HASTA KOMŞU
Daha evlendikleri birkaç ay olmuştu.Tanıdığı kimse yoktu oturduğu yerde. Ara sıra indiği çocuk parkında biraz hava alıp eve çıkıyordu.Gezmek ,tanımak istediği semtine eşi olmadan açılmaya korktuğu için bu parkla idare ediyordu.
Son zamanlarda parkta genç bir kadın peşine takılmıştı.Yalnız kalıp düşünmek istedikçe kadın onu görür görmez yanına geliyor ve muhabbet etmeye çalışıyordu.Yapışkan bir kadındı bu nedense ,ne istiyordu bir türlü anlamıyordu.Sohbet etmek ve onu tanımak istemiyordu.Kadın konuştukça o susuyor , yalnız kalma isteğini anlamasını istiyordu.
Genç kadının eşi bazen işten erken çıkıyor ve onunla ilgileniyor bazen alış verişe götürüyor bazen de gezdiriyordu.Gündüzleri evde akşama kadar yalnız kalma halini sevmeye başlamıştı.Parkta gördüğü kadın evini de öğrenmiş sürekli kapısını çalıyordu.Bir iki kez kapıyı açmak zorunda kalmıştı ama artık bunaldığını hissetmiş ve çalan kapıyı önemsememişti.
Parka inmiyordu artık.Yavaş yavaş uzaktaki marketlere gitmeye başlamıştı.Ne kadar görüşmeme isteğini belli de etse kadından kurtulamıyordu.Yok bu normal bir kadın değildi.Bir iki kez eşiyle evden çıkarken rastlamış ve eşine çok baktığını fark etmişti.Bu kadın demek ki onun için kendisiyle arkadaş olmaya çalışıyordu.
Parktaki kadın sürekli güzel kıyafetler ,yeni eşyalar almaya başlamıştı.En son küçük bir bayan arabası almıştı.Bütün bunları eşim alıyor olmalı ona, aralarında bir şeyler olmalı diye düşündü.
Bu düşünceler beynini kemirirken ,kadın yanından arabayla gelip geçiyor hiç umursamıyordu artık genç kadını.Eskisi gibi peşine de düşmüyordu.Marketten gelip arabasını boşaltıyor merhaba bile demeden geçiyordu.
Bütün gününü parkta tanıştığı bu ahlaksız kadına beddua ederek geçiyordu.Bir şeyler yapmalıydı ama ne ,nasıl .Kıskançlık içini kemirdikçe ağlıyor ve eşyaları sağa sola fırlatıyordu.
Yine bir gün ,düşüncelere boğulmuş ağlarken, birden kapısı çalınmıştı.Yine o kadındı,inanamıyordu.Kocasını elinden alıp her şeyini ona aldıran bu kadın nasıl kapısını çalardı.Bu ne cesaret ,bu ne rahatlıktı .Hırsla kapıyı açtı ve ağzına ne gelirse saydı.Kadın çok masum güya her şeyden habersiz biri gibi davrandıkça çıldırıyordu.Kapıya gelen kadının donmuş ve şaşırmış bir halde bakarken ,üzerine yürümeye başladı genç kadın.Kapıyı çalan ,parkta tanıştığı ,eşini çalan kadındı Donmuş gibiydi kapıya gelen kadın gidemiyor ,cevap veremiyordu.
Genç kadın üzerine yürüyünce kendini zorlayıp evinin önüne kadar gitmişti.Karşılıklı oturuyordular.Kadın evine gitmiş ama anahtarı deliğine sokamıyordu.Elleri titreyen kadın ,kapısını açamayacağını anlayınca hemen yandaki komşunun kapısına dayanıp zile basmıştı.Kapının açılmasıyla kendini komşu eve atan kadın orada diğer komşusuna olanları anlatmış ve ağlamıştı.Ne olduğunu bilmiyordu ,neden kızmıştı komşusu ,neden bu kadar tepkiliydi?
Genç kadın hırsını alamamış kapıyı bir iki kere daha açmış ve parkta tanıştığı komşusunun gidip gitmediğine bakmış ve kapıyı bütün gücüyle ,hırsla kapatıp açmıştı.
Biraz olsun rahatlamıştı.Ahlaksız kadın hem eşiyle ilgi kurup hem de hiçbir şey yokmuş gibi oturmaya gelmek ve hayatlarını incelemek istiyordu.Bu ona azdı bile.Neden bunu yapmak istiyordu ,onu tanıyıp zayıf noktalarını öğrenmeye mi çalışıyordu acaba?
Bu eve girip ,sevgilisinin eşini ,hayatını iyi tanıyıp ne yapacaktı?Yoksa daha çabuk elde edecek ,hayatlarını tamamen mahvedecek tüyolar mı almak istiyordu?
Garip bir kadındı,bu cesaretine anlam veremiyordu.Zaten onu kovarken de bunları haykırmıştı yüzüne.Olacak şey değildi.
Tam karşı dairesinde eşini ayartan ve ona her şeyler aldıran bir kadın vardı.Çıldırmamak çok zordu .Onu öldürmek hiç olmazsa dövmek ve o binadan attırmak istiyordu.Her kapı hareketi duyduğunda hemen kapıya koşuyor ,onun dışarı çıktığını anlayınca kapıyı açıp sertçe birkaç kez kapatıyordu.Şu an yaptığı en sert hareket buydu ama düşünüyordu neler yapabileceğini.
Tek isteği onun ölmesiydi.Kadın evliydi ,çocukları vardı ama önemsemiyordu.Ona nefreti günden güne büyüyordu.Onunla bir arada oturması mümkün değildi.
Kapıda ,camda ,dışarıda özü hep o kadındaydı.Sürekli onu takip eder olmuştu,elinde değildi.Kocasını elinden alan bu kadın nasıl oluyor da orada oturmaya devam edebiliyordu ?
Ne yapacağını bilemiyor,öfkesini yenemiyordu.Bir şeyler yapmalıydı !..
Parkta tanıdığı komşusu çok şaşkındı.Bir müddet düşündükten sonra eşinde yeni evli komşusunun eşinin numarası olduğunu hatırladı ve kendi eşini aradı.Durumu olduğu gibi anlattı.Kadın başına gelenlere bir anlam verememişti.Eşi hemen genç kadının eşini arayıp neden böyle bir sorun çıktığını anlamak istediğini söylemişti.Akşama görüşelim diyen adam özür dileyerek telefonu kapatmıştı.
Akşam olunca , aileyi ziyarete gelen genç adam ilk önce evine gelmiş sonra da bakkala gider gibi evden çıkmış ,asansörle alt kata inmiş ve yeniden yukarı çıkıp korkuyla kapıyı çalmıştı.Kapı açılınca tedirgin bir halde içeri giren genç adam ayakkabılarını eline alarak içeri koymalarını istemişti.
Çok müteessir ve üzgün olan genç adam defalarca özür dilemiş , eşinin şizofren olduğunu ,evlendikten sonra ortaya çıktığını ,ne yapacağını bilemez bir halde olduğunu belirtmişti.
Genç adam bizi sevgili sanıyor ve sizin aldığınız her şeyi ben aldım sanıyor derken kadın ne yapacağını şaşırmış hem çok utanmış hem de durumlarına üzülmüştü.
İşte böylesine mantığı dışarıda bırakan bir hastalığa tutulmuştu genç kadın.Komşu kadına araba alan eşini kıskanırken onunda bir eşi olduğunu ve bu arabayı göreceğini düşünemiyordu.