Ah Gölgem, Vah Gölgem!
Ben giderim, o arkamdan gelir. Dururum, o da durur. Otururum, o da… Kalkarım, o da… Koşarım, o da… Her ne yapsam, o da… O da… O da…
Yürürken bir tanıdıkla karşılaşsak benden önce davranarak selam vermeye kalkar. Bu ne heves, bu ne acelecilik, bu ne had bilmezlik!
Bu nasıl iştir, bu ne menem şeydir, bir türlü anlayamıyorum! Peşimi daha doğrusu beni hiç bırakmıyor. Salt yalnız kalmamak adına belki iyi olabilir!
Az kızacak olsam, duymaz; üzerine yürümeye kalksam, görmezden gelir; zaten ağzı var, dili yok garibin!
Sizin de böyle bir gölgeniz var mı? Yoksa sizinki siyah beyaz değil de renkli mi?
Karanlığı pek sevmem hatta ondan her fırsatta kaçarım. Hal böyle iken o hep karanlıktır ve beni terk etmek gibi bir niyeti hiç yoktur!
Aydınlıkta dolaşırken o her zaman yakınımdadır ve bizi görenler ikiz sanırlar! Bu durumu değiştirmenin bir tek yolu var; bu dünyadan göçüp gitmek!
Hani bir söz var: ‘İstenmeyen ot burnunun dibinde bitermiş.’ O da her yerde yakınımda ot gibi bitivermekte ne hikmetse!
Her zaman etrafımda dolaşıp dururken kaybediveririz bazen birbirimizi! Üzülmemek elimde değil çünkü bayağı alışmışım şu merede!
Kopyam ara sıra beni taklit ederek başını, kollarını hatta gövdesini tıpkı benim yaptığım gibi hareket ettirir. Yorulmak nedir bilmez!
Kinik filozoflarından Diogenes (M.Ö. 412 Sinop – 323 Korint) ‘Gölge etme, başka ihsan istemem!’ demiş. O’nun öğretisine göre gerçek mutluluk insanın içinde değil midir? Bunları gel de gölgene anlat, anlatabilirsen!
Nerede, ne durumda ve nasıl olduğu bilinmese de herkesin bir ruh ikizi, kopyası ve gölgesi muhakkak vardır.
Konuyla ilgili olarak sizlere aktarmaya çalıştığım duygu ve düşüncelerime bakarak sakın ola ki ‘Bizimki gölgesiyle güreşmekte yine!’ demeyiniz. İnanın çok üzülürüm, gerçekten!
Şunu özellikle vurgulamak isterim ki; yadırgasanız da kanıksasanız da, gölgeniz sizi asla bırakmaz ta ki siz onu bırakıncaya kadar.
Gölgenizle birlikte barış içinde mutlu, huzurlu, iyi sağlıklı ve güzelliklerle dolu bir ömür dilerim cümlenize!
Ben gölgemi, gölgem beni ara sıra kovalarız;
Her iklimde, her koşulda mutluluğu yakalarız.
(Doğaçlamamdır.)
21.07.2013
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.