- 1509 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZLEMLE BEKLEDİĞİMİZ ZAMAN GELDİ
Tam on bir aydır yolunu bekliyorduk senin. Bazen sevinç bazen hüzünle. Ama bekliyorduk yolunu gelip bize müjdeler getireceksin diye. Umut olacaksın umutsuzlara. Çare olacaksın dertlilere ve biçarelere. En sıkıntılı zamanımızda gönlümüzde cennet gülleri açtıracaksın diye özlemle bekledik yolunu.
Sen Ramazansın. Kur’an da övülen zaman dilimi. Bin aydan daha faziletli olan Kadir gecesini içinde saklayan rahmet mevsimi. Yoksullara,miskinlere bereket kapılarının açıldığı yüreklerin manevi sevgiyle coştuğu zaman parçası. Sınırlı da olsa hoş geldin aramıza. Seni özlemle bekliyorduk.
Sen Ramazansın. Evvelin rahmet, ortan mağfiret ve sonun cehennemden halastır müjdesini aldık Âlemlere Rahmet olarak gönderilen iki cihan serverinden. Bu müjdeyle yolunu bekledik kaç zaman.
Sen Ramazansın. Ümmetin ayı. Duaların iftar sofrasında Rabbe yükseldiği, yarım hurmayla da olsa paylaşmanın zevkine varıldığı kutlu zaman. Teravihiyle, sahuruyla evlerimize camilerimize yeniden bir canlılığın katıldığı güzel zaman.
Sen Ramazansın. Her çeşit güzelliğiyle gönülleri coşturan, ruhlara sükûnet bahşeden, paylaşım ve yardım etmenin huzurunu yaşatan ayların sultanısın. İftar sevincini ve Oruç sevabıyla Rabbe kavuşma anında ki sevinci senden başkası bize yaşatamaz. Bundan dolayı gözledik yolunu mahi sultan.
Sen Ramazansın. On bir aya verilmeyen güzellik sende cem olmuş. Oruç sende farz kılınmış. Hasat sende, bereket sende, bağış sende, Kur’an sende, Kadir sende. Sen güzelliklerin toplandığı zamansın.
Ey Allah’ım bizi eriştirdiğin Ramazan hürmetine, Ramazanın içinde sakladığın ve bin aydan daha faziletlidir diye övdüğün Kadir gecesi hürmetine, Kadir gecesinde indirdiğin Kur’an-ı Azimüşşan hürmetine, Kur’an-ı Kendisine indirdiğin Alemlere rahmet Hazreti Muhammed Mustafa (sav.) hürmetine;
Bu zaman dilimini bizim için hayır kıl. Ümmetin birliği ve dirliğine sebep kıl. Aramızda nifak çıkarmaya uğraşanlara fırsat verme. Ulaşacağımız yarınlar dünlerden ve bugünlerden hem dinimiz için hem de dünyamız için daha hayırlı olsun.
Sağlıkla hayırlı Ramazanlara
08/07/2013 Yaşar TAŞKESEN