- 750 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İnsan ve Hak
İNSAN VE HAK
Dünyada yaratılmış hiç bir varlık tek başına, kendi varlığıyla var olup, var olduğu varlığıyla da yeryüzünde hiç bir anlam ifade etmez.
Hiç kimse boşu boşuna, hindi gibi kabarıp kubararak, kurum kurum kurulalarak kasılmasın. Herkes eksik, herkes noksandır. Eksik ve noksa oluşuyla da herkes birbirine muhtaçtır. Dolayısıyla herkes eksiğini, noksanını bir başkasından tamamlar. Toplumda da tamamladığı ölçüde yerini alır.
Yaratan olmazsa anam- babam, anam - babam olmazsa ben, ben olmazsam, aile, toplum, köy, kasaba, şehir, millet, devlet olmaz. Devlet olmazsa yönetim -iktidar - başbakan - cumhurbaşkanı olmaz.
Ben olmazsam hoca - müftü - imam olmaz.
Ben olmazsam; konu - komşu -öğretmen - asistan - doçent - profesör - dekan - rektör olmaz.
Ben olmazsam; avukat – savcı - hakim olmaz.
a
Ben olmazsam; polis – asker - komutan olmaz.
Ben olmazsam; güç –kuvvet, hak – hukuk – adalet olmaz.
Demek ki, her şeyi ben oluşturup, ben yapıyorum.
Her şey benim için var. O zaman bütün bu varlar; bensiz içi boş bir hiçse, bensiz hiç biri, hiç bir anlam ifade etmiyorlarsa; o zaman, benim karşımda, bu gün hepsi de;
Neden ve niçin?
Kasım, kasım kasılıp benim onlar için bunca yapıp ettiklerimi görmezden gelip, onların bu günkü, varlığını var eden benim. Benim asli varlığımı bu gün onlar neden hala kabul etmeyip yok sayıyorlar.
Unutmasınlar ki hiç bir hak, Hak yanında hiç hiçbir şey zayi olup, kaybolmaz.; Dünya dönüyor, hayat devam ediyor.
Kimsenin hakkı, kimse de kalmaz. Bunu bilseler de bilmezden gelseler de bu böyle.
Hak kutsaldır. Yarın Hak katında, hak divanı kurulur.
Bunu bu gün dünyada görmeyenler bana göre kördür.
Aklı olan için en basitinden, ; En mütevazı bildiğimiz toprak bile bu gün üstünde yeşertip yaşattığı çimeni yarın altına alır.
Bana bu gün bir şekilde hakkı unuttursalar bile, unutmasınlar ki, yarın hiç bir şeyi unutmayan Allah yarın haklının hakkını haksızdan alır.
İnsanı, insan yapan insandır.
20.07.2013
Cahit KARAÇ
YORUMLAR
Bana bu gün bir şekilde hakkı unuttursalar bile, unutmasınlar ki, yarın hiç bir şeyi unutmayan Allah yarın haklının hakkını haksızdan alır.
iyi de o zaman geç kalınmış olmaz mı geç gelen hakkın ya da bedelin bir anlamı var mıdır hala
bir anlamı kalmış mıdır
geç gelen hak bana 6 kapısı her yerden kapalıyken 6/6 zar atmış şaşkın tavlacıları hatırlattı :)
hem hakkınızı almayı niye allaha bırakıyorsunuz ki eğer o hak sizin için önemliyse hayatınızı bile ortaya koymaktan çekinmemelisiniz bence -kaldı ki toplumsal hakların çoğu böyle kazanılmamış mı- ha bu hak uğruna mı öldünüz ne kaybettiniz ki yaşam zaten hakka ulaşmak değil miydi
bence bu kadar derinden sitem edip haklarınızı korumayı allaha bırakacağınıza haklarınızı korumak için almak için kazanmak için mücadele edin ve eğer yenilirseniz yenilmişsinizdir hele hayatınızı ortaya koyup ölmüşseniz gene de hakka kavuşmuşsunuzdur zafer kazanırsanız mutlusunuzdur gene de hakka kavuşmuşsunuzdur
sağlıcakla esen kalın