- 1180 Okunma
- 16 Yorum
- 1 Beğeni
ÇAYI KİM DEMLEDİ?
Annem babam babaannem ve kardeşlerimle;sevginin,saygının,paylaşmanın yaşandığı lise yıllarımdı.
O gün güneşin ilk ışıklarıyla uyandım. Penceremi açtım mis gibi çiçek kokuları odamı doldurdu.Kız kardeşim uyuyordu.Usulca dışarıya çıktım.Elimi yüzümü yıkadıktan sonra mutfağa geçtim.
Hayret!Henüz annem uyanmamıştı.Ona sürpriz yapıp kahvaltıyı hazırlamaya karar verdim.Çaydanlığı suyla doldurup altını yaktım.Demliğin içine kuru çayı koyup annemin yaptığı gibi çayı ıslattım.Su kaynayınca özenle demledim.
Tekrar çaydanlığa su doldurdum kaynamaya bıraktım.Hava çok güzeldi bahçeye çıktım ve sedire uzandım.
Uyuyakalmışım...Uzaktan uzaktan annemin sesiyle uyandım.
- Haydi kalkın çayı demledim.Kahvaltı hazır…
Kendi kendime gülümsedim, çayı ben demlemiştim iyice emindim.
Herkese günaydın dedikten sonra masadaki yerime oturdum.
-Çayımı beğendiniz mi? Ben demlemiştim anne…
Aman allahım ! herkes itiraz ederek çayı kendilerinin demlediğini iddia etmez mi?Önce çok şaşırdık ama konuştukça herkesin o gün birbirinden habersiz çay demlediğini anladık…
“Ben bahçedeki sedire yattıktan sonra kız kardeşim kalkmış, annemin çay suyunu koyduğunu,demliktekinin de eski çay olduğunu düşünerek çöpe dökmüş,yeniden demlemiş ve gidip terastaki sedire yatmış…
“Babam ekmek, gevrek,gazete almaya gitmeden önce mutfakta kaynayan suyu görünce,anneme sürpriz yapmayı düşünüp kız kardeşimin demlediği çayı eski sanıp çöpe dökmüş,yeniden demleyip bakkala gitmiş…
“Ardından annem eyvah ! geç kaldım diyerek uyanmış, o da eski çay diye babamın demlediğini dökmüş, yeniden demleyip bahçeye domates toplamaya gitmiş…
“Babaannem de aynı düşünceyle dökmüş yeniden demlemiş terasa güneş gelmeden çamaşırları toplamaya çıkmış…
Annemin kahvaltı masasını hazırlayıp seslenmesi hepimizi uyandırdı,bir araya topladı ve ona aynı anda itiraz ettik. Herkes annemi düşünerek çayı demlediğinden emindi. Kahkahalarla güldük,sevgimizi göstermek istemiştik.
Şimdi ne zaman çay demlesem seslenirim.
- Çayı ben demledim…Nerdesiniz?
Sonra gülümserim sanki onlarla çay içerim…
YORUMLAR
Ne güzel gülümsedim okurken. hatta bir ara yok ben demledim onu diyesim geldi. sevgiler kocaman :)
GÜLÜMSE İZMİR
Sevgiler İzmir'den..
Öyle keyifli bir yazıydı ki bitişine üzüldüm.Sanki buradan yola çıksak bir anılar kitabı mı devşirsek ,uzun soluklu sıcak bir öykünün başlangıcı mı olsa ama ille de bitmese ben kalemde bu sıcaklığı,bu doğallığı çok seviyorum.Hafızanın çalınması ,anıların yok edilmesiyle ilgili bir bilim kurgu filmi vardı şöyle bir düşündüm de iyi ki anılarımız var.İyi ki bu sevgi dolu zaman dilimini bizlerle paylaştınız ve zamana güzel bir iz düştü.Selamlar sevgiler İzmir'e.
GÜLÜMSE İZMİR
Ne çok anı biriktiriyoruz yaşamda sevgiye dair.
İz kalsın diye kaydediyorum bazen de paylaşıyorum.
Yaklaşık 15 gündür rahatsızdım ilgilenemedim şiirlerle.
Birkaç gündür de şiir ekleyemiyorum yorum yazıyorum ulaşmıyor.
Umarım size ulaşır yazdıklarım.
Sevgiler İzmir'den..
İnsanolunu bütünleyen geçmişidir,yarısı hep oradadır.. Anne ,baba ..kardeşler tüm aile ...
gelinde anımsamayın özlemle böylesi bir kahvaltı sofrasını haydi... Yıllar geçip gider o coşkulu
nehirler gibi.. Bakakalırız her gidenin ardından,bize bırktıları o gizemli boşluktan.İçimize pişmanlıklar ve de keşkelerimizl... " Gidenin herbiri memnun ki yerinden ...dönen yok seferinden. "
Güzel bir anıydı..Bizleri elimizden tutup o günlerimize götürdünüz. Kutlarım sizi..saygılarımla
İlk dikkatimi çeken bu hikayede ailedeki her ferdin aynı şekilde birbirine iş havale etmeden ince düşünerek yapılması gerekenin başlangıç kısmını yapmaya hevesli oluşu oldu ki en zorudur başlamak ... İnsan sıcak bir aile olgusunun içinden çıkıp iş hayatına atılınca anlıyor aslında aile içinde her zaman rahatlıkla hissedilen ince düşünce ve herşeyi onlar için yapabilirim mantığının yaşamda var olan insanların yapılarıyla tezatlığını.
Ne çok şey anlatır oysa çay demleme seramonisi insana; özeni, sabrı, birlikteliği,sıcaklığı, hazzı, doyumu, mutluluğu...
Kaçımız çayımızı hazır buluyoruz sabahları ...
Çok güzel bir yazı , ne çok yakışmış konuya sabah çayının ince düşünce biçimi ifadesi olan anınız.
Çok sevdim çok...
Selamlarımla