- 1213 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
RAMAZAN SOHBETLERİ
RAMAZAN’I ŞERİFLERİMİZ ( MÜBAREK OLSUN )
“Nerde eski ramazanlar” diye başlanır ramazan sohbetleri ve gerçektende eski ramazanları görenler ve yaşayanlar bu sözlerinde haklılardır.
Bende eski ramazanların bir bölümünü gören yaşlardayım.1970 li yıllardan beri ramazan aylarının feyzini ve bereketini alanlarım çok şükür. Eskiden yaşanan ramazanlarla şimdiki yaşanan ramazanlar arasında çok büyük farklılıklar yaşıyoruz ve geriye dönüp baktığımız zamanda ister istemez nerde eski ramazanlar diye hayıflanıyoruz ve o günlere özlem duyuyoruz. Her ne kadar zamanla bu ramazan gelenekleri zaafa uğrasada çok şükür yinede yaşamaya ve yaşatmaya çalışan insanların sayısı küçümsenmeyecek kadar fazladır. Buda beni mutlu etmeye yetiyor ve gelecek nesillere aktarmaya umudumu yeşertiyor. Nesil denince akla gelen bu günün gençliği ve yarının gelecek gençliği gerçekten ibadet, gelenek, görenek, sevgi, saygı gibi duyarlılıklardan mahrum olarak yetiştiriliyor. Peki suçlu bu gençlermi ? yoksa onlara gereken önemi vermeyen, rehber olmayı beceremeyen, onları düzeysiz ve düzensiz yaşantıların akımına kapılmalarına göz yuman biz Anne,Baba,ve bizleri yönetenlerin yaptıkları yanlış yönetimin sonuçlarımı veya bütün bireylermi suçlu, suçlu kim. ???.
Benim gayem suçlu aramak değil, gençlerimizi gelenek ve göreneklerimizden uzaklaştıran akımlara bir çözüm bulmak ve zararlı gördüğümüz yaşantılardan gelecek nesillerimizi korumaktır. Manevi güzellikleride usulüne gelenek ve göreneklere uygun şekillerde yaşamak olayın maneviyatına yakışanı yaşamak amacındayım. Örneğin diyelimki ben şeker hastasıyım, veya mide spazmı yaşıyorum ve oruçumu doktor raporuyla tutamıyorum. Bu dinimizcede uygundur şartlar yerine getirliyorsa sorun gözükmüyor. Bu gibi hallerde oruç tutmayanlarım yemek içmek ihtiyacını kimsenin göremeyeceği şekilde kapalı mekanlarda yapmaları gerekmektedir. Rabbim mazeretleri doğrultusunda oruç tutamayanlara, gizliliğe önem verenlerin sevaplarını yine oruç sevabı yazacaktır inşallah ama ben oruç tutmuyorum diyede açıktan yemek içmek doğru değildir. Oruç tutanlara saygısızca sokaklarda dondurma yalayarak veya sıgara içerek gezmekte bu sevabın yazılmamasına vesile olabilir. Lütfen bu gizliğe en azından kendimiz için duyarlı olalım.
“Nerde eski ramazanlara” dönecek olursak of çekmek yerine atalarımızın yaptıkları gibi bu mübarek ayda fakiri, yoksulu ve kimsesi olmayanları düşünerek onlara gerekli ilgi ve alakayı göstermeliyiz. Açları ve açıkları düşünmeliyiz. Tabiki bu yapacağımız yardımları reklam olsun adım duyulsun zenginliğim görünsün düşüncesi uğruna şova dönüştürmeden “riya yapmadan” Tabiri caizse ( sağ elimizin verdiğini sol elimizin görmemesini sağlayarak gizlilikle) yapmalıyız. Yoksa ( Körler sağırlar birbirini ağırlar ) misali yapılan iftar sofraları, göstermelik iftar yemekleri, beş yıldızlı mekanlarda yapılan ramazan karşılamaları bizim anane ve törelerimize ne kadar uyuyor ve bu genç nesiller bunlardan nasıl örnek alabilir. Peygamber efendimizin yaşadıklarını örnek almalıyız ve gençlerede bunu yaşatarak göstermeliyiz diye düşünüyorum. İftar çadırlarında yoksullardan çok durumu iyi olan insanları görmek mümkün ve bu insanların bazıları oraya ramazana inancı olduğu ve iftar yapmak için gitmediği sadece akşam yemeğini bedavaya getirme ye çalışma olduğu çok acı bir zihniyet bozukluğudur. ( Ben bunları gördüğüm ve duyduğum izlenimlerimden) aktarıyorum. İftar çadırı yetkililerininde bu durumla ilgilenmelerini diliyorum.
Ramazanları eski ramazanlar gibi yaşayalım ve nerde eski ramazanlar demeyelim dileklerimle. Ramazanımızın feyzini ve bereketini almayı bütün İslam alemine Yüce Râbbimden niyaz ediyorum. Bir şiirimle hayırlı ramazanlar diliyorum.
Salim GÜLBAHÇE
Araştırmacı Şair Yazar
“YOŞAYBİR-DER” BAŞKANI
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.