- 779 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
"Aşk'ın Metaforası"
Herkes onu farklı tanımlamalarla dile getirir. Varlığı ve yokluğu yıllardan beridir tartışılıyor. Kaç defa yaşanacağı tartışma konusu. Ama tek bir adı var "AŞK".
Bugün bu konu üzerine bir kaç fikir yürütmek istiyorum. Bugün ilk defa aşk konusunda yazmak istiyorum. Aşk, kimine göre sadece bir kere yaşanır ve bir ömür sürer, kimine göre ise defalarca. Ama, bana göre kim ne derse desin, aşk bir kere yaşanır. Sadece bir kere içini kanata kanata yaşar ve olgunlaşırsın.
Toplumda sevda ve aşk kelimesi çoğu zaman karıştırılıp, birbirinin yerine kullanılır. Ama tek acı olan yanı varsa o da Aşk’tır. Tuhaf bir şey... Gün geliyor elli ayaklı yaşarken biri sizin bu azalarınızın yerine geçiyor ve size ben senin dokunduğun her organın olacağım diyor. Ve devamında ise, gelişiyle ve gidişiyle bir aşk engeline tutuluyorsunuz ki, çözümü yoktur.
Aşk, kimi bilim adamına göre sadece kimyasal etkileşimdir. Ama beyne sadece kan pompalamaya yarayan organ bu kadar basite indirgenmemeli ve kalbe iyi bakılmalı. Ne de olsa ömür boyu tek bir defa tadacağınız hediyenin meskeni olacaktır.
Bir kere yaşanır aşk. Sadece bir... Esip gürler, yakıp yıkar ve arkasında kocaman bir acı bırakıp gider.
Aşık olmamış insanlar bana göre bir yanları eksiktir, özürlüdür. Ne de olsa hayatın en büyük sınavı ve olgunlaşma enstitüsü olan AŞK okulundan geçmemiştir.
Uzun lafın kısası basite alınmamalı AŞK. Öyle herkese de yaşatılmamalı...
YORUMLAR
Aşkı tatmayan ömür nafile geçmiştir.Bir defa mı yaşanılır derseniz,bilemeyeceğim doğrusu.Zira dediğiniz gibi insanın duygularını net olarak isimlendirmesi her zaman kolay olmuyor...
Sevmek ile aşık olmanın farklılığındaki o ince çizgi seçilmesi pek de kolay olan bir çizgi değil