- 515 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Pozitif Psikolojik Silah
Beklentilerimize bugünümüzü yaşamamızı engelleyen şeyler olarak bakacak olursak aynı doğrultuda yarınlarımızı da katletmek adına etkili silahlardır . Ne kadarda yarınımızın bugünümüzden daha güzel geçebilme olasılığına bağlı olarak bir beklenti içerisine girsek de çoğu zaman gerçekleşmediğini görürüz.
Peki bu gerçekleşmeyen veya hayal ettiğimiz doyumu vermeyen günler bizde nasıl bir etki yaratır düşündünüz mü ? Veyahut bu işin çaresi beklentilerimizi daha düşük mü tutmaktır ? O zaman bu bizde atalete sebep olmaz mı ? O zaman kendisine olan saygısını yitirmez mi insan ? Yapabileceklerinin çok altında şeyleri kendisine yakıştırmak o ana kadarki birikimlerine ihanet olmaz mı ? Ne ola ki bunun makbulü ?
Naçizane arz edeyim .Bunun yegane çaresi beklentisiz olmaktır . Yani hayatın sana verdiklerini olduğu gibi kabul etmek , yani üzerimizdeki yetinmez çocuk gömleğini , biraz daha diyen açgözlülüğü çıkarmaktır . E tabi ki verdiği güzellikleri fazla bulmak gibi lüzumsuz bir halden de kaçınmak gerek . Beklentisizlikle ilgili sadece bir somut örnek vermek isterim . Örneğin sevdiğin kız veya erkeğin seni sevmesini beklemeden gerek kalbi gerekse fiili aksiyonda bulunmak hem o sevgiye ruhanilik katacak hem de ortaya çıkacak olumlu bir neticenin sende beklenmedik bir muştu heyecanı yarattığını göreceksin . Peki zor olan olumsuz sonuç nasıl bir tepkiye gebe ? Bunu da şöyle izah edeyim , kötü geçtiğini bildiğin bir sınavdan aldığın kötü bir notun sende yarattığı o umursamaz etkiyi yaratacaktır .
Kişi beklentisizliğin verdiği psikolojik rahatlığı tattığı zaman ondan vazgeçemez ama eğer bu duygunun tersini hayatının bir noktasından soktuğu vakit kuvvetle ihtimal kanser hücresi gibi diğer sahalara da yayılacaktır .
Son olarak şunu söylemeliyim , geçmişte veya bugün beklentisiz olan insanların hiçbir şey beklemedikleri sahalarda nasıl teveccühe mazhar olduklarına bir bakın ...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.