- 636 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Hiç be ya!
Hiç Be ya !
Geçen gün, annemle birlikte televizyonda haberleri izliyoruz.
Duyduğum habere üzüldüm.
“Anne ya! baksana tecavüzcüleri salmışlar..Olur mu böyle bir şey?”
Annem şaşkın bir şekilde yüzüme baktı. Ne dese?
“Kızım geçen gün televizyonda bir şiir dinledim.Öyle içli bir şiir ki..çok duygulandım.Bir adamın fişkiyesini kırmışlar.Ayıp değil mi kızım.?Neden kırıyorlar fişkiyeyi?Hem kızım, O, gençler niye kaldırım taşlarını söküp,polise atıyorlar,polis neden durmadan biber gazı sıkıyor? Yok mu bunun çözümü?Polise de yazık, geçlere de yazık..Hadi..hadi.. hadi be.. kızım olur mu böyle şey?
Yazık! Vallahi.. yazık! “
Annemin suratına baktım,Anneme ben ne diyeyim,nerden başlayayım; nasıl anlatayım.
Neyse..hiç bir şey demeden mutfağa gidip,kiraz çekirdeklerini yıkamaya başladım.Şimdi ne alaka kiraz çekirdeği değil mi?
Kiraz çekirdeği yastıklarının kas ağrılarına iyi geldiğini biliyor olmalısınız.İki senedir kiraz ve vişne çekirdeklerini toplayıp,yastık ve yatak yapıyorum.Özellikle boyun,sırt ve ayak ağrılarına iyi geliyor.Kışın mikrodalga fırında,ya da kalorifer peteğinin üzerinde ısıtıp ağrıyan yerinize koyuyorsunuz, Ağrı falan kalmıyor.Kiraz çekirdeği yastıkları; özellikle yorgun ayaklar için mükemmel bir çözüm .Özelliklede çok sinirli olduğunuzda kiraz çekirdeği yastığını tavsiye ederim.Çıkın kiraz çekirdeği yastığınızın üzerine çiğneyin.Öfke falan kalmıyor insanda.
Eskiden çok sinirli olduğumda mutfağa gidip;mayalı hamur yoğururdum.Şimdi kiraz çekirdeği yastığımı çiğniyorum.Hele de bu son günlerde her eve kiraz çekirdeği yastığı lazım.Çık kiraz çekirdeği yastığının üzerine tepin..valla rahatlıyor insan..hem ayak masajı yapıyor.Hem de öfkeniz geçiyor.
Sakın Ola ki; atmayın kiraz çekirdeklerini yastık yapın.
Hatta on kilo kadar vişne reçeli yapın.Çekirdekleri için elbette…
Ben çekirdekleri yıkarken,oğlum mutfağa geldi.Ne dese ?
“Annecim! Ben seni çok seviyorum,sen çok tatlısın.Evlenince evimde senin gibi birini besleyeceğim.”
Ne diyeyim şimdi ben bu oğlana?Terliği alıp peşinden mi koşturayım? Yoksa yüzüne mi tüküreyim.?
“Bana bak geri zekalı! Evde kedi köpek beslenir,anne beslenmez..defol git karşımdan,sinirlerimi beynime zıplatma benim.”
“İyi be! Niye kızıyorsun?Babam senin benim evde yaşamana izin vermez.Sen, benim evde olmayınca bende sana benzeyen birini besleyeceğim.Kızılacak ne var yani bunda?”
Evet… bu günün gençliği böyle,Onlar bizim bildiğimiz dilden konuşmuyor.Onların espri kabiliyetleri son derece gelişmiş.Eminim bunda bilgisayar oyunlarının çok büyük rolü
var.Onlar,yirmi birinci yüz yıl gençliği,onları anlamak lazım.Yüreklerinde asla,kin,düşmanlık,nefret tohumları yok.
Çok farklı siyasi görüşe sahip ailelerinin çocuklarının,çok iyi arkadaş olduklarını görüyorum.Nereden mi biliyorum?Oğlumun arkadaş çevresini çok iyi tanıyorum.
İnanın,2000 li yılların çocukları öyle bir geliyorlar ki;demedi demeyin.. Seksen ve doksan yıllarındaki çocukları sollayıp geçecekleri kesin.Onlar her şeyin farkında olan çocuklar…
Neyin ne olduğunu,ne olmadığını bilen çocuklar..Yani kandırmak zor…
YORUMLAR
Sarecim, kiraz çekirdeğini neden mevsimin başında söylemedin ki:( onca çekirdek çöpe gitti. Reçelleri de yaptım. Her ne kadar kendim yemiyor olsam da yiyenler bulunur:(
Gençlik, gerçekten çok ileride şimdi, korkusuz, hakkını arayan.
Bir de, kuzu gibi yetiştirmediysen, koyun gibi güdülecek diye de korkma.
sevgimle
" Kiraz çekirdekleri yastığı " ağrıya iyi geliyorda niye daha önce söylemediniz Sareciğim; günde bir kg kiraz yiyen biri olarak düşündüm de gitti benim çekirdekler çöpe boşuna..:) yarından itibaren biriktirmeye başlıyorum...
Bu arada o oğlunuz var ya o oğlunuz hassas noktayı çok iyi tespit etmiş... Şu anki zamane gençleri gibi... Tespitlerinize katılıyorum farkındalık yüksek ama rahatlık maksimumda gençlerde...
Sevgilerimle