- 554 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
..İNSAN/OĞLU YA!!!
Bazen diye başlanmaz yazıya bilirim.Bilirm de ne hikmetse uymam.Aklım ne diyorsa bazen onu yaparım.Örf ,anane ,gelenek ,görenek ,öğretiler ,dinler,sosyal yaşam yani tümüyle.İnsanların var oluşundan beri koydukları kurallar zinciri.
Aykırımı davranmalıyız peki aklımız var diye ya da tümüyle her söylenen kuralın içinde boğmalımıyız kendimizi.
Peki kendi bakış açımız ne denli doğru bu pltform da .Bizi yetiştiren çevre ne denli bilimin ,ilimin,sosyal dünyevi hayatın içindeydi.Neleri gördüler neleri görmediler.Her şeyi biliyorlarmıydı yani bizi yetiştirenler.Biz şimdi her şeyi biliyormuyuz.Yetiştirdiğimiz çocuklarımıza ne kadarını verebiliyoruz evren ,dünya ,hayat hakkında ve başka şeyler hakkında....
Bir köyde yetişen bireyle büyük şehirde yetişen bireyin birikimleri aynı mı..Bırakın köyü büyük şehir ,küçük şehir insanının bile hayata bakışı bambaşka.
Tüm bunları niye zırvaladım değil mi...Bilmiş bilmiş konuştum...
Bana denk gelmedi ama ben usta şairim diyerek başka şairleri beğenmeyenlerin varlığını dinledim çevreden...Böcek çiçek olaylarında tanıdıklara üst üste verilen böcükleri...ama bu arada usta bir kalemin şiirine ne bir böcük ne de bir puan verilmediğini de gördük...
Hadi bunları geçtim eğer karşınızdaki kişinin fikirlerince hareket etmeyecek kadar karekterli bir kimlikseniz egosunu yenemeyen bu dostların dediklerini yapmadığınız için, kendi kendilerince cezai uyğulamalarınıda gördük:)))Peki bir başka kimliğe hükmetmek ve ben bu şekilde istiyorum diye o kişinin istemediği şeyi sayfasında yapmaya zorlamak ne kadar doğru...Bunun adı ne sizce...!
Bir hırs mı! o an içini dökeceği bir yer bulmuş ama sayfa sahibi izin vermiyor...
Ego mu yenilemeyen..ısrarla devam etmek çabaları...!
Öncelikle benim felsefem ; Bana yapılmasını istemediğim hiç bir şeyi bir başka cana yapmam..(kendimi seviyorum bu konuda)
Daha sonrası karşımdaki bir insanın bir isteği var ise saygı duyar onun sınırlarını geçmem..(bu onun isteğine saygısızlık,illede benim dediğim olacak tavrıdır ki yanlıştır.)
Peki her birimiz ne derece bilgi ve ilimde ve kültürde felsefede görgüde kısacası hayat adına tam anlamıyla piştik kaçta kaçlığız...Bunu kendine soran kaç kişi var....???
Mükemmeliz değil mi...hem bilimde ,hem ilimde,hem allah katında...her şey de...ACABA???
İşte insanoğlunun en büyük handikapı;Kendini mükemmel bulup beğenmese çatlar,çatlar ölür......
Empati kaçımızın hiç bilmediği bir altın oran....Kaçımız bir olayda kendimizi karşıdakinin yerine koyup ta karar veriyoruz....Çok azımız...Ne yazık ki:(((
Tüm bunlara rağmen insan aklımızla ahkam kesip,insanlara ceza kesip,biz olmaya baskılıyoruz...Yaratanın bile ölmeden yarğılamadığı kulunu!!! Yarattığı kul yarğılıyor ne acı değil mi..yaratan olmaya soyunmak ..Hüküm vermek ,yarGılamak.
İşin tuhafı genelinde herkes kendini beğenirken benim aklıma şu yaşanmışlık gelir AMASYA ’m da dinlediğim.
İki erenler iyi dostlar.Birisi ayakkabıcı Amasya nın içinde diğeri sütçü dağda yaşıyor.Her zaman şehir e gelirken sütçü eren mendilinin içine ineğinin sıcacık sütünü sağar ibiğini bağlar mendilinin ve ayakkabıcı erenin yanını tutarmış.
aralarında hep hep şakalşırlarmış iç dünyalarının daha temizlenmesi ve ruhlarını od da yakmakla ilgili.İkisi de ibadetinde kişiler..
Şütçü imam arkadaşı erenin dükkanına geldiğinde arkadaşı bir bayanın ayak ölçüsünü almaktadır ayakkabı yapmak için.Uzun entarisinin altından görünen bir parça beyaz topuk.!!!!
Ocakta pişmaya asılmış mendildeki sütün ateşe cız cız cızzzz diye damlama sebebi olmuştur.Her zaman ayakkabıcı arkadaşına şaka da olsa takılan dağda ki sütçü imam başını önüne eğmiştir.
Buradaki olay bir kadının görünen minnacık topuğu değildir!!!Olay ayakkabıcının şu sözünde gizlidir..
ŞÜTÇÜ CAN ERENİM,DAĞ BAŞINDA ERMEK GÜZELDE,ŞEHİRDE EREBİLMEK ASIL MESELE?????
Bu gün nefis üzerine çok şiirler okudum...Kırk defa kabe yi tavaf etsen de,başın secdeden binlerce defa kalkmasa da,dilinde rabbimin adı hiç düşmese de...
NEFSİNE HÜKMEDEMEYENSEN İŞİN ZOR.HELE HELE BİRDE BİR GÖNÜLDE YIKTIYSAN....
RABBİMİN KAPISINDA BOŞA AÇ KALAN,BOŞA SECDE EDEN ,KULLARIZ.
Fiziksel göz yapımızla değil ,rabbim gönül gözlerimizle görmemizi nasip eder umarım.Ben ben demekten ego dan bizleri korusun.
Bu güzel ramazan ı şerifin peşine bayramımızda baki kılsın...
selam ve sevgilerimle......bir hiç olan kul....
........................................................EMA