- 1211 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ZEKAT KONUSU İLE İLGİLİ TWET'LER
Zekat konusunda bazı cümleler kurmak istiyorum. Daha doğrusu okuduklarımı aktarmak.
Zekat İslam devletinin maddi omurgası cihad ise manevi temelidir.
Bugünkü İlmihallerimiz cihad konusunu nerdeyse pas geçerler.
Bugünkü ilmihallerimiz zekat konusunda çok teferruatlı bilgi vermelerine rağmen işin DEVLET boyutu üzerinde hiç durmazlar.
Zekat konusunun devlet boyutu hiç konuşulmayan bir boyut. Neredeyse hiç.
Tevbe Suresi 103 ayet gereği zekatları İslam devleti toplamak zorundadır.
Peygamber Efendimiz hayattayken zekatı hep İslam devleti toplamıştır. 4 Halife devrinde de öyle.
Peygamberimizin 50 civarında Zekat Memuru vardı. Bunları görevi kabilelerden zekatı alıp Beytülmale getirirlerdi
4 halife devrinde de zekatları İslam devleti toplamıştır.
Efendimiz döneminde ve 4 halife döneminde zekatları şahıslar şahıslara vermemişlerdir. Ama hiç vermemişlerdir.
Devlet topladığı zekatları Tevbe Suresi 60 ayet gereği 8 yere dağıtırdı....
Zekatın verileceği 8 yer::
Fakirler
Miskinler
Zekat memurları
Kalpleri kazanılacaklar
Borçlular
Köleler
Yolda kalanlar
Allah yolunda.
İslam devleti demek İslami kurallara göre yönetilen devlet demektir.
Bu günkü bizim devletimiz İslami devlet olmadığı gibi, devlete İslami devlet demek suç unsuru olan devlettir.
Bugünkü devlete vergi verip bunu zekat sayma açıkgözlülüğü yapanlar var. Asla asla asla bu olmaz
O halde soru şu: Zekatlar İslam devletine verileceğine göre, bugün böyle bir devlet olmadığına göre ne yapılacak?
İslami devlet olmadığı zamanlarda müminler bu nitelikte bir devletin oluşumu için çalışırlar. Mecburen.
İslami devlet olmadığı zamanlarda ise zekatlar nasıl olacaktır.
Zekat konusunda en büyük eseri yazmış bulunan Yunus Vehbi Yavuz Hocam şunu söylüyor: ++
Müslümanlar islam devleti kurana kadar bir araya gelip bir ZEKAT TEŞKİLATI" kurmak zorundadırlar..
.
Kurulacak zekat teşkilatı ehil kişilerden ve vebali bilen kişilerden oluşmalı. Diyor Yunus vehbi Yavuz Hocamız. (Prof.Dr)
İlgilisine not: İslamda Zekat Müessesesi Yazan Prof.Dr.Yunus Vehbi Yavuz..
Zekat teşkilatı üyelerden zekatı toplayacak ve 8 yer içinde hangi sınıf öncelikli ise ondan başlayarak dağıtacaktır.
Bugünkü uygulama İslami değildir. Yani şahıstan şahsa, gizli kapaklı, fakirin gözünü çıkarırcasına. Ya da dilenmek yoluyla.
Gelelim 8 yerin tarifine... Yine Yunus Vehbi Yavuz ve Yusuf El Kardavi’den aktarıyorum.
FAKİRLER SINIFI: Nisap miktarından az malı olan müslümanlar bu sınıfa girer. Bunları devlet veya zekat teşkilatı bulup listeler yapar
Yanlış anlaşılmasın. Devlet dediğimizde hep İslami Devleti kasdediyoruz. Bundan sonra da öyle anlaşılmalı.
MİSKİNLER SINIFI: Hiç malı olmayan açlık tehlikesindeki müslüman ve gayrımüslimler bu sınıfa girer. Açlıktan ölmek üzere olana dini sorulmaz.
ZEKAT MEMURLARI SINIFI: Devlette veya zekat teşkilatında çalışacak memurların ücreti bu sınıfa girer. Şahısların bunu yapması mümkün değil.
KALPLERİ ISINDIRILACAK OLANLAR: Bunun teferruatı çok. İlgilenenler dediğim eserlerden bakabilirler. Enteresan bilgiler var...
BORÇLULAR SINIFI: İflas etmiş müslümanlar, ya da mallarına haciz gelmiş kişiler. (Elbette kumar veya haram yolunda batanlar olamaz)
KÖLELER: İsmi köle olsun olmasın, köle gibi yaşayanlar veya çalıştırılanlar ile savaş esirleri.
YOLDA KALMIŞLAR VEYA YOLCULAR: Parasına ulaşamayan insanlar, bugünkü mülteciler mesela...
ALLAH YOLUNDA SINIFI: Cihad için uğraşan mücahidler ve cihad malzemeleri. İslamı yaymak için çabalayanlar. Çokkkk geniş bir anlamı var.
DEVLET ZEKATI NASIL DAĞITACAK: 2 görüş var sırayla yazalım.
1-DEVLET topladığı zekatı 8 eşit parçaya bölüm 8 yere ayrı ayrı dağıtır diyenler var.
2-Devlet 8 sınıftan hangisi öncelikli ise oradan başlayıp yettiği yere kadar dağıtır diyenler var.
ZEKAT VERİLECEK OLAN ZENGİNLİK KAYNAKLARI NELERDİR: Kiminin kendisinden, kiminin gelirlerinden olmak üzere şu mallardan ve benzerlerinden
Zekata tabi olanlar:Araziler-Binalar-Fabrikalar- ticaret malları- altın- gümüş- diğer değerli maden ve taşlar-maden yatakları- otlaklar-
++ tesisler-fabrikalar- konutlar- ev eşyaları- arabalar ve benzeri zenginlik kaynakları
Peki bir soru: Herkes zekatını tam ve usulüne göre verse ne kadar potansiyel zekat vardır Türkiye’de?
İSLAMİ ARAŞTIRMALAR VAKFI İSAV Prof.Dr. Ali Özek başkanlığında bir heyet 1986 da araştırmış. Nasıl araştırmış?
Vergi daireleri, tapu daireleri, bankalar, ticaret odaları, sanayi odaları, servet beyanlar ve de bazı istatistik metodlar kullanarak...
Türkiyedeki zekatı araştırıp şu kitabı yayınladılar: TÜRKİYEDE ZEKAT POTANSİYELİ 1986 İSAV yayınları.
1986 rakamlarına göre Türkiyede herkes zekatını usulüne uygun olarak verse 180 milyar dolar zekat toplanır.. Ayrıntılar kitapta var.
1986 dan beri 180 milyar dolar eminim en az 2 ye veya 3 e katlanmıştır.
Şimdi düşünelim. 300 milyar dolar zekat 8 sınıfa bölüştürülse 1 fakir, 1 tek miskin veya mülteci aç kalır mı?
Ya da öncelik ihtiyacı olan sınıfa verilse, bu haçlılar ve Siyonistler İslam ülkelerine yan gözle bakabilir miydi?
Düşünelim, konuşalım, uygulamak için çözüm üretelim.
(TWİTTER HESABIMDAN DERLEMEDİR-Ekrem ŞAMA)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.