akıl
akıl ne işe yarıyor diye düşünüyorum bazen..varlığımı dert insanın başına yokluğumu..
olan biten her şeyin inini dibini eşeleyip taa bilmem nerdeki ayrıntılara varana dek elekten geçirip her ayrıntının altında yeni problemler yeni problemlerdeki yeni ayrıntılar ve dahası ve dahası ve dahası..
düşün düşün düşün..
aklınında feleği şaşsın kalbininde..
hani düşündüğün herşeye bi çözüm bulsan değse düşündüğüne yada değiştirsen düşündükçe bulduğun yanlışları.. ama yok öyle bir dünya
o yüzden şimdi aklın ne işe yaradığını düşünüyorum..
hiç birşeye çözüm bulamayan hiç bir soruna engel olamayan ve hiç bir şeyi değiştiremeyen aklın ne işe yaradığını..
tercih meselesi değilki bu..
ya vardır ya yoktur..
yokken ne kadar var gibi yapılır yada varken ne kadarı kullanılır bilinmez..
ama bütün bu düşündüklerimden sonra diyorumki
olmasaydı iyiydi hakikaten..
YORUMLAR
Eyvaaah... Siz bu gün İpekyıldız ile yaptığımız şu kronoloji sohbetini hiç okumayın o halde. Onun bir yazısının altında bu konuda kafa yorduk epeyce. Sorunları çözmek değil de, anlayıp bilmek ve bir idrake erişmek için lüzumlu sanki şu akıl. Kaydediyor, gereksiz pek çok ayrıntıya eriyor, ama olmazsa da olamıyor. Akıl verir gibi oluyor her söylenen böyle bir yazının ardınca. Öyle değil inanın. Uzun uzun yokuşlar tırmanıyoruz ya hani, eşsiz ve benzersiz olan içimizdeki sesi fısıldıyoruz kendimize, işte akıl karı dediğimiz de bu. Neyse aklınızı karıştırdım iyice. Bakmayınız kusura. Fakat öyleden beri, iyi gidiyoruz ne dersiniz? Susuşu ezber etmedik en azından. Gürültü çıkartmaya devam o halde tam yol ileri...