- 497 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İslamiyet ve Temsilcileri
Eski meşayih (Şeyhler) ne yaparlarmış biliyor musun ? Kendilerine tekbirlenen tâc-ı şerifin destarına (sarık) farklı kumaştan bir parça sarık ilave ederlermiş . Böyle yapan bir zâta sormuşlar ; "Efendim niçin böyle ediyorsunuz? " diye . O da cevaben , "Bu üzerimdeki kisve (elbise) , yoluma ve büyüklerime aittir ve bana emanet olarak verilmiştir . Bende kemâle veya güzelliğe dair bir şey görürseniz yolumuzdandır . Büyüklerimizin himmetidir . Tenezzülen bizden görünmüşlerdir . Ancak nâkıslık (eksiklik) yahut kötü bir fiil görürseniz işte bu farklı renkteki sarığı taktım , anlayın ki bu bize ait bir nâkıslık ve edebsizliktir . Bu halimi yolumuza isnad (nisbet etmek) etmeyiniz demek içindir " . "40 Mektup kitabından"
Günümüz islamiyet din ve diyaneti ile ilgili ve ona insanların bakışı ile ilgili fevkalade mesajlar içeren bir metindir bu . Artık islamiyet genel kaideleri ile değil , şahısların yaptıkları ile değerlendirilir olmuştur . Örneğin hoca , alim , mutasavvıf , şeyh vs ... denilen bir şahıs bir fenalık yaptığı zaman bunu islamiyetle ilişkilendirmek cehaletine düşülmektedir . Tabi ki bu ilişkilendirme veya cehalet o insanın arkasından giden kalabalığın sayısınca da şiddetli veya tesirli oluyor . Oysa ki biz bilmekteyiz ki tüm dünya insanları bir şeyhin müridi , talebesi olsa ve o şeyh islami kaidelerle örtüşmeyen bir hareket yapsa onun yaptığı hareket Allah’ın indirdiği Kuran’a bir zarar veremez , kısacası onun o hareketi islamiyetin gerçeklerini bağlamaz . Çünki o gerçekler değişmez , ahlaki kuralları değişmez . Oysa o kadar güzeldir ki islami ahlak , tevazu vardır " ölmeden kendisini öldürecek kadar tevazu " , hoşgörü vardır " dinine değil de kendisine yapılan fenalığa dahi(!) sabretme " , anlayış ve istişare vardır " bir konuda taraf olan diğer görüşteki insanların gönlünü ve fikrini almak ama almakla bırakmamak , o istişarenin sorumluluğunu almak yani sorduysa fikirleri , neticeyi ortak bir zeminde hazırlamak " , güçsüze merhamet ve şefkat nazarıyla bakmak "kadın , çocuk , meczup , fakir , sahipsiz vs... haklarına riayette daha dikkatli olmak , onlara zulmetmemek" , gıybeti zinadan daha büyük bir günah olarak görmek "bir insanı arkasından kötülemeyi haram kılmıştır" , yalan söylememek " yalanı münafıklık (inanmış gibi görünen ama inanmayan) özelliklerinden görmüştür " vs ... İslami ahlakın sayısız güzel örnekleri vardır . Hülasa kim olursa olsun arkasından milyonları sürükleyen bir kişide olsa , tek başına bir şahısta olsa kimsenin kötü bir halini islama isnad etmemeli , nasıl müslümanlıkta bir kişinin kıldığı namazın veya tuttuğu orucun Allah(cc) ’ a bir faydası yok ise , yaptığı kötü işlerin veya dinle örtüşmeyen hareketlerinin de Allah(cc) ’ a bir zararı mevzu-u bahs olamaz . Bir yerde okumuştum , anlattığı şey bakımından önemlidir "İslamiyet güneş gibidir , üflemekle sönmez ; gündüz gibidir , göz yummakla gece olmaz . Gözünü kapayan yalnızca kendine gece yapar" ...