- 525 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Başçavuş
BAŞÇAVUŞ
İlhan (Taş) takılır bizim emmoğlu Feyaz’a.”Başçavuş”der.Benim bildiğim Feyaz değil başçavuş, erbaş bile değildi.Askerliğini Bornova’da koca topçu olarak yaptı.Topçu neferiydi.Aynı dönem ben de Narlıdere’de istihkam okulundaydım.Hafta sonları görüşürdük.Kolunda onbaşı,çavuş pırpırı görmedim Feyaz’ın.
Sordum bizim emmoğluna.Feyaz gevrek gevrek güldü:
“Sen İlhan’a bakma abi.” dedi.İşin peşini bırakmadım.Sordum soruşturdum.Öğrendim sonunda.Efendim Ersungurlar’ın kabile adı “Başçavuşlar”dır.Başçavuşun uşağı yavaş iş tutar. Ben Başçavuş’un Serdar’ı bilirim.Serdar emminin oğulları Hamit,Ahmet,Necip...Ahmet’i ayrı tutarsak Hamit ve Necip peh diyecek kadar çalışkan değiller.Ama Ahmet çok çalışırdı.Gecesi gündüzü yoktu.O kime çektiyse?..
Anlatılır.Hamit emminin eşi Hava atları koşmuş.O zaman at arabası var.Hamit emmi sap getirmeye gidecek.Hamit emmi, Hüseyin’in dükkana gitmiş sigara almaya.Yakup’un kahvade kare kurulamamış, bir kişi eksik.Hamit emmi eksiği tamamlamış.Oturmuş masaya.Al papazı, ver kızı...Hava abla beklesin ki Hamit emmi gelecek de tarlaya gidecek.Harmana sap getirecek.Araba koşulu beklemiş oyunun bitmesini.
Bokuru’nun uşağı da işe yavandı.Yusuf,Bahri,Şaban...İşe güce yaban.Haliyle fakr u zaruret içinde bir yaşam sürdüler.Anaları Tilimon Anşe (Ayşe) ne sıkıntılar çekti.Dışarı bilmez.Bir tencere kaynar ocakta.Ama içinde et mi kaynar,dert mi kaynar? Bilinmez.
Dedem Hacı Mustafa Efendi (Mısdafendi)Oğulcuk’un saygın siması.Sözü dinlenir.Her mecliste hatırı sayılır,minderi serilir.Bokuru’nun uşağı işe güce bakmıyor.İş,çalışma olmayınca tencere kaynamaz. Dedem, Bokuru’nun Yusuf’a kızıyor:
“Yusuf! Oğlum niye çalışmıyorsunuz?Boş gezeni Allah da sevmez,kulu da...Aylaklıktan ne buldunuz bilmem ki?.. Oğlum şu köyde sizden daha haylazı,sizden daha tembeli var mı?”
Bokuru’nun Yusuf anında yanıtlıyor:
“Var hocafendi...”
Dedem şaşkın:
“Kim Yusuf’um?”
“Başçavuş’un uşağı var ya Mısdiyemmi (Mısdiyemmi)!..”
Laf aramızda Feyaz da işe güce öyle dört elle sarılmaz.Biraz ağırdan alır.Ona sebep İlhan bizim Feyaz’a “Başçavuş” diyor. Durum bundan ibaret dostlar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.