- 898 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
YORUMLAR
Birazda Başbağlar'dan bahset. Bence Madımak'la Başbağlar'ı yapanlar aynı zihniyetin ürünleri.
Bir de Yavuz neden şeytana tapan yezidilere hiç dokunmamışta neden şia ile uğraşmış iyi tetkik et.
Sen ikamet ettiğin ülkede şahkulu isyanı çıkaracaksın, Osmanlı'yı sırtından vuracaksın, oda sırtını sıvazlayacak öyle mi? Bugünün şartları ile o günü değerlendirmek saçmalığın daniskası olur. Osmanlı ehli sünneti yaymayı kendine ülkü edinmiş bir ülke iken sen gelip şialık aşılayacaksın o günkü şartlarda. İsyan bayrağı açacaksın. Öyle bir lüksünüz yoktu o zaman. Ya Şah İsmail'in katlettikleri. Aah ah. Ha birde Yavuz'la Şah arasında geçen bir hadiseyi anlatayımda neşen yerine gelsin.
Yavuz Sultan Selim han zamanında, İran şahı kıymetli mücevherlerle süslü bir sandık hediye gönderiyor.
Sandık açılıyor. İçinden çeşit çeşit değerli taşlar, kıymetli atlas,kadife kumaşlar çıkıyor.
Fakat bir de pis bir koku yayılıyor. Dehşet bir koku, herkes burnunu tıkıyor. Neyse en alttaki bohçadan insan pisliği çıkıyooooor..
Yani Osmanlı'ya acayip bir hakaret!
Cihan padişahı emir veriyor, herkes düşünsün, buna ince bir şekilde cevap vermemiz gerekir.
Ve cihan padişahı yine çözümü kendisi buluyor. Aynı şekilde değerli mücevher ve kumaşlarla süslü bir sandık hazırlatıyor.
İçine o zamanın Osmanlı İstanbul'unda imal edilen gül kokulu en nadide lokumlardan bir kutu hazırlatıyor, en altına da küçük bir pusula ve bir satır yazı gönderiyor.
Şah sandığı açıyor.
Açtıkça güzel bir koku ve en altta bir kutu lokum.
Anlam veremiyorlar tabii.
Bizim elçi yiyor önce, sonra oradakilere ikram ediyor.
Kutunun içindeki pusulayı Şah okuyor:
"Herkes yediğinden ikram eder...!!!!
Fıkra tadında oh ne güzel.
Bence köprüye Yıldırım Beyazıt ismi konmalıydı. Çünkü İstanbul'u almak için defalarca kuşatmıştır. Eğer Timurla karşı karşıya gelmese belki İstanbul'u fethedecekti. Nasip değilmiş olmadı. Yavuz ismide çopk yerindedir bence. Çünkü bu ülkenin çoğunluğunun gönlünde yeri olan bir insandır. Yok illada olmasın ben sevmiyorum dersen bir şartla, o zaman Tunceli'de alevi katliamı yapanların, o emri verenlerin isimleride kaldırılsın devlet dairelerinden. Bu milletin sevmediği nice isimler var büyük büyük projelere verilmiş vaktiyle. Ben her ilde, her içede İnönü Mah., İnönü İ. Ö. Okulu görmek zorunda değilim. hadi oda kaldırılsın. Felekten gazel okuyon. Destekli at ki geri tepmesin.
HÜSNÜ ÖNDER tarafından 7/29/2013 8:28:27 AM zamanında düzenlenmiştir.