Etme Bulma Dünyası
Hepimiz insanız.
Şüphesiz eğrilerimiz, doğrularımız, başarısızlıklarımız, başarılarımız vs. olabilir. Fakat net ve tartışmasız bir gerçek vardır ki, o da ilahi adaletin varlığıdır... Hata biz insanlara özgü bir olgudur ve tartışılmazdır ki her insan hata yapabilir. Fakat yanlış insanın kendi hür iradesiyle gerçekleştirdiği bir eylemdir. Zaten istem dışı olsa bu ne olursa olsun yanlış değil hata olur. Maalesef bazı insanlar bu gerçeği hep karıştırırlar ve bu durum, bazen toplumda inanılmaz karmaşalara yol açabiliyor. Nitekim sonunda modern adalet yada ilahi adalet bir şekilde yerini buluyor ve haklı olan bir şekilde ortaya çıkıveriyor.
Bundan dolayı birşeyi yaparken iki kere düşünmek gerekir. Sergilediğimiz davranışların iyi veya kötü; yarın bir şekilde karşımıza çıkacağını unutmamamız gerekir.
Örnek vermem gerekirse; X Kişi V Kişi hakkında yalan yanlış şeylere itibar etti. Bu hatadır çünkü X Kişiye V Kişi hakkında bu tarz bir iftirayı ummadığı beklemediği birisi atabilir. Nitekim X Kişi de bu iftiraya maalesef itibar edebilir lakin hata affedilebilir... Fakat X Kişi V Kişiyi sırf sevmediği için bu iftiralara kulak kabartıp itibar ediyorsa bu apaçık bir yanlıştır nitekim affı olmaz. Mantıkta olsa dahi vicdanen olmaz...
19 Yaşında henüz hayatın başında olan bir insanım. Bu makalemde takdir edersiniz ki hatalarımda olabilir ama gördüğüm kadarıyla öğrendiğim kadarıyla ve sandığım kadarıyla gerçek bu. 19 Yaşında bir genç olarak değil normal sıradan bir insan olarak bütün insanları bu gibi konularda vicdanlarına kulak vermeye davet ediyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.