- 551 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YOLSUZLUĞUN BÖYLESİ DE VAR!!!
İyi akşamlar dostlar,
Fatura ödeme merkezlerinde büyük yolsuzluk var, dikkatinizi çekerim.
Eşim, adıma kayıtlı internet faturasını ( Haziran 2013, son ödeme tarihi 24.07.2013 ) ödüyor. Eline ödeme belgesi veriliyor, pos makinasından. Ancak ödeme yaptığı pos makinasının belleğinde Temmuz ayı başlarında yapılan bir ödeme için 17.03.2012 tarihi var. Aynı merkezden bir de Vodafon telefon faturası yatırıyor.
Postaneye Temmuz ayı faturasını ödemeye gittiğimde Haziran ayı faturası da ödenmemiş gözüktüğü için, ’Biz aslında Haziran ayını yatırmıştık! diye hatırlıyorum.!’ deyip ödeme yapıyorum yine, eşimin Isparta’dan dönüşünü bekliyorum. Gelince soruyorum : ’Ben sana Haziran ayı internet faturasının bedelini verdiğimi hatırlıyorum, yatırmadın mı, postaneden ben tekrar yatırmak zorunda kaldım?’ deyince yatırdığını söylüyor doğal olarak. Bu kez belgeleri araştırmaya başlıyoruz. Pos makinasının makbuzu çıkıyor. Ancak belge üstündeki tarih yanıltıyor bizi. Biz geçen sene 17 Mart tarihinde Gündoğdu’da değildik ve böyle bir ödemeyi Gündoğdu’da bir ödeme merkezinde yapmış olma ihtimalimiz yok. Ancak bir kağıda el yazım ile internet abone numaramı yazmışım, eşimin yaptığı ödemeye ilişkin belge onunla birlikte aynı evrakların arasından çıkıyor ve bu kağıt bir döviz bozdurma belgesi, 2013 Haziran ayına ait. Bu belgenin 2013 tarihli oluşu beni şüphelendiriyor. Belgeleri elime aldığım gibi ödeme merkezinin kapısını çalıyorum. Ödeme yapılan pos makinasının hafızasında kayıtlı tarihi soruyorum. Telefon açıyor ve bir belge geliyor, bu pos makinası bu gün için yapılan bir ödemeye ilişkin 4 Nisan 2012 tarihini veriyor. İşte o an yapılan ödemenin yanlış belge ile belgelendirildiği netleşiyor.
Bu durumda müessese sahibi yapılan ödemeyi anımsadığını, Pazartesi günü durumu banka kayıtlarından araştıracağını söylüyor. Bakalım Pazartesi günü ne diyecekler?
Ancak, sistem, bu tür bir ödeme için yapılan ödeme ile anında borcu sıfırlaması gerekirken bu işlerlik işlemiyor!!! Postaneye mükerrer ödeme yapmış oluyorum! Bu açıkça büyük bir yolsuzluk! Bakalım ardından daha neler çıkacak?! Haydi diyelim hafıza yanlış ya da güncellenmemiş, ama yapılan ödeme nereye gitti ?!
Elektronik ortamda her türlü yolsuzluk yapılabiliniyor. Siz siz olun yaptığınız ödemeler ilişkin belgelerinizi mutlaka saklayınız, neyin altından ne çıkacağı belli olmuyor. Artık öküzün altında buzağı aramaya başlayacağız dersem şaşırmayın! Yanılıp şaşıp da ’Aaa bu belge eski tarihli bu benim aradığım belge değil!’ deyip yırtıp atmayın.
POS MAKİNALARI İLE yaptığınız ödemenin sadece miktarına değil, tarihine de bakmanız gerekecek, çünkü yediğimiz kazığın farkına varana kadar neler geçiyor başımızdan?! Unutuyoruz bazen neyi, nerede, ne için vermiştik. ’Hafızai beşer nisyân ile malüldür, fakat arşiv unutmaz!’
Selamlar saygılar...
Şaban AKTAŞ
27.07.2013
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.