE BİLGİSİZ KİŞİLERİN DİLİNDEN İSLAMIN ANLATILMASINDAN, ARAŞTIRMADAN UZAK OLUŞUMUZ VE HAZIRCILIĞI SEÇMEMİZDEN KAYNAKLANIYOR.AMAM YALAN MI SÖYLEYECEKLER ,BİZ ONLARDAN DAHA MI İYİ BİLECEĞİZ gibi tembellik ve ciddiyetsizlikten kaynaklanıyor bu çarpık İslam anlayışı ..hani suç iki tarafta da var yani..
Bizi kursta pencereden bile baktırmıyorlar günahmış diye ve bir hafta boyunca bahçeye dahi çıkarmadılar.Bu kurs bittiğinde ben sokağa da çıkacağım, sokak da oyun da oynarım Anlam veremedim bizim dinimiz bu kadar yasakçı bir din miymiş ?
Yaşının ufak olması, buna karşılık sorularını büyüklüğü beni hayrete düşürdü.
_Neden bunları soruyorsun kızım dedim ?
Anne bize Allah’ın yakıcı azap edici olduğunu anlattılar ve ben çok korktum gece uyuyamadım dedi.Yaş sınırlamasına tabii olmadan herkese aynı dersin verilmesi doğru değil.Verilen bilgiler sıradan bilgiler olmadığından çocuk psikolojisi daima göz önünde bulundurulmalı.
Bir haftalık dini eğitimde en son verilecek bilgilerin ilk başta verilmesi beni bayağı düşündürmüştü.Kızımın bir daha kursa gitmeyeceğini söylemesi beni üzerken kızımı da haklı çıkarır türden di ..Hani İslam dini kolaylık dinidir efendimiz
’müjdeleyin, nefret ettirmeyin demişti’
Çarpıklıklar bununla da sınırlı değildi..
Aylık ücret 200 ve 250 tl civarı olan kurs ücretinin kalan üç haftalığı içeride kalmıştı .Bizimle birlikte çocuğunu kursa yazdıran bir arkadaşımız kursun ilk ikinci günün de kızını kurstan almıştı .Kursa verirken başkasından borç aldığı parayla kursa kızını yazdıran yazdırırken hani senet olayı yok diye verdiği parasının kalan kısmını geri almak için gittiğinde kurs görevlileri beyefendiler
_Efendim bu parayı kursa bağış yapın
Aman efendim bağış konusu benim rızalığım la alakalı bırakın buna ben karar vereyim .Ben bağışlasaydım gelip onu sizden geri talep etmezdim . Hem ben kızımı kurstan aldığım da biriniz karşıma çıkıp
_Neden alıyorsunuz demediniz..zorla bağış kul hakkına girmez mi hani adamın yüzü tutmuyor diye, sizin yüzsüzlük ederek bağış talep etmeniz dini kullanarak yapmanız ne kadar doğrudur ?..sizler insan yetiştirmek için seferber olmanız gerekirken farklı konuda seferbersiniz yakışıyor mu bir Müslümana bunlar ? elin adamı incilin içine dolar koyup incili okutmaya çalışırken biz ne yapıyoruz ?
Memnun olduğunuz tarafları ve ya memnuniyetsizliğinizi bize söyler misiniz demediniz.Burada kursa yazılıp ,bunlar üzerinden 200 tl ve üzeri kayıt dışı kurs ücreti talep edilirken, bu paraları nerelere harcıyorsunuz ?..normalde Müftülükler diyanete bağlı çalışıp, devlete vergi verirken, siz bu kayıt dışı paraları nerelere kullanıyorsunuz ?
Bu cemaate gelen kurban yardımları da burada eğitim gören talebelere hayırsever vatandaşlar tarafından bağış yapılırken, bunlar bu etleri lüks otellere satıp paralarını nereye harcıyorlar ..Hepsinin altında lüks model arabalar ....hanımlarının başında bir fukaranın karnını bir hafta doyuracak paraya sahip marka eşarplar....
Efendiler sözüm ona S.. cemaati kendi bünyesinde yetiştirdiği talebeye öncelik verip,dışarıdan gelen cemaate ikinci sınıf muamelesi yaparak, saflarda, siz aska tarafa geçin hocamız böyle istiyor gibi aymazlığı da yapmaktan geri kalmıyorlar.
Şimdi daha iyi anlıyorum ki İslam dini yobaz cahillerin elinde böyle paçavra edilmiş.Bu gün şaşmamak lazım bu kadar düşünce karmaşasına.Dini eğitim fırsatçıların elinden çıkıp, çağdaş ilerici okullarda gerçek İslamın anlatıldığı kişilerce verilmeli. Öyle körü körüne aman şu günah,bu günah deyip İslam dini kulaktan dolma bilgiler le fütursuzca anlatılmamalı .Zira yanlışı düzeltmek ,doğruyu öğretmekten daha zordur ve ağır sorumluluk içerir.
İslam dinini çıkarsız ,riyasız anlatan, bu konuda gerçekten haklı çalışmalara imza atan eğitimcilerimizi tenzih ediyorum ve onlara teşekkür ediyorum .Çıkarcı ve kara düzen eğitimcileri daha duyarlı olmaya davet ediyorum ..geçmişte yaşanmış talihsiz örneklere bakıldığında göz ardı edilemeyecek bir mesele olduğu kanısındayım.Belki haksız olduğumu düşünenler olacaktır ama malesef hiç tasvip etmediğimiz çarpıklıklar ülkesindeyiz ..
Birselamver25 /İST /2013
YORUMLAR
Aslında en önemli olan şey din ve dini Allah'ın emir ve yasaklarına göre yaşamak ibadetin ta kendisidir. Kişilerin, zümrelerin, cemaatlerin değil Allah cc. Emri bil maruf nehyi anıl münker emrini bize yüklemiş olduğu itikat üzere yaşamalıyız. Kişlerin dini yaşamasın göre islamı belirlemeyiz. İslama göre iman ve itikatlar belirlenmiştir. İnsanlar islama bağlı kaldığı sürece iyi müslümandır.
Malesef aç gözlü insanımız çok yinede dürüst insanları ayıralım. Günaha girmemiş oluruz. Ayrıca diyanetin kuran kurslarına başvurmak en iyisi hemşehrim aydınlatıcı haklı bir gerekçe tebrikler
Bence Kur'an'ın mealini okusun çocuklarımız.
Allah'ın azap etmekten çok daha öte, şefkatiyle yeri göğü kuşattığını görürler.
Her surenin başında, her için başında besmele var... "Esirgeyen, bağışlayan Allah adıyla başlarım" diyor.
Allah'ın Kur'an'da geçen 99 isminin tamamına yakını onun kullarına olan şefkati ve nimetleriyle ilgilidir.
Cennetin anlatıldığı çok sayıda sure var...
Kul hakkı ve şirk dışında tüm günahların affedilebileceği müjdelenmiş...
Üstelik bir Kur'an kursu için 250 TL aylık, biraz fahiş olmuyor mu?
Asgari ücretin kaç TL olduğunu biliyorlar mı o Kur'an öğreticileri?
2 çocuğunu Kur'an kursuna verse bir asgari ücretlinin elinde ne kalır?
Düşünmek gerekir Kızım...
Paylaşım için teşekkürler...
Hoca hacı ayağına yatıp Allah diye diye milleti kandırıyorlar.Piyasada bu tür yaratıklardan çok.Hiç birisi karşıdan göründükleri gibi değil.Bunların ağzı laf yapmaya alışmış.İki güzel tatlı söz ile saf temiz insanları kendilerine bağlıyorlar.Huyunu suyunu bilmediğimiz tam olarak tanımadığımız insanlara karşı temkinli yaklaşmalıyız.saygılar