- 816 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
İlim dediğiniz şey nedir ki....Kendini Bilmek
Fizik ve kimya derslerinde sık sık karşılaştığımız bir söz vardır: "Var olan şey yok, yok olan da var edilemez". "Maddenin veya kütlenin korunumu kanunu" olarak bilinen bu ifade, Fransız kimyacısı A. L. de Lavoisier’e aittir.Bizim lise yıllarında bunu Lavoisier kanunları diye öğretmişlerdi.O zaman hemen hatırımıza şu soru gelmekte;Öyle ise EVREN denilen bu mükemmel sistem nasıl ve kim tarafından var edildi?Buna cevap olarakta sayın Prof.Dr. Vecdet ÖZ’ün"Şunu unutmamak gerekir, bilim bir şeyi icat etmez ancak var olan bir şeyi keşfeder ve bu keşifleri çeşitli şekillerde birleştirerek değişik şekillerde insanlığın yararına sunar." Açıklaması tamda yukardaki sorumuzun cevabı olmaktadır.Pekiyi bu kadar muazzam ve sonsuz bir güç kimde ve nasıl bulunmaktadır?
Bunun cevabı ise Allah’ın SAMET ve EHAD ismlerinde saklıdır.Bu iki isimin açıklaması için sayfalar dolusu kitap yazılsa bile tam olarak açıklanması mümkün değildir.Çünki Sonsuz güç ve kudret sahibi olan Allah’ın ismlerindeki hikmeti ancak yine sonsuz bir güç ve kudret sahibi olan açıklayabilirki bu da Allah’ın kendisinden başkası değildir.
Bilim bir şey icat etmediğine göre,var olan bir şeyi veya şeyleri keşfederek insanlığın yararına sunduğuna göre ne yapmalı?Sorusu beynimizi tırmalayabilir.
Buna verebileceğimiz cevap ise”IKRA,BİSMİ RABBİKELLEZİ”Diye başlayan ve devam eden ayette gizlidir.Ne diyor burada:”Oku seni yaradan Rabbinin adı ile oku”Yine bu ayeti destekleyen Allah Resulü’nün”İLİM ÇİNDE DE OLSA GİDİP ÖĞRENİNİZ””BEŞİKTEN MEZARA KADAR İLİM ÖĞRENİNİZ”İLİM MÜMİNİN YİTİĞİDİR NEREDE BULURSA ALIR”Hadisleri vardır.
Bütün bilimin,teknolojinin sonu,vardığı ve dayandığı yer Allahın gücü ve kudretidir.Öyle ise Müslüman okumalı,araştırmalı öğrendiklerini de “Beşikten mezara kadar”Öğretmelidir.
İslam Alemi ne zaman Batı denilen canavardan daha iyisini üretirse,daha iyi teknolojiye sahip olursa o zaman batı ile boy ölçüşebilir.
Şunu unutmayalım ki,daha iyi teknolojiye ulaşmak, daha iyi ahlakla mümkündür.Daha çok çalışma ile doğru orantılıdır.Şunu açıkça ifade etmeliyim ki maalesef bu gün biz ahlak ve dürüstlük yönü ile batının çok gerisindeyiz ve sınıfta kalmışız.Rahmetli Mehmet Akif uzun yıllar Almanya’da kalarak Ülkeye döndüğü zaman,sorarlar.”Üstad hele Avrupa’yı anlat”diye..Akif’in cevabı kısa ve net”Dinleri bizim işimiz gibi,işleri ise bizim dinimiz gibi”Hala aynı durumda ve yerde değilmiyiz.Hatta dahada geriye gittiğimiz bile söylenebilir.
“İlim ilim Bilmektir,İlim kendin bilmektir.Sen kendini bilmezsen bu nice okumaktır” Diyor Koca YUNUS..Biz önce kendimizi bileceğiz.Kendimiz bildiğimiz gün her şeyi biliriz demektir.Kendisini bilmeyen Yaradanı da bilmiyor.Çünki Allah sadece ve sadece İnsana kendi ruhundan üfledi.Sadece İnsan denilen şerefli varlık Dünya ve Alemlerde Allah’ın halifesi ve kuludur.Bunu öğrendiğimiz gün,Kul hakkını da biliriz,adaleti de biliriz.En büyük düşmanın nefsimiz olduğunu da biliriz ve her şeyi de orada çözeriz.Allahın yarattığı eşrefi mahluk olan insanı”KEMİRGENLER”Diye küçümsemeyiz.Cengiz YANIK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.