- 2307 Okunma
- 15 Yorum
- 2 Beğeni
İSYAN -1-
Sabah sabah kimdi bu densiz? Kimdi bu terbiyesiz ki kapıyı adeta alacaklı gibi gümbür gümbür çalmaktaydı.
Huriye Kadın öfke ile yanında yatmakta olan et yığınına baktı. ’Ulan erkek olacaksın. Bir kez de çalındığı zaman sen açsan şu kapıyı kıyamet mi kopar domuzun soyu?’ Diye geçirdi içinden. Bunları dışından söyleseydi o yataktan canlı olarak kalkması mümkün değildi kesinlikle.
Kocası olacak Selahattin öküzünü uyandırmamaya son derece dikkat ederek her açılışında Mozart’ın 9. Senfonisinden Rodrigo’nun gitar konçertosuna kadar tüm alafranga müziğin sesiyle gıcırdayan kapıya yöneldi.
-Kim o?
-Benim anne Müyesser.
-Kızımmm..Sabah sabah?
Aslında kızının böyle sabah sabah kapısını çalmasının sebebini çok çok iyi biliyordu ama yine de her seferinde kafasında bir soru oluşuyordu ’ Bu sefer niçin geldi ki acep?’ Diye.
Kapıyı açtı. Karşısında otuz beş-kırk yaşlarında insana benzer bir kütle durmaktaydı. Hani sesini ve kıyafetlerini bilmese annesi olduğu halde kendisi bile tanımakta güçlük çekecekti kızını.
Yok yok tanırdı. Müyesser az mı gelmişti bu kapıya bu kılık ve bu hal ile
-Kızım ne oldu yine?
-Ne olacak anne? Her şey gün gibi ortada değil mi? Sizin ’ Gül gibi adam’ınızının marifetleri.
-Yine mi dövdü?
-Anne ..Beni dinden imandan çıkarma. Ne zaman sevdi ki?
-Öyle deme kızım günahtır. Koca bu. Döver de sever de. İnsan iki tokat yedim diye dinden imandan mı çıkarmış? Bak ben senelerdir babanın dayağını yiyorum ama Allah’ıma şükür bir tek vakit namazımı bile kaçırmadım.
-Anne...Namaz üzerine vaaz dinleyecek durumda değilim. İçeri almayacak mısın beni? Halimi görmüyor musun?
Kapı önünde fısıldayarak konuşsalar da sesler içerideki et yığınını yani Müyesser’in babası Selahattin Öküzünü uyandırmıştı. Aslında Selahattin Bey saygın bir esnaftı çevrede çünkü çok bonkördü etrafa karşı. Öküzlüğü sadece Huriye Kadın ve kızları Müyesser içindi. Oğulları Sıtkı için o bulunmaz bir babaydı mesela...
-Garıııı..Kimmiş lan o sabah sabah?
-Müyesser gelmiş babası?
-Ne bok yemeye gelmiş sabah sabah?
-Şeyy...Rüstem...Kızı çok fena dövmüş bu sefer.
-Karı olaymış da yemeseymiş dayağı. Kocaya dik kafalılık yaparsan olacağı bu. Elleri dert görmesin.
-Neyse ...Madem uyandın aşağı in de hep beraber kahvaltı yapalım.
Selahattin, her adımında tüm evi temelinden sarsarak aşağıya indi. Karşısındaki dilenci kılıklı mahluka tiksinerek baktı.
-Sen niye geldin yine ha?
-Şeyyy baba..
-Şeyinin meyinin anasını avradını başlatma bana...Ben sana demedim mi? ’ Bu evden beyaz gelinlikle çıktın, ancak beyaz kefenle dönersin ’ Diye.
-Kefenle mi geleyim peki baba?
-Kefenle mi geleyim babaymış. Ulan kefenine sıçtığım. Kefeni düşüneceğine kadın olmayı düşünsene.
-Ah baba ah..Kafam o kadar darbeli ki bir şey düşünemiyorum artık.
-Bir şey düşünebilecek bir orospu olsaydın zaten çocuklarını o evde bırakıp da buraya gelmezdin.
-Orospu ha? Hem de kendi öz kızına?
-Kocasının evini terk edip baba evine gelene ne denir peki?
-Zavallı denir baba, zavallı.
Selahattin öküzü Huriye Kadın’a döndü.
-Bunlar hep senin marifetin. Bu namussuzu sen yetiştirdin böyle. Bu babasına böyle cevap yetiştirdiğine göre kocasına nasıl asi oluyordur anla artık. Adam dövmeyip de ne yapsın. Hakkedeyor kancık.
Huriye kadın içinden ’ Ey Nuh’u tufandan koruyan Rabbim, beni ve kızımı da bu Selahattin öküzünün şerrinden koru.’ Diye dua ederken Selahahattin çok farklı bir şey yaptı. ( Her halde o da bıkmıştı artık her seferinde hem karısına hem kızına dayak atmaktan .)
-Garııı..Kalk. Rüstemin yanına gidiyoruz.
Garııı ilk kez ümitlendi. Acaba Selahattin öküzü hayatında ilk kez Rüstem’in karşısına dikilip ’ Ulan gavat..Biz sana kız verdik. Antreman yapasın diye kum torbası değil.’ Mi diyecekti?
-Tamam. Bey. Gidelim de sakın öfkeyle bir şey yapma Rüstem’e. O da asabi adamdır. Sonra bir kaza olmasın.
-Ulan ne saçmalıyorsun manyak kadın? Ne diye Rüstemle dalaşayım? Biz şimdi oraya niçin gidiyoruz biliyor musun? Gidip Rüstem’in koynuna gireceğiz. Öyle ya bu adama yatmak için karı lazım. Karısı bizim evde oduğuna göre Rüstem şimdi ya seni becerecek ya beni. Gidelim bakalım hangimizi beğenecek?[*]
Müyesser artık dayanamadı bu iğrençliğe.
-Ben giderim baba, sen merak etme. Gideyim de beni becersin Rüstem’iniz. Zaten normal insan gibi sevişmeyi bilmez. Becerir ancak.
Müyesser bavulunu aldığı gibi beş dakika önce girdiği bu kapıdan yine bavuluyla dışarı çıktı.
Aslında her şey o kadar kolaydı ki. Önce bavulu kaldırıp atmak. Sonra başındaki örtüyü bir çöp konteynırına savurmak ve kendini kalabalıkların içine bırakmak... Sonra da ’ Orospuluk öyle olmaz işte böyle olur.’ Diye hem babasının hem de kocasının karşına çıkmak. Çok kolaydı...Aaaahhh Nesrinle Perihan olmasaydı...Birilerinin Nesrin ve Perihan’a ’ Orospu çocuğu ’ Demeyeceğini bilse hiç önemli değildi artık kimin altına yatacağı. O ki Rüstem’in altına yatabiliyordu, o halde altına yatamayacağı hiç bir erkek olamazdı. Kocasının çırağı Engin mesela ... Ne zaman dükkana gitse kendisine yiyecekmiş gibi bakan Engin’e sadece ve sadece gözü ile ’Gel ’ işareti yapması ve birlikte dükkanın arka tarafındaki boş şeker ve un çuvalları üzerinde o şimdiye kadar kiç tadmadığı kadınlık denilen duyguyu tadması işten bile değildi. Ama Ahhhh Nesrin, Ah Perihan. Ha... Bir de Allah korkusu diye bir şey vardı ama onun etkisi giderek azalmaya başlamıştı.
Kendi kendine güldü. ’ Engin ha? Sapık seni...Utanmaz...Nesrin’in yaşında o.’ Gülünce morarmış gözü ve ille de yamulmuş ağzı sızım sızım sızladı.
Bir kilometre kadar yürüdükten sonra Evlerinin altındaki bakkal kocasına ait dükkanının tabelası göründü : ’ Rahmet Market...Hacı Rüstem ve Mahdumları ’ Müyesser yine güldü. ’ Ulan Rüstem ayısı ben de sana bir erkek evladı vermeyip o - mahdumları- yazısını kıçına kıçına soktum ya, helal olsun bana...Hacıymış. Köpek..Ne zaman gittin Hacca? Bu mahalleli bilmiyor tabii ki bu gavatın adi bir ayyaş olduğunu. Hacı ha?’
Tam dükkanın önünden geçerken Rüstem ve Engin dışarı çıktı. Rüstem seslendi:
-Nereden geliyorsun böyle sabah sabah ha?
Müyesser durdu. Bu böğüren yaratık onu zerre kadar ilgilendirmiyordu. Onu şu anda tek ilgilendiren şey taaa çocukken bir müzede ya da kim bilir bir kitapta gördüğü Herkül heykeliydi.Ya da Apollon... İşte şimdi o, gelişmiş kasları ve tüm öldürücü cazibesiyle somut bir cisim olarak karşısındaydı.
-Sana diyorum ulan. Beni dinden imandan çıkarma. Nereden geliyorsun?
-Ay senin dinin imanın da mı vardı?
Çevredeki esnaflar da toplanmıştı Rüstemin böğürtüsüne. Ama onları Rüstemin böğürtüsünden çok Müyesser’in ona verdiği cevap derinden etkilemiş ve sarsmıştı.
- Yahu bu ne biçim bir kadın böyle. İçine şeytan girmiş adeta.
-Haklısın mirim. Baksana koskoca hacıya ’ Sende din-iman var mı?’ Diye soruyor.
-Çarpıla çarpıla kıçıma döndü adeta, hâla adama laf çeviriyor.
-Lan oğlum sittirin gidin. Bu Rüstem Sapığını neredeyse peygamber ilan edeceksiniz. Ulan kadın adama laf söylüyor diye mi yamulmuş sanıyorsunuz angutlar? Herif karıyı döve döve insanlıktan çıkardı.
-Arkadaş böyle karıyı ben de olsam döverim. Kadın dediğin dilini kesip kıçına sokmasını bilmeli.
-Efendim .Kadın dediğin Adem Peygamberin..Aleyhi ve sellem... Sağ kaburga kemiğinden yaratılmıştır. Binaanaleyh zaif yaratıklardır. Dolayısıyla da kadın kısmı zaif olduğunun idrakinde olarak zevcinin üstüne çıkmamaya çalışmalıdır.
-Yav Kamil Amca..Nereden biliyorsun kadının üste çıktığını? Haa haaa haaaa...
-La havle vela kuvvete illa billah.
Rüstem el terazisinin üzerinde bulunan ağırlıklardan bir kiloyu eline aldı. Öfke ile bağırdı.
-Demek bende din-iman yok ha? Seni anasını, soyunu, sopunu, cinsini, cibilliyetini si..tiğimin karısı seni.
Sarı bir kiloluk olanca hızıyla Müyesser’in göğsüne çarptı. ’Hınnnnğğğğ’ Diye içeriye doğru çekilen bir nefes...Sonsuz bir girdap, gözlerinin önünde uçsuz bucaksız bir beyazlık ve o beyazlığın ortasında şimdi sadece Engin vardı.
-Yavaş Engin. Soluk alamıyorum. Nefesimi kesiyorsun.
-Müyesser Yenge...Müyesser Yenge.
-Bana yenge değil, sevgilim de.
-Müyesser Yenge uyan.
-Senin kollarında uyanmak ne kadar güzel.
-Uyan Yenge. Bak Nesrinle Perihan da geldiler.
-Çocuk kısmının annesinin yatak odasında ne işi varmış..Kov ikisini de.
-Ne yatak odası yenge...Hastanedesin.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
[*] Bu paragraf tıpkısının aynısı ile rahmetli dedem ve rahmetli halam arasında geçmiş olan bir diyalogtur.
DEVAM EDECEK
YORUMLAR
Sevgili can dostum
Hayırlı olsun yeni bir hikaye yeni bir kulvar yeni yeni düşünce yargılamaları.
Bu toplumun inançlı yazarlara çizerlere ihtiyacı var.
mutlaka bunlardan biride siz olmalısınız.
En kısa zamanda daha büyük projelerde sizleri görmek isteğimiz var.
Allah muaffak eder inşallah.
Allah'a emanet olun saygılarımla
Sevgili Hocam,
Toplumun en derin yaralarına ne güzel parmak basmış, kadının da erkeğin de ruh halini ne güzel yansıtmışsınız.
Şu lanet testorejen hormonlarımdan bazen böyle ** tipler yüzünden utanıyorum. O kadar erkeksen haksızlıklara kullan gücünü be mübarek..
Gecikerek okuyabiliyorum, özür dilerim.
Saygılarımla.
merhaba arkadaşım yine gülmeye hazırlanıp geldim amma gülmelerim boğazımda kaldı inan bana evet böyleleri var allah onlardan korusun demekten başka bişey gelmiyor elimden içim sızladı okurken sanki oanları ben yaşadım kalemi,n dert görmesin dilerim böyle insanların da mevlam tez elden cezasını versin arkadaşım bir evde tencere kaynıyor ama etmi kaynıyor dert mi bunu anca çeken biliyor senin güzel yüreğini bildiğim için bunu ble yazarken neler dediğini duyar gibi oluyorum sevgiler bıraktım güzel yüreğine arkadaşım
hocam ibretle okudum ALLAH kimseyi böylesine hayvani düşünceye koymasın insanı ne halden ne hale getiriyorlar bir baba kızı için böyle şeyler nasıl düşünebilir akıl alır şey değil olsa olsa hastalıklı ruh olur ancak devamı bakalım nasıl gelişecek kutlarım değerli kaleminizi saygılarımla selamlar
Bir kötek ötesi üçüncü sayfada soluğu alırız diye korkarak okudum ilk bölümü neyseki henüz üçüncü sayfada değiliz.Ne yazık ki dayak gerçeği öyle kolay kolay aşılacak gibi görünmüyor.Eğitimli kesimin daha da çok dayağa yöneldiğini duyuyoruz.Bu söylencenin bir şehir efsanesi olmadığıda belli.Erkeklerin içindeki o dayak atmak için hazır olda bekleyen o kanserli hücreden kurtulmaları gerek tabi çözüm odaklı isek.Ya da şöyle bir klişeleşmiş görüş var muhtemelende erkekler bu sosyal baskıylada tek yol dayak diye dayağa yöneliyorlar.Erkek adam karısına sözünü geçirir, isyanmı etti onu dayakla terbiye eder ! edemezse ne olur o erkek,erkeklik vazifesini eksik yapmış olur mazallah üzerine düşen bu lekeyi nasıl temizler ! Offf offf çok şey yazılıp söylenir de gerek yok.Herkesçe malum.Öfkelenmenin ne kadar kötü,imanı zedeleyeci bir duygu olduğunu biliyoruz.kadın erkek ikisi içinde aynı olsada öfkenin zararı, erkeklerin öfkesi daha yıkıcı oluyor ne yazık ki.
(Yiğitlik, pehlivanlık hasmını yenen değil, öfkesini yenendir.) [Buhari]
Yazını devamınıda bekliyoruz hocam ellerinize sağlık.
Büyük bir sosyal poroblemi parmaklamış...pardon parmak basıvermişsiniz değerli Hocam. Fakat buradan hanki parmak olduğu anlaşılamamkla beraber toplumumuzda Müyesser gibi Gerzekliği bütün bir ulusu tedirgin ve teyakkuz duruma getiren az müsliman evladı var ki bazıları bir nefes sıhhat içün kilo alıp vücuduna isabet eden darbelerin tahrifat ve tahrişatını en azami seviyeye indirmek içün gayret ederler. Muavfak da olurlar.Bu vechile olayın baş kahramanı Engin efendiyi tebrik etmek lazımdır ki nihayetinde yani bu meslein devamı neşriyatında hayırlısıyla Müyesseri becerip ortaılğı sadeete boğacak inişallahhh.
Burada bir hususa da ben parmak şeyetmek isterim ki o da asla ve kat'a kimsenin Müyesser hanıma yapacağı bir dizi faaliyet için "orospu" sıfatı yakıştıramayacağıdır. Zira başvekilimiz "Su uyur şişman buyur,dal sartar kaltak kalkar,kaltak yatan iş biter" demiştir Cumhuriyetimizin kuruluşundan bir elli sene sonra ve bunu da meclisi mebusan kürsüsünün altındaki odada söylediğinden tarihi vesikalarda silitnili ve kazıntılı olarak mevcudatını muhafaza eyliyor ise de Kıprıs iki toplumlu Federe devlet olma yolunda olsa da Başkispokos Makarinos ve EOKA-B teşkilatı mahsusanın değerli lideri Sampson biraderimizin çalışmaları ne netice veriribielemeyiz. fakat ilanihaye Müyesser hanımı alakadar eden bir sonuç çıkmaz diye tahmin ediliyor ecnebi memleketlerinde.
Fekat bahusus şunu da söylemden geçemeyeceğim,sizin kötek dediğiniz vakıa ne belli belki de bir fataziyadan ibarettir.Bu mevzuun alenen tahlili için gözle görülen dille dokunulan,elle yoğrulan delillere ihticac vehmetmekteyiz.
hatta Muhterem Baradey Irak'ta kimyasal silah vardır ve kullanılmalıdır" diyerek ABdeliğinin pardomn devletlerinin buraya müdahalesi için şahsi gayretlerini ardına koymamaıştır.Fakat bilahare Baradeyin de ardına koyacak bir babayiğit pek yakında zuhur edecektir kanaatindeyiz.
orospuya gelince....
Ya da aile içi şiddete gelelim direk orospuya gelip de Mübarek gün ağzımızın tadını şalaplandırmayalım Hafazanallah !
Orospular ikiye ayrılır ..
a) Yerli,
b) İthal
yerliler de kendi arasında sekize kadar ayrılır sekizden sonra Aksaray köprünün orda bir araya gelip evlerine gderler.
bunları gemellikle
1-kader mahkumü
2-hasta çocuk mahkumü
3-terkedilme mahkumü
4-zorla senet imzalama mahkumü
5-istemediği yaşlı adama verme mahkumü
6-daa ne olduğunun farkında olmama yalanı mahkumü
7-gazozuna aspirin katılıp tecavüz ile nasiplenmişlik mahkumü
8-bakmayın la g...tüme o bakıyo sekiz yetime mahkumü olarak ayrıştırabiliriz.
Biri çıkıp da "Valla ben profosyönel orospuyum.para için yapıyorum .yalnız fiş ve fatura veremiyoruz.yazar kasa bozuk da kıııızz hahhhhahhhhhh" diyerek harbi bi cevap verdiğini duymadık.
İthal mallara gelince....valla Allah nazardan saklasın bu mübarek gün....ahan da ezan okunuyo.....bunu sonra müzakere ederik hocam...bunlar bi başka...
hee isyan dediydik he mi...Zaten ne var ki isyanda ne ola.pdişahuımız isyana karışanların kellelerini istedi..bi bakıp geri iade edecekmiş.
dedi ki bir kelleri getirin sonra istedikleri yere gideler bu kavvatlar.
Bi de Hocam sizin ded ne laf koymuş maşallah ..
Hakkaten aklıma yazıldı.
daa uzatacam ama arkadaşlar bu kadar çalışmamaın bu oruç halde rahatsızlanmama sebep olacağını söyledşiğinden biraz ara veriyim.
Selam ve saygı ile Hodja'm...
.....OLAĞAN ÜSTÜ USTA BİR ANLATIMLA ÜLKEMİZİN HEMEN HER KÖŞESİNDE HER GÜN ONLARCA MÜYESSER OLAYINI BÜTÜN GERÇEKLİĞİ VE ACISIYLA OKUDUM YÜREK SAYFANZDA.
....MAHALLE BASKISI, TÖRE BASKISI, ATAERKİL YAŞAM TARZININ KADINLARIMIZA REVA GÖRDÜĞÜ YAŞAM KESİTİYDİ. OKURKEN ETKİLENMEMEK ELDE DEĞİL. HANGİ DİN, HANGİ YASA ERKEK DENİLEN BU YOBAZ ANLAYIŞA İZİN VERİR ANLAMAK MÜMKÜN DEĞİL.
.....KADIN YAŞAMININ ACI AMA GERÇEK KESİTİNİANLATAN USTA KALEMİ TÜM İÇTENLİĞİMLE KUTLUYOR VE SAYGILARIMI BIRAKIYORUM.
Ne yazılabilir ki bu yazıya dedenle halan zamanından yıl olarak çok zaman geçmiştir ama insanların düşünceleri aynı bazı kendini erkek sanan öküzlerin kadına davranışı aynı yani zaman geçsede insanların fikirleri ve davranışları değişmiyor. Televizyonda izlediğimiz olayların benzeri sokak ortasında kadın bıcaklayan erkeklere koca diyoruz malesef. Hiç bir kadını hatta insanı Allah bu duruma düşürmesin.
Babalarımız evlenip evden çıkarken hep ''Gelinlikle çıkar kefenle dönersin'' demediler mi? Bir genç kıza babası bunu diyebildikten sonra elin oğlu ne yapmazki
Çok güzel ve ibretlik bir hikaye. Yamakla çok doğru karar vermişsin. Duygusal kalbin sevgiyle hhep atsın
Selam ve Sevgiler