- 1667 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
KIBRIS ve MİLLET
Otuz dokuz yıl önce bugün, 20 Temmuz 1974 sabahı şanlı askerimiz Kıbrıs semâlarından kartallar gibi Beşparmak dağlarına inerken radyolardan verilen haberleri tüm Türkiye, Hasan Mutlucan’ın tok sesiyle söylediği türküler eşliğinde dinliyor ve bütün millet “hazır kıta” bekliyordu. Denizli halkı da sokaklara dökülmüş; 11. Tugaya giden yollar insan seliydi.
Lojistik ve amfibik destek maksadıyla Mersin ile Silifke arasına sevk edilmekte olan birliklerimize katılabilmek için Enverpaşa Caddesi’nden İstasyon istikametine giden araçların tutunabildiğimiz yerlerinden tutunup tırmanarak: "Ben de gelmek istiyorum, beni de alın!" diye isteğimizi belirtiyor ve her seferinde araç komutanlarının :"Evlât, sıra bizim; bizden sonra sizindir. Şehadet önce bize; biz yetmezsek size!" diyordu. Araçlardan gözümüz yaşlı olarak iniyorduk.
Bu, öyle bir duyguydu ki, tarifi imkânsız…
Yaşım tam yirmi. Ama, nüfusa geç kayıt edilmem sebebiyle ondokuz görünüyor. Bir avukat bürosunda sekreter olarak çalışıyordum ve her gün adliyedeydim. Hâkimlerin hepsini tanıyordum. Hemen koştum adliyeye. Yaş tashihi yapmaya yetkili mahkemelerin hâkimlerini tek tek dolaştım. “Benim asıl doğum tarihim şu; nüfusa geç kaydedilmişim. Şahidim de var. Hemen benim yaşımı düzeltebilir misiniz? Askere gitmek istiyorum.” Her birinin ayrı ayrı verdiği cevaplar, binmek için tırmandığım askerî araç komutanlarının cevabıyla aynı ağızdan çıkmış gibiydi: “Evlât, şu ân askerimiz var. Yetmezse, yaşa bakılmaz; biz de sıradayız!”
İşte; “Millet” bu!
Harekâttan dokuz yıl sonra 1983 yılında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ilân edildi.
Bugün 40. Yılına giren barış harekâtının yıldönümünde, harekâtta şehit olanlara rahmet, gazilerimize sıhhat ve huzur, milletimize barış içinde ebediyet niyaz ediyorum.
muhacir bozkurt
Mustafa KÜTÜKCÜ
20.07.2013 – DENİZLİ.
YORUMLAR
Mertebelerin en yücesi şehadettir. Allah; vatan ve millet uğruna şehit olanlara gani rahmet ve gazilerimize esenlik ve selamet nasip etsin! Çok anlamlı ve özlü yazınız ve paylaşımınız için yürekten tebrik, teşekkür ve selam ederim, değerli hocam.
Eğitimci tarafından 7/23/2013 10:25:15 AM zamanında düzenlenmiştir.
Kıbrıs Barış Harekatı'nın 40. sene-i devriyesinde Şehidlerimizi rahmet ve minnet ile anıyoruz.
Bu vesile ile
"Ey Türk!! Titre ve Özüne DÖN" diyoruz...
Rabbim şehidlerimize rahmet eylesin...
1974 Kıbrıs Barıs Harekatı zamanında bir Türk tankının
Besparmak dağlarının zirvesine kadar tırmanıp orada kaldığı bahsedilir. Resmini görmeyenler hep onun bir savaş efsanesi olduğunu sanır.
Ama bu gerçektir ve bir de hikayesi vardır;
Girne Beşparmak dağlarının üzerinde bu savaştan kalma, Türk Ordusu'nun tankı hâlâ hayretle seyredilmektedir. Dünya savaş tarihinin ibret dolu bir tablosudur bu.
Bu tankı buraya çıkaran, onbaşı Gürler ERDAĞ, Er Abdulkadir KURT, Er Recep Doğan YİĞİT'tir.
"Birliğin komutanı, tankın sürücüsü kahraman askere;
- Evladım bu tankı buraya nasıl çıkardın? diye sorunca.
Asker;
- Komutanım, o anda gözlerimin önünde engelsiz dümdüz bir yol göründü. Rumlar kaçıyordu, ateş ede ede buraya öyle çıktım.
Komutan mehmetçiğe emreder.
- Tankı indir.
Er cevap verir.
- O yolu görmeden nasıl indireyim komutanım. "
Tank hâlâ o dağın zirvesinde durmaktadır. Dünya durdukça da duracaktır.
Bu bir destandır. Dilden dile, gönülden gönüle ulaştırılacak bir destandır. Selam olsun bu destanı yazanlara. Selam olsun bu destan yazılırken can verenlere.
20 Temmuz 1974 Kıbrıs Barış Harekatı'nda biz bu vatanı; canlar vere vere, kara günler göre göre kurtardık. Selam olsun. K. K.T.C. semalarında dalgalanan anavatan ve yavru vatan bayraklarına.
Hocam. Bu önemli günü kaleme aldığınız için teşekkür ederim.
Saygılarımla Baki selamlar..
AVAR tarafından 7/21/2013 12:40:35 AM zamanında düzenlenmiştir.
O günleri bu gün ki gibi hatırlıyorum Mustafa bey hocam. Bizlerden iki yaş büyük olan Köyümüzden komşu çocukları askere de idiler içlerinden Kıbrıs'a gidenler olmuştu kulağımız radyolarda kalmıştı bir yandan aldığımız haberler göğsümüzü kabartıyor diğer yandan üzülüyorduk şehit ve gazilerimize.
Allah Şehitlerimize rahmet Gazilerimize sağlık selamet diliyorum. Seneyi devriyesinde günün anlamına binaen yazmış olduğunuz anlam dolu yazınızı okurken Kıbrıs ta ki bütün olayları yaşar gibi oldum ve öyle hissettim, kaleminiz daim olsun değerli hocam muhabbetle sağlık selametle kalın.
Selam ve DUA ile.
hülvani tarafından 7/20/2013 9:31:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
hülvani tarafından 7/20/2013 9:32:43 PM zamanında düzenlenmiştir.