CANLIYI SEVMEK
Aydın olan insan içinde sevgi taşır. Hiçbir canlının başka bir canlı tarafından yok edilmesine rıza göstermez. Hele ölen insansa. İnsan öldürmek, tanımı olmayan sadece rezil bir davranıştır diyebilirim. İnsanın, savaş haricinde öldürülmesi tanımlanamaz vahşet. Öldürülen kişinin Yahudi, Ermeni, Türk, … Olması ne fark eder?
Hrand Dink’e ben de yandım. Fakat diğer ölenler, katledilenler unutulmamalı. Birilerinin örgütlemesi ile “Hepimiz Hırandız. Hepimiz Ermeni’yiz!...” sloganı kötü, çirkin bir söylev. Fena slogan. Herkes kendi olsun. Öyle hisseden de bırakalım öyle yaşasın. Buna bir diyeceğim yok.
Yalnız Türkiye vatandaşı olmam dolayısı ile; Türkiye’nin çıkarlarını düşünmek, ülkemin insanlarının mesut olması için düşünmem, çalışmam gerektiğini de biliyorum. Ülkemin aydın geleceği için mücadele etmiş binlerce genç unutuldu gitti… Seni unutmayacağız sözü verildi mi unutmamalı. Bunun için oy hakkını iyi kullanmalı. Bize hizmete edecekleri iyi belirlemeliyiz. Slogan ve hayallere aldanmamalıyız. Lobisi güçlü olan kişileri unutmamak kadar gariban, hiç niyetine öldürüleni de unutmamız gerekir.
Herkesin yaşama hakkını sağlamak devletin temel görevidir. Devlet hukukuna ağırlık vererek davaları hızlı soruşturup, karara bağlamalıdır. Pis ve organize işleri, gizli saklı olmadan alenen çözmeli. Gizli, demokrat olmayan yaklaşımlar ört bas edilmemeli. Kanun tüm vatandaşlarına eşit ve özgürlük sınırları içinde davranmalı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.