Cehennemağzı
Zonguldak ilinin şimdiki adı olan Karadeniz Ereğlisi’nin eski adı ile Ayazma olarak tanınan bölgesindedir Cehennemağzı. Bu mağaralar antik çağda yerleşim ve ibadet alanı olarak kullanılmıştır.
Mağaraların içinde iki de göl bulunmaktadır.
Cehennemağzı Mağarasının mitolojideki öneminin yanı sıra, arkeolojik çalışmalarla ortaya çıkan zemin mozaiği, sütun, sütun başlığı, lahitler ve kandil yuvası gibi kalıntılar, bu mağaraların Hıristiyanlığın bölgede yasak olduğu yıllarda gizli ibadet merkezi olarak kullanılmış olduğunu göstermektedir.
Yamaç üzerinde bulunan mağaraya dik ve dar bir merdiven üzerinden inerseniz; sizi otantik bir manzara karşılayacaktır. Suya yapılan ışıklandırmalar sayesindeki görüntüler ise sizi hangi Milat’ta yaşadığınızı şaşırtacaklar. Suya baktığınızda, belki de yeniden Koca Yusuf’un hayali, Dımdım, Herkül size el sallayacak.
Hep derim, ülkemizin turizmi sadece denizlerimiz, sahillerimiz midir?
Biz, kendimizi bile acaba ne kadar tanıyoruz veya tanıdığımız o yeri ne şekilde ve şekillerle tanıtabiliyoruz?
Şimdi buyrun (okuduğumda şaşırdığım) bir "DAVETİYE."
"Cehennemağzı Mağarasının Mitolojik Önemi:
M.Ö 1200’lerde insanın doğaya karşı yenilmez dayanma ve saldırma gücünü simgeleyen Herakles (Herkül), Kral Eurystheus’un kendisine verdiği 12 adet görevden en zor olanını bu mağarada gerçekleştirmiştir.
Görevi, yaşayan Ölüler Ülkesi’ne girmesini engelleyen, ölü ruhların dışarı çıkmasına izin vermeyen üç başlı kuyruklu köpek Kerberus’u, hiç bir ölümlünün bir daha geri dönemediği Ölüler Ülkesi’nden kaçırılmasıdır.
Herakles’in Kerberus’u bulmak için Ölüler Ülkesi’ne indiği yer, Cehennemağzı Mağaralarıdır.
İlk çağın en kehanet merkezlerinden birinin bu mağaralar olduğu bilinmektedir."
Diye belirtmiş satırlarının başına Sevgili Senem Tetikaşar ve İhsan Yılmaz.
Bu akşam onların, Cehennemağzı Mağaralarında düğün törenleri var. Bu davetiye benim de elimde.
Gidemediğim için önce kendilerinden çok özür dilerim.
Ancak, beraber olamamak için sebep yok diye düşünüyorum. Öyle güzel bir davetiye/idi ki bu.
Ben sizlere gidemedim ama.
Siz misafir oldunuz benim sayfama.
Mutluluklar sizinle olsun çocuklar. Önce Cehennemağzından çıkın hele, sonra Cennet size çok yakın.
6 Temmuz 2013
öyküsatıcısı/Davidoff
YORUMLAR
Öyle anlamlıydı ki yazınız, nereden başlasam bilemiyorum... Kıymetli yorumcu arkadaşların da belirttiği gibi yurdumuz aslında Dünya Kültür Mirası olarak gösterilmeye layık Cehennemağzı gibi tanıtıma muhtaç pek çok değerlere, kıymetlere sahiptir. Ne sıra dışı bir uygulama: Davetiye üzerine Cehennemağzı'nı tanıtıcı bilgilerin verilmesi ve düğün yeri olarak seçilmesi. Kültür ve Turizm Bakanlığı kanalıyla sanırım belediyelerimize ve sivil toplum örgütlerine, basın yayın kuruluşlarına bu konuda bir çok görevler düşüyor.
Bilgilendiren, düşünmemize vesile olan yazınıza binlerce teşekkürler.
Selâm ve saygılarımla...
mutluluklar öncelikli çiçeği burnundaki çiftlere...
bilgilendiren yazıdaki tüm unsurlar merak uyandırıcı...
elbette salt sahil kenarları değil turistik alanlarımız, koca bir kültür koca bir çınar olan tarihtir...
her karışında başka başka başka efsaneler saklı...
haçlı seferleri boşuna değil...
istanbul kraliçesi bu ülkenin ama bir istanbul değil sadece... bunun somut örneği şu güzel yazı ve cennet vatanımız...
teşekkürler öykü satıcısı...
sevgiler...
hürmetler...
====================================== e d i b / a h m e t
Merhabalar
Karadeniz Ereğlisi Ayazma bölgesine kadar gitmiş oldum paylaşımınızla
biraz mistik , çokça gerçek bir geziydi tahayyülümde
...yeni evlenecek çiftede mutluluklar diliyorum
deniz aşığı biri olsam da cehennemağzı mağarası geziside hiç fena olmazdı
yazınızın bilgilendirmesini beğendim
......Sevgilerimle ve mutlu hafta sonları öykü satıcısı