- 3524 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Bin Yapı Konur İle Sunar
Bir Zamanlar " Binbir Gece " adlı Dizi’ Vardı Hatırlayanlarınız Bilirler.
Ben Bu Diziyi fazla dramatik bulmuş ve kendimce bu dizi komedi olsa idi nasıl olurdu acaba diyerek kısa ve esprili bir dil ile ile kaleme almıştım.
Dizideki oyuncuların ismi tarafımdan değiştirilmiştir.
Onur Bey ( Konur Bey)
Şehrazat ( AzatHanım)
Kerem ( Krem )
Bennu ( Cinnu )
"Bir Bin Yapı Konur’un " klas fon müziği eşliğinde;
BİRİNCİ BÖLÜM BİRİNCİ SAHNE
Konur Bey, boncuklu gözlerle etrafa bakarak köşkün bahçesine süzüm süzüm süzülerek ışınlanır ve Azat Hanımı görür. En ciddi haliile sırıtır.
Azat Hanım, bahçede oturmuş yün çorap örmektedir.
Konur Bey, arkasından gizlice geçip köşkün Salonundan içeriye girer. Şöminenin içine ellerini uzatır, aceleyle bir şeyler arar.Aradığını orada bulamaz.Yukarı kattaki yatak odasına koşar.Çekmeceleri hızlı hızlı bir hırsız edasında açar dağıtarak bir şey ya da birşeyler arar da arar.
Ne arıyorsa artık...faili meçhuldür...
Krem Bey İle Cinnu BİRİNCİ BÖLÜM BİRİNCİ SAHNE
Bir bin gecenin müziği ,raks ederek Cinnu’ların evinden içeriye dökülür adeta.Krem bey çalışma masasında oturmuş Cinnu Hanım, mutfakta yemek pişiriyordur.Artık ne pişiriyorsa onun da faili meçhuldur...
Krem, önünde yığınla duran dosyaların üzerine başını koyar ve horlamaya başlar.
Cinnu içeriye girer.Elinde bir şişe kereviz suyu vardır.Kocasına sevgi ile bakar.Horultusunu duyunca yanına yaklaşır...Ve hey Krem, sevgilim uyansana! Krem’ciğim bak sana ne getirdim.
Krem Bey, ise Azat’lı uykusundan uyandırıldığı için kinlenmiştir.Karısının elinde tuttuğu şişeye bakar ve "bu nedir Cinnu?diye sorar.
Cinnu , masumluğundan çok şeytana taş atan bakışları ile cevap veriri.
"Yeni icadım, rengine bakar mısın sevgilim.Pek güzel olmuş değil mi?"
Krem Bey, şişeyi kapar kaptığı gibi de kurt kapanına doğru fırlatıp atar.
İKİNCİ BÖLÜM İKİNCİ SAHNE AZAT HANIM’ın EVİ
Azat Hanım, elindeki örgüyü yanında duran kediye fırlatır.Pist pist!Ne istiyorsun kara uğursuz kedi git hadi, beni Konur’umdan kimse ayıramaz!
Antika Literatürlerden duyduğu batıl hikayelere inancı sonsuzdur.Kara kedi sevenleri ayırır ya...Kedi yumağını ve örgüsünü et kapar gibi kapar bahçenin derinliklerinde kaybolur.
SON SAHNE
Krem Bey, ile Cinnu Hanım
Konur Bey’lere gelmişlerdir.Akşam yemeği için aç açına birbirlerini yiyen gözlerle, hizmetlinin getireceği yemekleri bekliyorlardır.Fakat nedense ortalıkta ne hizmetli ne de yemek çeşitleri hala görünmemektedir ki;
Azat Hanım, yalancı bir kahkaha ile ayağa kalkar, yemekler gelene kadar birer kadeh şarap içelim mi?der.
Tam bu esnada hizmetli kadın salona girer...Üstü başı kir ,pas içindedir.Mutfaktan da yanık kokuları gelmeye başlamıştır.Gülümsemeye daha doğrusu itici bir sırıtışa sarılıp;
"Ayy! Hanımım yemekleri boyu posu devrilesice kedi yedi!der ve elini siyaha bürünmüş pis önlüğünün cebine daldırıp tüp şeklinde bir şey çıkartır.
Azat Hanım ile diğerleri aynı anda aynı soruyu sorarlar.
"O nedir!?"
Hizmetli Kadın ;
" Size bir "piskrem piskrem versem yer misiniz? İn Yapım Holding’in Yeni Ürünüdür.
Krem Bey, Cinnu’ya bakar .Kızgın bir ton balığı tonajı ile yürü Cinnu evimize gidelim.Bunların bize yemek memek verecekleri yok der...
Zavallı Cinnu’nun, ağzını dahi açmasına fırsat vermeden ellerinden tutup hızla çekiştirir. Ve köşkten ayrılırlar...
Hizmetli, hâlâ sarımtırak dişlerinin arasından iştahı kabarık bir gülümseyişle yayık ayranı ağzını yanaklarının limanına salmış vaziyette duruyordur.Azat Hanım ve Konur Bey, kadına gitmesi için haydi yallah yallah! der gibi bakışları ile işaretname çekerler.
Nihayet Konur ve Azattan oluşan "Bir Bin Gece Gece Konur İle Sunar’ın " müziğini makaslatır,ekranları rahatlatır.Haydi millet hâlâ burada mısınız? Uyku saatiniz geldi...
NOT:Konunun girişinde Konur Bey, şöminenin içinde neyi arıyordu ise hâlâ faili meçhul olarak aranmaktadır.
SON
Nurcan TALAY
13.01.2009
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.