- 1811 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
BİR PİŞMANLIK HİKÂYESİ
BİR PİŞMANLIK HİKÂYESİ..
Çok övülen Samsung Galaxy S3 mini akıllı dokunmatik telefon cihazını satın aldım.
İlk kez akıllı ve dokunmatik bir telefon kullanmakta olduğum için oldukça sıkıntılı bir öğrenme sürecinden sonra faydalanmaya başladım.
Evvelce kullanmakta olduğum telefonum ile belirli günlerde kişi listemdeki insanlara toplu mesajlar gönderme itiyadımı bu telefon ile de sürdürmek istedim ama sukut-u hayale uğradım. Telefon, alıcı sayısını 10 kişi ile sınırlıyordu.
Acaba bu problemi, bilgisayarıma bağladığımda Kies programı ile aşabilir miyim diye düşündüm; kablolu bağlantı yaptım. O ne? Mesajlar kısmı görünmüyor bile..
Haydeee... doğruca Google Amca’ya sorgulamaya gittim. Dişe dokunur ve anlayabileceğim bir şey bulamayınca Samsung Elecronics Türkiye çağrı merkezine bir mesaj göndererek verilecek cevabı bekledim.
El cevap:
Sayın Mustafa Kütükcü,
Samsung Electronics Türkiye’ye ilettiğiniz talep için teşekkür ederiz. Konu ile ilgili yanıtımız aşağıda bilginize sunulmuştur.
GT-I8910 model cihazınızda Android işletim sistemi özelliği gereği en fazla 10 kişiye toplu mesaj gönderimi yapılabilmektedir. Cihaz özellikleri sonradan değiştirilememektedir.
Bilgisayarınız üzerinden SMS görüntüleyebilmeniz ve SMS gönderebilmeniz için Kies Air uygulamasını kullanabilirsiniz. Kies air, Android işletim sistemine sahip olan akıllı telefonlar tarafından kullanılan, bir sunucuya bağlı olmak şartıyla telefonun içindeki verileri bilgisayarınızda herhangi bir kablo ( USB ) kullanmadan görüntülemek anlamına gelir.
Bu özelliği kullanabilmeniz için öncelikle cep telefonunuz ve bilgisayarınız aynı Wifi ağına bağlı olması gereklidir. Menüde bulunan Kies Air uygulamasına giriş yaptığınızda çalışır konuma gelmiş olacaktır. Kies Air içerisinde alt kısımda “Başlat” butotuna tıkladığınızda karşınıza bilgisayarınızın URL kısmına girmeniz gereken bir tarayıcı link uzantısı gelecektir. Bu alanı bilgisayarınızda tarayıcı bölümünün içinde yer alan URL kısmına yazmanız gereklidir. URL kısmına yazıp Enter tuşuna bastığınızda telefonunuzdaki verileri bilgisayarınızda görüntüleyebilmek için telefonunuzun ekranına erişim talebi gelecektir. İzin verdiğiniz takdirde telefonun içerisindeki verileri bilgisayarınızda görüntüleme işlemini sağlayabilirsiniz.
İşlemleri gerçekleştirememeniz durumunda Samsung Çağrı Merkezi ile iletişime geçmenizi rica ederiz. İlginiz için teşekkür ederiz.
Samsung Electronics Türkiye
Samsung Çağrı Merkezi
444 77 11
Samsung Electronics Turkiye
Müşteri Hizmetleri
Oh bee..
Kısa zamanda böyle bir cevap verilmesi beni epey sevindirdi..
Hoppala... sevincim kursağımda kaldı.. Android sistemin özelliği gereği 10 kişiden fazlasına SMS gönderemez mişim..
Neyse... biz işimize bakalım: PC üzerinden mesajlarımı görebilmek ve mesaj yazabilmek için haydi bakalım şimdi tavsiye edilen uygulamayı gerçekleştirmeye çalışalım..
Önce Kies Air bilgisayara kurulmalı ve çalıştırılmalı. En güvenilir kaynak neresi? Tabii ki Samsung Electronics Türkiye’nin kendi resmî sitesi.
Siteyi açıyorum ve uygulamayı arıyorum. Arama penceresine Kies Air yazıp arama düğmesine tıklıyorum... o ne ?? karşımda bir facebook sayfası.. acaba burada mı diye arıyorum, orda da Kies Air görünmüyor..
Neyse ki bir telefon numarası var bana gönderilen cevap metninin altında. 4447711. Hemen arıyorum.. Uzunca bir süre müzik dinledikten sonra nihayet karşımda canlı bir insan buluyor ve derdimi anlatmaya başlıyorum.
Kibar bir görevli bana yardımcı olmaya çalışıyor ama maalesef istediğim hedefe ulaşamıyorum. Geri dönüş için not alıyor ve dönüş sözü vererek görüşmeyi sonlandırıyoruz. Görüşme süresi 33 dakikayı aşmış ama problem çözümsüz.. İkinci kez tekrar arıyorum; bir saate yakın görüşmenin sonunda gene elde var sıfır...
Ben biraz aceleci olduğum için araştırmaya devam ediyorum ve Samsung’un kendi sitesi dışında bir kaynaktan Kies Air bulup indiriyor, bilgisayarıma kuruyorum. Tekrar denemeye geçiyorum.
Hayret... başardım.. Kies Air ile telefonumun içeriğine ulaştım. Mesajlarımı okuyabiliyorum ve mesaj yazabiliyorum.. Yaşasıııınnn!!
Hooopp, hooooooop ! Yavaş ol arkadaş, çok fazla sevinme... diyor bana sistem..
Klavye kullanarak rahat rahat mesaj yazabilirsin amma maksimum karakter sayısı 201.. orda dur..
Yahu bu ne? Ben daha uzun bir metin yazmak istiyorum. Mesaj metninin uzunluğuna göre sen 2., 3., 4. mesaj olarak kabul et ve benden o kadar mesaj bedelini alsın benim operatörüm.. sen niye sınırlıyorsun beni?
Hayyy senin aklına turp suyu sıkayım e mi...
Şimdi bir başka özellik ara bakalım: Okuduğum mesajı PC’de klavye kullanarak veya mause kullanarak silmek istiyorum, silebilir miyim? I ıh! Olmaz! Öyle bir seçenek yok. Sadece okuyabilir ve yazabilirsin diyor bana sistem hazretleri..
Ben böyle akıllı telefonu ne yapayım ya hu ?
İşte böyle....
Pişmanlık denilen şey böyle de yaşanıyormuş bazen..
Bilmeyenler bilsin istedim..
Hata mı ettim acaba??
Sabırla okuduğunuz için teşekkür ediyorum..
Saygılar sunuyorum.
Mustafa KÜTÜKCÜ
-muhacir bozkurt-
27.07.2013 - DENİZLİ
YORUMLAR
Hayat, özellikle teknoloji o kadar çok şeyi öğrenmeyi gerektiriyor da şu üç günlük dünyadaki "olsa da olur olmasa da" denebilecek gereksinimler için, akla hayale gelmez ödüller almanın mümkün olduğu sonsuz ahiret hayatı için hiçbir şey öğrenmek istemiyoruz. Hepimize Yaratan'ımızdan gelen mektubu okuyan yüz kişide kaç kişi?
Teşekkürler... Sevgiler...
Sayın Hocam
Ben oldum olası 'Akıllı'' denilen her şeye şüphe ile yaklaşmışımdır.
Mesela vel getirir oğlunu bize kayıt için. Bakarsın oturdukları mahalla sizin öğrenci alabileceğiniz mahalle değil. Adam başlar oğlunun şöyle akıllı, böyle deha olduğunu anlatmaya.'' Ulan bu çocuğu alalım'' dersiniz okula ve mahallenin muhtarından rica minnet bir ikametgah alarak çocuğu okula alırsınız. Tabii ki belayı da başınıza alırsınız. Çünkü o çok çok akıllı çocuk aslında tam bir problem çocuktur.
Velhasılı bir nesnenin başında ''Akıllı'' ibaresi varsa ondan uzak durmak lazım.
Keşke almadan önce bana sorsaydın..Neyse..Bir musibet bazen bin nasihattan hayırlıdır..Vardır bunda da bir hayır.
Selam ve sevgilerimle.
Hocam öncelikle geçmiş olsun..
Sizi üzen sanırım akıllı telefonun akılsız üreticileri.
''Teknolojide çağ ataladık'' diyerek sundukları teknik çalışmalar her zaman tüketiciye yansıtmışlardır...
Ben zamanında bu telefonlara çok zaman ve para harcadım baktım olmuyor yetişemiyorum.. Şimdi Nokya'nın fi tarihinden kalma telefonunu kullanıyorum, Arayana cevap veriyorum aramak istersem arıyorum yetiyor.....
Ayrıca Kadir hocamın dediği gibi bende kredi kartı kullanmıyorum, kullanana da kızıyorum..
Hocam tekrar geçmiş olsun dileklerimi sunar.
Muhabbetle selamlarım.
AVAR tarafından 7/27/2013 11:59:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hocam büyük geçmiş olsun. Diğer paylaşımınız da okumuştum, ve ne diyelim bazen insanlar dürüstlüğünün iyi niyetli oluşunun bedelini ziyanla ödemiş oluyor.
Aslında bu tür durumlara İllerde Valilik bünyesinde İlçelerde Kaymakamlık bünyesinde tüketici haklarını koruma heyetleri var.
Bu tür şikayetleri kabul edip tüketici adına firmaya dava açıyor sonuna kadar da takip ediyor ya yeni bir cihazla değiştiriliyor yada bedeli ne ise tahsil ediliyor.
Sizler de isterseniz bu tüketici haklarını koruma kuruluna bir şikayet dilekçesi sununuz. Cihazın garanti belgesi ve faturasıyla birlik gidip şikayetinizi ederseniz zarar ve sıkıntınız tez zamanda giderilir, bu firmalar bu dilden anlıyorlar anladığı dilden konuşmak lazım. Değerli Mustafa bey hocam tekrardan geçmiş olsun. Allah'tan sağlık selâmet ler diliyorum.
Ohoo ooo ... benim gibi olacaksın; kızdım milletin olur- olmaz yerde cırlayarak telefonla konuşmasına, yıllardır teknoloji meraklısı(devam ediyor) Kadir, daha kendi telefon numarasını bile ezberleyemeyecek kadar küstüm bu el telefonlarına(cebe konmuyor ya, geceleri ışıklı böcek).
1980 Yılında almıştım kırmızı telefonumu, hiç konuşmadan açık tutuyor ve ayda 15 Lira numara kirası ödeyip- homurdanıyorum...!
Sağlık dileğim ve Selâmımla...
kadiryeter Kadir Yeter. 27 TEMMUZ 2013- TRABZON.
İnanmazsan bana, bak oku:
http://edebiyatdefteri.com/siir/96932/cep-telefonu
Az başını eğ de kulağına bir şey daha diyeyim(millet beni gülecek amma olsun): Hiçbir vakit kredi kartım olmamıştır... peşin yaşarım Abi!.
tp://edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=118883