- 446 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SPOR VE BJK/TAŞ
_____Futbol ( Fut; (İng.) Ayak) bal (top )
_____İnasana ölüm yaklaştığında ruh hali değişirmiş......politik yazıyı belli bir süre ara verirken bunun boşluğunu bugün ’FUTBOL’ başlıklı yazımla doldurmaya çalışacağım.
____Futbol/u ben insan vucudundaki organlara benzetirim. Her organ birbirinden ayrı işlev ve ayrı fonksiyonel farklılık göstermiş olsa bile hatta birbirlerinden bağımsız olmaları gibi görünmüş olsa bile özde aynı vucuta hizet etmek için aynı kan damarları ile ve aynı zamanda birlikte çalışdıkları bir gerçeyin özüdür.Diyelim ki.....birinin işlev görmemesi zamanla diğer organları etgiliyeceyi gibi....daha ileri aşamasın da vucudun tümüne zarar vereceği kesindir.Eğer merkez denilen ’BEYİN SİSTEMİ’ sinirler vasıtası ile çalışmayan o organı tedevi etmediği sürece o organ neşterlik veya yerine diğer aynı özellikleri taşıyan organla değişmez/se...dediğimiz gibi hele üstüne üstlük beyin tamahkar, vurdum duymazlıkla görmezlikden gelirse kendi eliğle kendi vucudunun ölümünü hazırlar.
______Futbolun oyun stiline gelince ; Ben futbol oynunu ’SATRANÇ’ oynuna benzetirim. Karşı rakipde (At,Fil,Kale; Piyon, Vezir, Şah var/sa sendede aynı olması gerekir...Atların yerine itleri (af edersiniz) piyonları doldurmak oyunun kazanma skorunu hazırlamaz....satranç/da karşının hamlesine göre hamle yapılırken, rakipin yanlış hamlesi değerlendirili ki oyun avantajını yakalıyabilesin.....Futbol/la satranç arasındaki tek fark satranç/ın düşünme süresinin uzun futbolun....;düşünme süresinin hız+zamanlama+Taktik ve ani isabetli kararın uygulamasından geçer.Saydığım dörtlemenin bir eksikliği atın topal olmasına vesile olur ki, topal at diğer sağlıklı atla yarışmasının mantığı olmaz.
-------BJK/TAŞ’A gelelim
____Ben 35 seneye yakın aktif siyasi haraket içerisindeyim...tek bir gün dahi ağzımdaki lokmayı bile siyasisiz yutabileceyimi düşünmedim düşünmem bile, bir avuc oligarşik düzenin sömürü düzenine karşı geldiğim için başıma gelmedik kalmadı ve ben halen namlunun hedefinden ne kurtuldum nede kurtulmak isterim. Lakin spor/u politik hareketin dışında tutmak isteğenler sporu hem yönlendiren hem ekonomik olarak sçmürenlerdir.Hele bizim gibi ülkelerde çoğu spor klüplerinin bütceleri büyük şehirlerin kalkınma bütcelerinden kat kat üstün bir durumdayken siysetten uzak tutmanın mantığı olmaz.
____BJK/taş spor klübü kuruluşundan bu yana genellikle ilerici ve halk takımı lansasıyla siyasi harekete bir adım daha önde olduğu gerçeğinden yola çıkarsak..’ÇARŞI’ grubu isminde siyasi bir örgütlere taş çıkaracak gönüllerde taht kurdukları işin bir daha ayrı gerçeği....
___Hal böyle olunca bu taraftar grubu hem yönetim üzerinde etgisi hem siyasi muhalefetliliği son zamanlarda ön plana çıktıkları , bu tutumları BJK/a zarar mı verir ? sorusuna ben katılmıyorum blakis dünya spor arenesin de BJK/ı daha saygın kıldıkları işin en ilginç yanı, bu işe en çok kızan ve çileden çıkan taraf BJK/ı kukla gibi oynatan ve iliğine kadar sömüren kesimdir.
____BJK/a SPORTİK GÖZÜ İLE BAKILDIĞIN/DA (Aşağıdaki yazı yeniden eklemedir)
____Bjk oldu olası 3 büyükler içerisinde 3. sırada yer almakta ,ekonomik olarak en güçlü durumunda bile yaptıkları trensferler 3. dercede futbolcu ve diğer ekiplerle mucizeler beklenmiş...belki zaman zaman mucizeler yaratılmamış da değil yani , yin de 3.lüğe oynuyan bir takım konumundan kendini kurtaramamıştır.Sporun kumara endeksli hale getirildikden sonra ister istemez şikkeler ve yarın oynanacak mac/da 3/lü skorla karşı karşıya oluşuda ayrı bir gerçek.
___Bu sene Antalya sporla oynanan macta, Samet Aybabaya 5 puan hediye eden Aybaba/ya ’BABA’ diyen iki oyuncunun macı satması ne Aybabayı lig/de tutunmasına yaradı nede BJK/ı şampiyon yarışına sokabildi...parasını BJK alan saysan 10/a yakın futbocunun ayağına top bile değmemiş...Eee bu ’ÇARŞI’ grubuda olmasa BJK /ın hal ve durumu ne olurdu onou merak ediyorum.Birde 6 puan hakem hatasından üstüne koysan bu puanları sayın BİLİC/in ne yaman teknik direktör olduğunu varın siz düşünün
İyi geceler....Spor yazarlarından özür diliyeceyim hani böyle bir yazıyı onlardan izin almadan yazdığım için...Kadir Haktan TÜRKELİ