- 1035 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
DENiZiN DiLi
Denizin selamı var.
Aziz dostum deniz dile gelmiş canlarım. Ben hali hare düşeni, cemalinden anlarım. Peçe üstüne peçe takınmış, liğme liğme etmiş kendini. Kendisini esrarlı gözlerin tınısı ile jiletlemiş gençler misali, dalga kıran diye koydukları kayalarda parlamış. Bu anam için demiş, buda onun için. İki kadın girmiş saadet saatlerine ki; cemali gül, kokusu gül, adı, sanı, şanı şöhreti gül olan. Sadece biri katran ile kalaylamış kalbini. Elmas tozu ile zehirlenen Hz. Hasan gibi, yanmış sular içinde deniz.
Öyle ya alev alsa canımız bir damla suya muhtaç sanır insanlığa adanmış bir yanımız. Hz İbrahim’in ateşini söndürmek için damla ile yola koyulmamışmıydı karınca ? Şirinin babası dağları sular için deldirmemişmiydi ferhat’a? Çölde kalan bahtsız bedevi kutup ayısını, afedersiniz serabı görmemişmiydi suya yandığı için? Ya su yanarsa dostlar, su yanarsa için için?
Kana kana için, ama kandırmasın sizi içtiğiniz. İçiniz üç kuruşluk yalanla sizi efendi yapmasın nefsinize. İçinizden geçerken bir parçanızı alıp götürenler yada geçerken tırnaklarını duvarlarınıza sürtenler sizin izin verdiğinizden başkasını göremesin.
Deniz dedi ki dostlar; siz bilin size ait olanı bir başkası bilmesin.
Kimi denize haykırmış -ah ulan aah! diye.
Kimi ağlamış, katık etmiş göz yaşlarını.
Kimi tövbe etmiş hiç açılmamış kulaç atmamış.
Kimi can aldı diye kızmış, küsmüş kendisine.
Büyük artistler bile; -ulen İstanbuul!! Diye bağırırlarken denizi almışlar karşılarına da, isim vermedi gıybete girmesin diye deniz.
Her akşam görmeden yatamaz beni, el etmezsem meltemin kiraz yapraklarına sürünerek geçen narin teline, bir selamın vardı zaten deyip kudurur deniz. Siz denizi aslında benden iyi bildiniz.
Denizin selamı var.
Dile gelip saçaklı eteğinden saçtı ne varsa. Dedi ki; bu anam için buda Onun için. İki kadın değmiş eline, dili gül, gözleri gül. Sinesi, bağı, bahçesi gül. Bir tanesi düşürmüş ayın şavkını ve çok kötü vurmuş olmalı ki felek tokadını, dili dönmez bir dillemez olmuş deniz.
Efendim ben denizin selamı var gecenin imsağa ışık tuttuğu saatlerde, vermek sünnet almak ise fazdır selamı. Eee nede olsa kelam kul ağzından dökülse de, selam ALLAH selamı.
Eyvallah...
YORUMLAR
samimi ve içten duygularla yazmışsınız benzetmeler ve kişileştirmelerle zenginleştirmeye çalışmışsınız derinleştirmişsiniz bunlar güzel ama öyle bir anlatmışsınız ki vallahi kırıla kırıla güldüm :) ne diyeyim daha çok aklıma kahpe Bizans geldi hani son sahnede illetyusa kılıcını sokarken diyor ya bu anam için bu babam için ... bu dayım için :))) sonunda da illetyusun çok güzel bir lafı var gülmekten kırıldığım her seferinde acımadı ki acımadı ki diyordu sonunda bu acıdı lan :) allahım ya hakketten yüzümü güldürdünüz bunları hatırlatarak :)