YORUM
Birkaç aydır bu site ile tanışmış oldum. Yıllardan beri internet nimetlerini sömüren biri olarak... Bu sitenin samimiyeti, site üyelerinin nezaketi, hoş görüsü, anlayışı ve düzeyi daha bir sevecen geldi bana... Genellikle, ki çoğu zaman, sabahları sırasıyla, birazda başlıkların çarpıcılığına bakarak... Eklenmiş yazıları okuyorum. Vakit buldukça yorumlara da bakıyor. Yorumlarda yazıyorum. Çok etkin ve etkileyici yorumlarda var. Hiç alakasız şeylerde var. Sanırım burada netleşmeyen bir şey daha var. Yorum temaya mı yapılacak, kullanılan dizelere mi?... Yoksa eserin anlatmak istediği ana düşünceye mi? Yorumlarda bu net değil... Bazı yorumlar bir tartışmaya cevap gibi... Bazıları ben senden daha iyisini yazarım der gibi... Kendi şiirini ekleyerek oluşturulmuş.. Ama çoğu estetik ölçülerde ve nitelikli yorumlar. Güzel bir site... Yüzlerce sanat sever bir arada... Ne mutlu bize..
YORUMLAR
Yazılanı irdelemeyi seven biri olarak seçtiğiniz konu yorum olunca okumadan geçemedim. Yorum yazmak, profesyonel olarak eleştiri yapmak şiir yazmaktan da zordur bence. Hiçbir okuyucu ne kadar iyi yorum yazan olursa olsun gerçekte yüzde yüz yazanın yazarken ki düşüncelerini tespit edemez .Zaten şiire yazılan duygular tamamen okuyucuya aittir duygusal anlamda değerlendirme var ise tabiiki yorumda.Profesyonel anlamda yapılan yorum , duygudan ziyade kullanılan kelime seçimlerinin, imgelerin, genel kültür ve birikimin sözlere yansıması ve kurallara uyması kapsamında gündem konusu yapılır. Ben de yorum yazarım ve ancak yaptığım yorumların hiç biri gerçek bir ölçülendirme, değerlendirme kapsamında olamaz sitede yorum yazan bir çok şairin yazdığı yorumlar gibi.Bu ölçülendirmeyi yapabilme yetisini kazanmak hem çok zordur hem de şair titri almış olmak bile yeterli değildir bence. Bildiğiniz üzere çok farklı bir eğitim ve süreçten geçer profesyonel yorum yazıcılar.
Benim fikrimce ve genel düşüncemde yer aldığımız bu platformda çok iyi yazan insanlar var olmakla birlikte, amaç şiir yazmayı öğrenmek kapsamında ilerlememektedir .Belki birbirinden birşeyler öğrenme konusu vardır birkaç kişi arasında otomatiğe bağlanmış gruplaşma biçiminde farkında olmadan hissettiğim kadarıyla ama öğrenmek değildir tam olarak bence.
Size katılmaktayım ki eğitimci insanlar var olduğu için iletişimde sorun yaşanmaz kolay kolay ayrıca seviyeli ve dost yürekli kişilerle paylaşımda bulunmakta keyiflidir burada.
Yazınızı haklı buldum. Anlayabilmek ve düşündürmek adına güzel,kırıcı olmayan bir yol.
Saygılarımla
İyi tarafından bakmalı galiba bu platforma. Yazıların hangi yanlarıyla irdelendiğine gelince: Bu yazı örneğin, anlatısıyla vermiş vermek istediği mesajı. Düz yazının kurallı cümleleriyle devrik olanları kolkola yürüyor, bu da cümle biçimiyle ilgili. Bir kaç yazım ve harf hatası var, o kadar da olur kabilinden. Bu da yazımla ilgili.
Önemli olan, duyabilmek sonunda. Doğruyu duyabilmek. Hepimizin kelimeleri var ceplerinde. Hepimiz söylemeye açız bu yüzden buradayız. Okuduklarımızı yazmayı da istiyoruz derdimiz bu. Hal böyle olunca, kelimeler zıtlaşabiliyor, sürtüşebiliyor, acıtabiliyor, kırabiliyor, incitebiliyor, yüceltebiliyor ve daha pek çok şeyi yapabiliyor. Önemli olan, seviye ve karşımızdakinin kimliğini yok saymadan varlığını unutmadan yazıp söylemek. İlginizi çekmiş olması bu platformun, her iki taraf adına da artı derim ben.