- 1433 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İNTERNET NEDİR?..
Hiç düşündünüz mü?
Bugün çağımız internet çağı. Artık kelin köre diyecek bir sözü yok, günümüzde herkes internette dolaşıyor, dolaşmalıda. İnternette de dolaşmayanlar da başkalarının dolaştığını nereden bilirler ki, elbette bilemezler, fakat dolaşıyorlarsa elbette bilirler. Bu da en doğal olandır.
İnternette dolaşıp da bu gibi konularda kendinizi saklayarak, yanlış yapıp başkaları hakkında yalanlar, yaftalar söyleyip büyük hatalara düşmeyin, ele gülüyorum derken siz siz olun, kimseyi de kendinize güldürmeyin. Daha da ötesi başkalarını da sebepsiz yere üzmeyin. Yapılacak tek şey var, o da interneti bilinçli kullanmaktır.
İnternette neler mi var, ne yok ki? Gazeteler, dergiler burada, ansiklopediler burada, dini ilimler burada, ilmi ilimler burada, müspet ilimler burada, ilim irfan ordusu burada, siyaset ve siyasetçiler burada, iş dünyası burada, üniversiteler burada, her tür okullar burada, devletler burada velhasıl tüm resmi kurum ve kuruluşların iş ve işlemleri burada, fikir ve düşünceleri aktarmak, paylaşmak burada vs. vs. artık akla gelen gelmeyen her şey yani dünya da olup bitenler ne varsa hepsi burada. Dünya değişti artık, eskisi gibi değil.
Devir internet sayesinde bilgiye ulaşma devri. Bunu hiç bir kimse göz ardı edemez, görmemezlikten gelemez.
Bilgisayarı bilmemek, internetsiz bilgisayarın daha verimli kullanılacağını düşünmek çok büyük yanlıştır, çok büyük gaftır. Bilgisayar ve internet iç içe olup, birbirini tamamlayan iki unsurdur. Büyüğüyle küçüğüyle koşun, internet kullanımını öğrenin. Doğru ve iyi bir şekilde kullanın. İnternette iki çeşme var, birisi kir akar, birisi nur akar. Siz kir akandan kaçın fakat nur akan çeşmeyi açın kullanın. Bilginiz, görgünüz artsın, beceriniz, kültürünüz gelişsin.
Bilgisayarı kabullenmemek, cahilce çıkışlar yapıp internetten uzak kalmak, onu kullanmayı bilmemek, öğrenip kullanmamak, ondan gereğince yararlanmamak ve kullananları ayıplayıp, aşağılamak kişinin cahilliğini ortaya koymaktan öte bir şey de değildir.
Günümüz de bilgisayarsız bir hayat, tabiri caizse aynen dört duvar arasına hepse girmek gibi bir şey olur ki, ve de öyledir. Aksini düşünmekse sanırım en doğru olmayandır, hem de çok büyük yanlıştır.
İnternet sayesinde, kocaman dünya parmaklarınızın ucunun altında duruyor ve size her türlü ilmi, bilgiyi gözünüzün önüne getiriyor. Güncel haberlere ve insanlara ulaşmanın en güzel en kısa yolu da yine internettir. Ancak internet sayesinde olup biten her şeyden anında haberdar oluyorsunuz. Ondan uzak kalırsanız da dünyaya ve dünyada olup bitenlere hiç şüphesiz bakarkör bakarsınız...
Hal böyleyken eğer siz, durup da, birilerine internette ne çok kalıyorsun söylem ve yaftaları yapıyorsanız yanlıştasınız. Herkes kendi işini kendisi bilir. Siz siz olun bu konularda başkalarının hayatına kesinlikle karışmayın. Birilerinin özel işlerine karışmak, konuşup gülmek, karganın ötmesi ve leşin üzerine konması gibi bir şey olur ve de öyledir.
İnternette zararlı olanlardan kaçıp, faydalı olanların başına üşüşmeyi bilmek en erdemli yol olacaktır. Şunu da iyi bilmek gerekir ki, insanın en cahili kendi işini gücünü bırakıp, başkalarında hata ve kusur arayıp vakit geçirmekle meşgul olandır desem sanırım hiç te yanlış olmaz.
Bu vesile ile herkesi bir sanal alem olan internette, yalanların da uçuştuğunu hatırlatır bilinçli ve güvenli internet kullanmanızı hatırlatmayı kendime borç bilirim.
Hepinize; iyi, doğru, güvenli ve güzel internet kılanımlar.
Cemalettin GÜRPINAR
İNTERNET NEDİR?.. Yazısına Yorum Yap
"İNTERNET NEDİR?.." başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.