- 2629 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
EYVAH…RAMAZAN GELİYOR.
İslam coğrafyası ve İslamiyet dinine bağlı olan insanlar ‘’On bir ayın sultanı ‘’ Diye heyecanla Ramazan ayını beklerken ben ‘’Eyvah..Ramazan geliyor’’ Diye başlık attığıma göre benim Ramazan adında ve gelmesi hiç de istenmeyen birinden bahsedeceğimi düşünmüş olabilirsiniz.. Yok yok..Bildiğimiz Ramazan Ayından bahsedeceğim. Gelmesi hususunda ‘’Eyvah’’ dediğim şey doğrudan doğruya Ramazan ayıdır.
Ramazan Ayı geldi ya artık bütün gazetelerimiz başlar Ramazan Ayı sayfaları yayınlamaya. Şimdiden başladılar Ramazana özel reklamlara zaten.
-Koş vatandaş Gelll… Geeelll… Gellll…Ramazan’a özel…Bir gazete alana iki yüz elli gram iftariyelik Mekke Hurması bedava…
-Koş vatandaş koşşş…Kuşe kağıda basılı büyük boy Mızraklı İlmihal bizde…
-Yetiş vatandaş kaçırma…Oruç Tutma Rehberi(!) Ramazan Ayı boyunca tüm okuyuculara bedava
-Duyduk duymadık demeyin…Önceki aylarda verdiğimiz gibi Ramazan Ayında da vermeye devam ediyoruz. Üstünlüğümüz tartışılmaz.
-Come on baby…We give Holly Bibble...Ohhh Excuse me...Holly Quran.
-İkizlere takke…Ramazan ayı boyunca..Kaçırma vatandaş. ( Yanlış anlaşılmasın..İkiz olanlara namazda başlarına taksınlar diye takke veriyorlar.!!! )
Artık ‘’ Dinimi öğreniyorum’’ Serilerinden tutun da rahle boy mealli Kur’anlara kadar , Ashab-ı Kehf dizisinin Cd lerinden, tespih-matiklere kadar ne varsa dağıtır gazeteler…Tespih-matik veren gazeteyi alsan ilmihalden mahrum kalacaksın, ilmihal verenini alsan bu sefer de cd ler ağlayacak arkandan. Tüm gazeteleri alsan para mı yeter? Of ki offf.
Gazetelerin ramazan sayfaları da şenlenir Ramazan ayında.
Açarsınız…Sol sayfa…İlahiyat Profesörü Abdurrahman Felfecri, vatandaşa va’zü nasihatta bulunuyor: ‘’ Ramazan ayı diğer aylardan daha fazla hassas olmamız gereken bir aydır..Bu ayda her zamankinden daha fazla gözümüzü haramlardan sakınmalıyız.’’
Göz bu…İlle gazetenin sağ sayfasına da kayar…’’ Flaş, Flaşş, Flaşşş…Bizden kaçmazzz…Ünlü yıldız Mualla Kaymak’ı Bodrum Plajlarında üstüz güneşlenirken sadece biz yakaladık.’’ Tabii ki Mualla Kaymak’ın meme-mestan ortada boy boy resimleri…Hatun telefon ederek özel olarak çağırdığı muhabir ve kameramanlara çıkışmaktadır…’’ Ayol neren de aldınız kokumu?’’ Bir tarafta iftariyelik hurma resimleri, öte tarafta meme-mestan Mualla Kaymak… Ye Memmed ye.
Bir başka gazete… Ramazan Sayfası:
‘’ Ramazan ayı sevgi, barış, hoş görü ve kardeşlik ayıdır ‘’
Hemen yan taraftaki Ramazan Ayı sayfası olmayan sayfa:
Suriye’de Esed kuvvetleri ile muhalifler arasında çıkan çatışmalarda sekiz kişi öldü. Mısırda iç savaş başladı…Boşanmak isteyen karısını İstanbul’un en işlek caddesinde çocuklarının gözü önünde on yedi yerinden bıçaklayarak öldürdü.’’
Neyse…
Ramazan ayında televizyonlar daha neşelidir hiç olmazsa…Tüm kanallarda Ramazan ayı programları vardır. Bu programlarda ise genellikle bazı şeyleri esprilerle anlatan meddah tipli hocalar büyük reyting toplarlar.
Vatandaş sanki hayatında hiç duymamış, öğrenmemiş gibi sorar:
-Hocam..Denize girsem orucum bozulur mu?
Bu soruyu eğer Paltolu Mehmet Hoca’ya sorduysanız ayvayı yediğinizin resmidir. Dünyanın nasıl yaratıldığından başlar konuya…Hz. Musa, Hz. İsa dönemlerini anlatır. İslamiyet öncesi cahiliye dönemini de anlattıktan sonra program yapımcıları uyarır ve o da saatine bakar…
-Hay Allah zaman nasıl da geçmiş…Gelelim sorununuzun cevabına…Efendim siz denize girerseniz orucunuz bozulmaz ama deniz size girerse bozulur.
-Hocaaammm…Mesela çok terlemek…Orucu bozar mı?
-Genel kural şudur: Size giren her şey orucunuzu bozar..Bu ister bir çivi olsun, isterse başka şey…Nereden ve ne şekilde girdiğinin önemi yoktur…Girdi mi? Gitti oruç. Sizden çıkan hiç bir şey orucunuzu bozmaz.İster ter, ister çiş ve kaka, Doğum bile orucu bozmaz…Yani kısaca: Girerse bozulur, çıkarsa bozulmaz. Genel kaide budur.
Vatandaş üşenmez açar telefonu ve programdaki hocaya sorar:
-Hocam ben şimdi oruçluyken benim hatunla oynaşsam, sevişsem, orucum bozulur mu?
-İhtilam olmadığı taktirde bozulmaz.
Adam seslenir karısına.
-Lan hatun gel…Bozulmuyormuş. Hoca ‘’İhtilam olmadıktan sonra bozulmaz.’’ Dedi. İhtilam her neyse bizde öyle bir şey olmuyor nasılsa...Gel de kaldığımız yerden devam edelim.
-Hocammm..Eşimle cinsel ilişkiye girmek suretiyle iftarımı açabilir miyim?
-La oğlum kudurdun mu? Hele bir aç karnını doyur önce...Malum aç ayı oynamaz.
-Hocam aç ya da tok fark etmez…Oynatırız ayıyı..Sen hele soruma cevap ver.
-Değerli kardeşim. Cim’a ( Cinsel ilişki ) ile oruç açılmaz.
Adam mutfakta yemek hazırlayan karısına seslenir:
-La karı hazırlan hemen…Cuma günü olmuyormuş...Bu gün Cuma olmadığına göre…
-Geber e mi herif. Sıcaklar başına vurdu...Kudurdun iyice.
Vatandaş doğrudan doğruya televizyon programlarına katılıp orada da merakını giderir. Oturup canlı canlı seyredersiniz.
-Hocammm...Ramazan kemeri ne derisinden yapılıyor?
-Ramazan kemeri değil muhterem kardeşim Ramazan kameri…Yani Ramazan Ayının geldiğini belli eden ayın hilal şeklinde görünmesidir bu.
-Hocammm..Duyduğuma göre hasta olanlar oruç tutmuyormuş doğru mu?
-Doğrudur kardeşim. Eğer hasta iseniz orucunuzu bir başka zaman kaza edersiniz. Tutmayabilirsiniz.
-Hocam ben Süheyla’nın hastasıyım..Demek ki oruç tutmayacağım. Bir de ‘’Hastasıyız Dedeeeee’’ Olayı var.
-Hasbinallah ve ni’mel vekil...Öyle değil yahu…
-Hocaaamm..Şimdi benim rahmetli dedem geçen sene öldü. Ben onun yerine de oruç tutabilir miyim?
-Rahmetli deden , o rahmetli haliyle geçen seneye kadar yaşadıysa, zaten cennetliktir..Tutmasan da olur..
-Hocaaaammm...Balıktan oruç olur mu?
-Bu nasıl soru yahu?
-Pardon hocam...Kurban bayramında soracaktım bu soruyu. Karıştırmışım.
Milletin oruçta gözü yoktur ama ‘’Laf olsun, torba dolsun ‘’ Misali sorar da sorar.
Haaa..Bir de Ramazana özel oteller, Ramazana özel iftar menüleri vardır ki evlere şenlik.
-Gel vatandaş…Koşşş…Beş yıldızlı otelimizde yedirelim, içirelim, geçirelim…Güzel bir Ramazan eda eyleyelim…
-Kaçırma vatandaşşşş…İftar özel menümüz: La salade du berger (çoban salatasıdır aslında), concombre au yogourt (Bizim cacık ne hale gelmiş?), Pâte feuilletee aux epinards ( Bildiğin ıspanaklı börek ), alcoolisees boıssons non ( Alkolsüz içecek…Ramazandayız ne de olsa. ), les légumes farcis froids au riz (Alt tarafı bir dolma..Bu kadar ıkınmaya gerek var mı? ), de tripes (Bildiğin işkembe çorbası ), tous les légumes cuits à l’huile d’olive et consommés froids (zeytinyağlıyı bile ne hale sokmuşlar.)
-Goş vatandaş yetişşşş..Bizim Hotelde sıpa bile var.
-Ula İsrefil…Allah belayı vere e mi ? Ula oglım..Gaç defa dedik sıpa degildir..Spa…Allah’ın gırosı...Bir türlü ögranamadı.
Veeeee…
-Ula o Sami denen herif nereyedur? Nerede oturay? Adresi nedur o kavatin?
-Niye ki abi? Ne yapacaksınız Sami’yi?
-Ağzini, burnuni yamultacaaaz namissizin daaa.
-Yahu niye ? Ne yaptı Sami size? Hem siz kimsiniz?
-Haçan daha ne yapacak…Üç aydir bize hakaret edip duriy…Ha pu Recep, Ha pu Şaban, Ben da Ramazan…Soracağuz oa kimmiş ayi?
Beni tanımıyorsunuz soran olursa tamam mı?
YORUMLAR
Bu arada akıllarda takılan soruları cevaplayarak orucun sıhhatli ve tam olması için değerli Hocamız İlahiyatçı İslamcı Yazar Fıkıh-Fukuh Meleşim Gütübeyaz ile sorularınızı yanıtlayarak en doğru nasıl oruç tutlur,nasıl bırakılır husularına değineceğiz.
mesela bir hocamız "Denize girsem oruç bozulur mu?" diye sormuş.
Bu konuda Mamuş Bin Kukuşçu " El tuhaf-i Sual ü Yasvşani" adlı eserinde bu husuta değişik mezhep alimlerinin görüşlerine yer vererek neticede Denize girince oruç neden bozulsun? sen denize girdin diye Oruç bozulur mu kardeşim? diye sual ederek Ancak kişinin orucundan sual ediliyorsa . Denşize girince oruc bozulmaz fekaaat deniz girerse 61 gün keffaret ve yüz sopa fetvası malümdur.demektedir. Yüz sopanın nasıl tatbik edileceği açıklaması unutulduğundan ülkeden ülkeye farklı uygulamalar mevcuttur.Bazıları yüz sopa vururken bazı ülkelerde yüz sopa ....uyyyyyyyy...vayyyy beee...
Durum bu.
Hakikatten memleketi saran mübarek Ramazan coşkusu ve mübarek dört ayları idrak etmenin sevinci ve huşusu ile mest olan insanların bir ay boyunca iftarlarını açarak akabinde muhafazakar ve naneviyatçı belediyelerimizin tertip eylediği "Ramazan Etkinlikleri" nde on bir ayın sultanı Ramazanı yaşayacakları on iki ayının sultanı belediye başkanlarımızın ellerindeki mikrofona ilahiler döktüreceği ve protokol masasının çiçeklerinin yanına konulan su ve şerbet (alkolsüz helal içecekler) ile keyiflenelrek,her akşam düzenledikleri "Otuz bin kişiye iftar" faaliyeti sayesinde yedi bin kişiye iftarlık dağıtıp otuz bin kişi tutanağı tutarak aradaki farkı hesaplayarak ilahiler eşliğinde ağlayarak dualar edeceklerdir.
On bir ayının sultanı muhterem başkanlarımızın gayretleri ile tertiplenen ilahi programları ve tesettürlü bayanların sunduğu şiraları içerek hep beraber Tögeloğlu hocamızın dakikası bin ikiyüz dolarlık hiç duyulmamış,hiç konuşulmamış,hiç yazılmamış dini ve öteki dünyadan esintiler ve konuşmaları bahseden muhabbeti ve başkanlarımızın muheterem zevcelerinden yasal olanlarına sunulan yöresel içecek ve kıyafetleri izleyerek biz de Ramazanı idrak edebilecepğiz şükürler olsun.
Ve bu senenin modası MURSİ baskılı the-shirt ler ile ramazan etkinliklerinin yapıldığı alanda İslami danslar eden başörtülü hanımların egzotik bakışları ve terden bazı bölgelerine yapışan saf ipek "tekbir" markalı ince blüzlarında ter kokusuna karışan Avrupadan alınan parfüm kokularının sarhoş ettiği cemaatin cezbeye gelerek " Ohşş..ohşş ya seydi" kasidesiyle coşarak mübarek ramazanı idrak etmesini seyredeceğiz.
Açılan İslami cafeelerde Dini Flörtler yapabilen İmam Hatipli kızlarımızın diğer kolejli kızlardan aşağı kalmadıklarını gurula seyrederken sahnedeki muhterem Prof.Dr. Haşim Kuşukaçtı hocaefendinin" Hz. Fatima" adlı sohbetini dinleyerek nargilelerimize asılıp yeni çıkan dinî öpüş-muhafazakâr öpülüş üzerinde tatbiki çalışmalar yapacağız ( iftardan soğra)...
Filistin atkısını kıçına asıp kadın erkek ayrı havuzları olan otelin açık büfesinde işkembesini doldurduktan sonra , yellene yellene havuza giden mahafazakar milletvekili eşi hanımefendinin haftaya Paris'e nasıl kaçarımn düşüncesini arkadaşlarına "Haftaya Umredeyim işallah " diye kakalamasınınaltında yatan hakikatin yaklaşmakta olan seçim olduğunu, tüyü bitememiş yetimin etini yalayan bıyıkları terlememiş milletvekili çocuğunun Belediyemizin trilyonluk ihalelerinden birini başkan amcasının marifetiyle alarak taşeron firmaya 425 bin ( 425 milyar lira) lira karşılığında terkederek Angaraya babasının şefkatli kucağına düşmesinin "Baba-Oğul- Ve kutsal ruh" üçlemesi olduğunu, hazretin mübarek Ramazan sebebiyle her birine adilane bir vaziyette ev alıp,aylık masrafların ı fazlasıyla karşıladığı beş adet hanımının evlerinin fukara kızlar tarafından temizlenmesinin büyük bir fazilet olduğunu,bir muhafazar mebusumuzun aşık olduğu Travesti güzeli hanım kızı...hanım travestimizin namaza başladığını ve yakında "Ümreye gidicaz aşkımlan,ay inşallah havuzu vardır kızzz" diyerek imanın mertebelerinde seyr-i süluk eylediğini, ve usuller gereği her Müminin kendi ayarındaki mümini iftara davet etmesindeki hikmetin bazı fukara müminlerin iftar masasındaki bazı yiyecekleri (karides,Lé Södde Mua,Ale Kukuş) yemeyi bilemediklerinden aç kaldığı olduğunu ne zaman anlayacağız.
Biz bu necip milletin iftar dedin mi aklına "Makarna,Temcit Pilavı,Çorba,Turşu geldiğini bildiğimizden hazırladığımız yardım paketlerinde bunlardan koyuyoruz.İstediği başka bir şey varsa milletimizin ondan da koyarız. Ne istedilerse koyduk. Şükür" diyen Belediye başkanımıza sonsuz şükranlarımızı sunarak ellerinden öpüyoruz.
Bütün bu Ramazan Etkinliklerinde bizi bu mübarek ayı idrak ederek ve manasını tam yaşayarakgeçirten bütün yöneticilerimize şükranlarımızı sunarız.Direkler arkası,Hacıvat-Karagöt,Kantolar ile huşu bulduğumuz bu mübarek ayda ,macun ve pambuk şekeri ile ve saray lokması,vezir yar..neydi... vezir parmağı pardon...yiyerek ağızlarımızın tatlandığı bu kutsal gecelerin bitmesini istemiyoruz şerefsizim.
Bir de tam biz eğlenirkebn camiden gelen bazı acaip sesler olmasa daa iyi olcak. taraviş mi ne kılıyorlarmış bazı araplar diyolar.
Oysa bizim dinimizde teraviklik yok. Ben baktım Google da ..İnanmazsanız siz de bakın.En büyün dini kaynağımız Google 'a bakarsan ne teravıt var ne de istavrit bu mevsimde.
hatta bizim bir kınşumuz var dedesi büyük alim dinsel kitap bile yazmış...O diyor ki "Aslında oruç üç gündür.Fakat hangi günler olduu bilinmediğinden tutlamaz.Ve süresi sabah başlar öğle olmadan biter." Adamın dedesi büyük alımmiş. İpne diyolar ama olsun dedesi alim bi kerem.
Dedsşi ipne olsaydı da kendisi alim ne yapacaktım maazallah.
Bu arada "Kafrolsun İsrael" demeyi de unutmayacaz...Ay çok hoşuma gidiyo...Bir elimde Marlboro Liğht,diğerinde kutu Cola .
Ramazan yine en huşulu halimizle idrak edebileceğimiz ay.
İlahilerlen coşacağımız,tatlılarıyla doyacağımız,lokumlarını macınlarını yalayabileceğimiz mübarek bir ay...
Gölge otunları seyredebileceğimiz,kantolarıyla coşabileceğimiz, Mübarek mekanlarda onlarca meme arasına sıkışarak dualar edebileceğimiz,şeytanların bağlandığı insanların salıverildiği mübarek bir ay.
Buyurun mübarek ramazan müğnasebetiyle hep beraber..." Hurra Hurra Hurra !"
Sağolun ..
Allah kabul etsin Hurranızı inşaallah.
Esselamün aleyküm.
Recep de, Şaban da, Ramazan da sizden razı Sami hocam:)
kırgınlıkları, anlat anlat anlamayıp onlara kafa tutan şu anlattığınız ucubelere
harikulade göndermeler ve tespitler
insanlar bir acayip olmuş, takılmışlar zamanın çarkına gidiyorlar
kimse özünü, sözünü hatırlamıyor
selamlar saygılar
hocam zaman zaman okumaya elde olmayan nedenlerden dolayı ara vermek zorunda kalmamla birlikte nihayetinde bitirebildim bütün sorular çok güzel ve anlaşılır şekilde cevabı verilmiş bu engin bilginizi tebrik ederim unutuyordum resmen gülme krizine girdim karnıma kramplar girdi heleki ramazan değildide oruç bozulması gibi bir durumla karşılaşmadım ne zamandı böyle güldüğümü hatırlamıyorum ben sayenizde çok güldüm ALLAHDA sizleri güldürsün hocam saygılarımla selamlar
Tebessüm ettirdin gecenin bir vakti.
Denize girmek orucu bozarmı bozmazmı bilmiyorum ama. Geçen sene Erdekte biri denemiş (valla ben değilim) denizin içinde durmuş deniz suyu tuzlıu diye iki kat fazla susamış. Yani deniz ramazanda serinletmiyor denemeyin.
Rmazanda bende çocukların öğleden sonra başlıyorlar ''Anne onu da yap anne şu tatlıyı yap'' anlıyacağın ben öğleden sonra utfağa bir giriyorum hoca Allahü ekber diyene kadar çocukların menü isteklerini yapıyorum.
Güzel bir yazıydı. Şimdiden herkese hayırlı Ramazanlar dilerim.
Selam ve sevgiler