- 802 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Şimdi söyle
Haklısın bu dünyada kaybettim sevgi yönünden,senden aldığım son darbeyle. Lakin bilmeni isterim ki ; bu dünyada kabettim ama bilki ahiret dünyasında sensin kaybeden.
Şimdi söyle ey sevgi cambazı sevgili. Bu dünyada mı kaybetmek daha kötü yoksa ahirette mi kaybetmesi daha kötü ?
******* Beyaz Hayel ******
YORUMLAR
yürükçü gerçekten de güzel söylemişsin yüreğine sağlık. bana kalırsa ihaneti bir suç gibi görüp değerlendirmek çok yanlış sevgi hakikaten yanardönerdir bunu bile bile sevgiye bel bağlamak sevgiyle yapılacak büyük sözler vermeye insanı mecbur bırakmak bu sözleri yaşamının sonuna kadar tutmasını beklemek büyük ahmaklıktır diye düşünüyorum. çünkü bugün uğruna öleceğimizi söylediğimiz bir şeyi yarın önemsiz ve değersiz bulabiliriz çok rahat bu durumda suçlu muyuzdur?
söz verdik diye aynı değeri veriyormuş gibi davranmaya devam edebiliriz e bu da samimi bir davranış mıdır apaçık sahte bir davranıştır. beni artık sevmediğini söyleyen kişide bir suç ya da kabahat aramam verdiği sözleri yerine getirmeme konusunda da bir suç ya da kabahat aramam ama evliysek ve çocuklar varsa o zaman çocuklar üzerindeki sorumluluklarını devam ettirmesi koşulunu daima ararım en azından yetişkin olana kadar. onun dışında bana sevgisini yitirmiş birinin seviyormuş gibi davranıp hem kendine zulm etmesine hem de bana sahte davranıp yalan söylemesine izin veremem razı olamam ortada büyük sözler yeminler edilmiş olsa bile. seviyordum ilgim vardı ama artık yok dediğinizde karşınızdakine zarar mı vermiş oluyorsunuz hayır sadece karşıdaki kişinin bu ilişkiden beklentilerine son vermiş oluyorsunuz hepsi bu karşınızdaki kişi bu ilişkiden bir takım beklentiler içindeyse ki bu beklentiler çıkarlarıdır o halde verip verebileceğiniz tek zarar bu çıkarların beklentilerin gerçekleşmemesidir. doğrusu bu beklentileri gerçekleşmeyecek kişinin temel kaygısı da gelecek kaygısıdır ki bu kaygı da ekonomik bağımsızlığı olmayan bir insanda apaçık görülür. doğrusu bu kaygılara ortak olurdum ama artık çağımızda kadının cahil kalmasını ve ekonomik bağımsızlığını eline almamış olmasını böyle çaresizce kendini eş edindiği adama sevgiyle aşkla bağlamasını doğru bulmuyorum. bu da suç denecek bir davranış değildir ortada sanki bir cinayet ya da hırsızlık dolandırıcılık varmış gibi davranamayız bu yüzden. ahret dünyasını kaybetmeye gelince o çok düşündürücü şahsen bu konuda ilahi bir karar var mıdır hiç duymadım bir zamanlar sevdiğiniz kişiyi sevmemeye başlamak büyük günahtır diye bir şey hiç duymadım ki ahrette bu insan kaybetmiş olsun :)) halbuki şayet bu insan nefsi emelleri için başından beri sizi sevmediği halde seviyormuş gibi davranmadıysa. bu ihtimali hiç bir zaman göz ardı etmemek lazım ki erkekler bunu hep yapar çünkü kadınların en zayıf yanları bir erkek tarafından delice sevilmektir. bu zaafını da bir erkeğin gözünün içine sokacak kadar belli eden kadın bu aldatmacayı azıcık hak etmiş demektir ihtiyatlı davranmadığı için tabiki o zaman ortada ciddi bir şekilde kadının zaaflarını kullanarak nefsi emelleri için aldatmaya varan çirkin bir davranış vardır ki o zaman suçtur. kanısındayım. dediğim gibi sevenin tek suçu sevmek diyorsak ki değil ihtiyatsız davranmak ya da bel bağlamaktır. ikisi de kanımca çok çok yanlış bir davranış.
bu paranızı ulu orta yere bırakıp çalınmamasını beklemek gibi bir şey olur. e büyük aptallık o da yürükçünün dediği gibi hırsız suçluysa parasını savunmasız bir şekilde ortada bırakan da suçludur allahın gözünde unutmamak gerekir.
Ahiret her şeydir bizim için Allah korusun kaybetmekten.Fakat ben derim ki bir insan ahiretini kaybediyorsa sebep olanlar yok mu?Bazen ortada, dünya gözüyle bakınca tek suçlu vardır o da suçu işleyendir.Oysaki Allahın adaleti ve terazisi çok hassastır.Eğer bu işlenen günahda pay varsa ,günahı işleyen kadar sebep olanda korkmalıdır.Nede olsa hayrı yapan hayır yapan gibiyse hayırsızlığa sebep olanda hayırsızlığı yapan gibidir.Allah herkese merhametiyle muamele etsin.Selam ile...