- 1356 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BEYAZ VE ANNEM
Beyazımsı bir yığın sperma topluluğu ve yakın renkteki bir yumurta ile başladık yaşama. Bize can veren bedeni terk edip ulaştığımız dünyada, ilk tanıştığımız renkti beyaz. Kızılımsı vücudumuzu beyazlara sarmışlardı. Bizim için ilk yaşam maddesi olan süt de beyazdı. Ne büyük keyifle içmiştik kim bilir? Daha geriye gitmeye gerek var mı, bizi dünyaya getiren insanın bembeyaz bir gelinlik giymesiyle, çoğumuz için olduğu gibi, yaşama gelebilme olasılığı için ilk adım atılmış oluyordu. Babamızsa beyaz gömleğiyle ne kadar yakışıklıydı ve heyecan doluydu, annemizi bembeyaz gelinliğiyle eşliğe kabul ettiğinde. Sıra doğru zamana, doğru yer ve doğru spermaya kalıyordu. Ne garip hepimizin öyküsü bir araştırılsa trilyonlarca pozitif olasılığın bir araya gelmesiyle oluştuğumuz ortaya çıkacaktır. Bu da her birimizi, dünyadaki tüm canlıları eşsiz kılmaktadır.
Bir renk miydi beyaz ? Newton, renk çarkını çevirdiğinde elde ettiği görüntüyü tanımlarken nasıl duygular içerisindeydi ? Ya bir anne yaklaşık dokuz ay can verdiği ve vücudunun en orta yerinde taşıdığı bebesini, beyazlar içerisine sarılmış halde görünce neler düşünmektedir ? Ya sevdiği kadının, ona verdiği bir evlat, minicik bir yaşamın yüce güzelliği başka hangi renk örtebilirdi ? Şair mutluluğu tanımlarken "ak örtüdeki elmalar" ın görüntüsünün tanımlanmasını istemiyor. Beyazlar içindeki gelin, beyaz atlı prens, beyaz bulutlar, beyaz güvercinler, beyaz önlüklüler… Nedir beyazın tılsımı ? Nedir düşlerin ve huzurun rengi beyaz?
Beyaz aslında gökkuşağını oluşturan tüm renklerin karışmasıyla oluşan bir renktir. Aldığı tüm ışınları soğurmadan, her doğrultuda eşit olarak yayabilmektedir. Hep annemi hatırlatmış bana beyaz. Ondan ayrı yaşadığım senelerde, dolabıma özenle sıraladığım çamaşırları giymeden mutlaka uzun süre koklardım. Boğazımda bir şeyler düğümlenerek, ciğerlerime çektiğim mis gibi sabun kokusundan ziyade, onu çitileyen annemin bembeyaz elleriydi.
Peki Neydi anne ?. Anne tüm sevgilerin, tüm özverilerin, sevinçlerin, kederlerin karışımıdır. Tıpkı beyaz gibi. Topladığı tüm güzellikleri, dünyaya getirdiklerine yayabilendir, tıpkı beyaz gibi. Bu güzelim dünyada kuş, kurt, insan ne kadar anne varsa ellerinden öpüyorum. Hepiniz benim annemsiniz, en çok ta tüm canlılar adına beni dünyaya getiren beyaz ellimin ellerinden.
YORUMLAR
Peki Neydi anne ?. Anne tüm sevgilerin, tüm özverilerin, sevinçlerin, kederlerin karışımıdır. Tıpkı beyaz gibi. Topladığı tüm güzellikleri, dünyaya getirdiklerine yayabilendir, tıpkı beyaz gibi. Bu güzelim dünyada kuş, kurt, insan ne kadar anne varsa ellerinden öpüyorum. Hepiniz benim annemsiniz, en çok ta tüm canlılar adına beni dünyaya getiren beyaz ellimin ellerinden.
anne.. kutsal başlangıç noktası...en kutsal sırlı mucize içki beyaz süt...hayatın başı ve daimi...ne güzel işlemişsiniz konuyu ve ne güzel bağlamışsınız ...tebrikler yazar tebrikler....saygılar..selamlar..