- 638 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KİM KİMİN YERİNDE KİMİN CEBİNDE
____Bu gün siz okuyucularımla dertleşirken sırf öz bilgi dağarcığımdakileri sizinle paylaşacağımda olsası yanlışlarımdan dolayı ’EKONOMİST’lerden düzeltmelerini.....ve onlardan destursuz davrandığım için özürle başlıyacağım.Biz eski tüfek ’SOLCULARIN ’ ağzında sakız gibi eveliyerek şöyle deriz ;’EKONOMİSİZ HİÇ BİR POLİTİK GÖRÜŞ ORTAYA ATILAMAZ’ Her sözün bir ’FELSEFİ ’ yönü....birde ’EKONOMİK’ yönü vardır.
____Önceki yazılarımız da Kapitazlizme kısada olsa değinmiştik ..şimdi eski yazımdan kısa notlarla değinecek olursak ;Kapitalizm ;Özel mülkiyeti temel alan vede üretim araçına sahip olan tacir , tüccar/ın palazlanması sonucun da ’TOPRAK SOYLULARLA’ sıkı fıkı işbirliğine geçerek ülke zenginliklerini (Yeraltı ve yerüstü )kaynaklarını belli bir potada (KENTLERDE ) toplaması/nı sağladıkdan sonra..işlenmesi vede üzerine artı değerle pazarlanmasıdır.19.yüzyılın ortalarında Avrupa başta olmak şartı ile bazı icatların ve hammadde birikiminin yoğun olduğu ülkelerde zamanla ’KENT SOYLULARINIDA ’ beraberinde getirmiştir. bu hem sınıfsallığını oluşturmuş hem sınıfsal karekterini oluşturarak feodalizmin de sonu dediğimiz ’TOPRAK SOYLULARIN ’ında sonunu hazırlamıştır...Toprak soylularının ’ KENT SOYLULARINA ’ teslimiyeti ve bağımlılığı (K.BURJİVAZI ) devrimide diyebileceyimiz Tekelci burjivazi adı altında ’EGEMEN SINIFI OLUŞTURMUŞLARDIR ’ Buna mükabil Fransız devrimiyle ulusal kalelerin inşası...zamanla dünya da ’MİLLİYETCİLİĞİN FİTİLİNİDE TUTUŞDURMUŞ ’ oldular. Ulus dedin mi benim aklıma ilk gelen şey ’DEVLET KAPİTALİZMİDİR’ Peki nedir ’DEVLET KAPİTALİZMİ ’ ?
_____Devlet Kapitalizmi ;( Bazı yüzeysel beyinsiz ekonomistlerin Devlet Kapitalizmi ’KOMİNİST’’ sisteme benzetmesi ni...ya işine gelmediğinden veya araştırmacı olmadığından olsa gerekir. Özde devlet kapitalizmi ;Devletcilik ilkesini ve ’ULUSALCILIĞI ’ temel alan siyası hareketin ekonomik yapılanmasıdır.Özünde bağımsız, bağlantısız,devlet burokrasisinin ülkenin tüm ekonomik çarkına devlet adına hakimiyetidir. Emperyalizme gümrük kapılarını sıkı sıkı kapatarak mecbur kalmadıkca (İLAÇ; HAMMEDDE V:S) hiçbir ticari ilişkisi olmayan siyasi bir düzenin adıdır devlet kapitalizmi.....
_____Bana gercek Milliyetcileri say desen ; Başta M.Kemal ve arkadaşları, Tito, İndre gandi, Eski Mısır lideri Abdul Cemal Nasır, Suriye lideri Hafız Esad, Libya lideri Kaddafi ve Irak lideri Saddam/ı sayardım. Hepsinin sınırları Emperyalizme kapalı..Devlet kapitalizmle yöneltilen ülkelerdir.Devlet Kapitalizmi; Küçük ölcekli sanayı dedikleri fabrikada üretilen iğneden ipliğe kamu adına devletleşdirirken kendisine bağlı ’DEVLET BUROKRASİSİ’ yanında ordu ve kolluk güçünün üst düzey komuta zinçirini de içine alarak kendi öz milli burjivazısını yaratır.Bunu yaparken tek amacın Emperyalizme pazar payının bırakılmaması amaclanmakdadır.
_____ Birde Milliyetci geçinen ulusalcı (sözüm ona partiler ) hem milliyetci geçineceksin...hem ’ULUSALCILIKTAN’ dem tutacaksın utanmadan ’LİBAREL ’ ekonomik sistemin katı savunucusu olacaksın....bu tamamıyle sahtakarlığın özüdür hatta dolaylı yönden Emperyalzme göbekten bağlılığın yüz karalığıdır.AKP lilerde ’LİBERAL İSLAM ’ derken senelerdir ’ CEMAAT ’cılık la fetva veren sözde müslümanlardan gık çıkmamakta ’İSLAMIN LİBERALI OLMAZ’ altını çizerek bir daha haykırıyorum ’İSLAMIN LİBERALI OLMAZ’
____LİBERAL EKONOMİK SİSTEM NEDİR;
____Kapitalizmin Avrupada kendi sınıfsal karekderini oluşturan ’Kent soylularının ’ Toprak soylularının tasviyesi ki ’ZAFERİ ’ zamanla feodal düzenin sonunu hazırlamış..Tüm ülkedeki kaynakların tekellerde toplanması ve sanayı ile bankanın birleşerek bir ’EGEMEN SINIFINI ’ oluşdurmaları parelelindey/se ’PROLETERYAYI ’ yani işçi ve köylü sınıfını doğrduğunu görürüz.Her ne kadar Liberal ekonomik sistemde ; İşçi haklarından, Özgürlükden,İnsan haklarından dem vursa da her şey ’EGEMEN SINIFIN ’ yani ’’TEKELCİ BURJİVAZİNİN’’ çıkarına işlemekdedir.Yine her ne kadar İşçi nin Sigortası, emekliliği gibi sosyal haklar verilmesine rağmen (ÖLME-YAŞA ) politikasının özüdür LİBERAL EKONOMİK sistem.Her şeyi satarak devleti küçültürken tüm kaynakların özü bir avuc Tekelci Burjivaziye akıtılmakdadır........’’ Peygamber efendimiz halifelerle 500 sene Allah adına devlet yönetmişlerdir.’’..açın okuyun araştırın ’HİÇ BİR MÜSLÜMAN BEN LİBAREL EKONOMİYİ SAVUNUYORUM diyemez....dememelidir.
____Türk islam sentezi uyduruğu gibi buda emperyalizme bağlılığın kılıfıdır.
Saygılarımla Kadir Haktan Türkeli
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.