- 895 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
GÖR / ENE - KÖR / ENE
Ben-cil
Bencilleştik!
Bencil değilim
Sen bencilsin
O bencil
Derken bile, ağzımızdan çıkan ilk hece (ben) değimli?
Her şeyde ben, ben merkezli bir yaşamın merkezindeyiz.
Biliyoruz ki tek başımıza bir hiç/iz
İz bırakmak istiyorsak kapanınca gözlerimiz
Kurdun kuşun hakkını vermeliyiz…
Kendini önemsemekle merkez görmek arasındaki farkı o ince çizgiyi belirleyebilmeliyiz…
Kelimelerde ben demiş olsak bile ruhen içimizdeki beni canavara dönüştürmemeliyiz.
Biz Nene Hatunların gözbebekleri olmaya talipsek… Halide Ediplerin sadece adı değil özünü benimsemişsek… Biziz…
Başkaları için yaşayanların yaşamlarına devam ettiklerine şahit tarihimiz… Peki, bizler ölümlü olmak ister miyiz?
Kurda kuşa, börtü böceğe sunulacak bedenlerimiz… Neden ruhlarımızı yaşatmasın sevenlerimiz…
Sevgi ekip sevgi biçmeliyiz bizlik harmanında harmanlansın ben-li-ği-miz.
Bir söz vardır “Görenedir görene köre ne köre ne”
Bunu hecelere ayırdığımızda “Gör-ene / kör-ene çıkar karşımıza. Bulmacalardan hepimiz Arapçada ene/ nin ben demek olduğunu biliriz.
Benliğin gözü kör ve görmeli.
Sayın arsanın Bencilliğin Resmini Çizeyim mi Size yazısından esinlenerek ve vicdani bir muhasebe yaparak kaleme alınmıştır. Kendisine teşekkürlerimi sunarım…
Zühal Z…
04.04.2008
YORUMLAR
Senin iyi şiir yazdığını bir kez daha söylemekten tat alırım.Belli ki istesen çok güzel yazı da yazabilirsin özellikle kalemin deneme türüne çok yatkın gözüküyor ben beceremem ama sen bir dene.Tasavvuf ta ben,küfür sayılmıştır.O anlamda doğru,ben diyen başka ne der ki.Halbu ki,o anlayışta sadece 'o' var başka hiç kimse ve şey yok.O nedenle benlik ayaklar altına alınmıştır.Doğru da yapılmıştır ama,bir şey gözden kaçırılmıştır.Benini kaybederken insanlar birilerinin hatırına benliğinden de olmuştur.Silk kimlikler çıkmıştır orta yere kuşa atsan yemez.Kendini önemseme inceliği korunamamıştır.Yok sayılmıştır insanlar yığınlaştırılarak.Çok teşekkür ederim.
"enel hak"... Hallacı Mansur
zahire göre hükmedenlere inat, batını bilen Mevlam mani olmadı ise vardır bir hayırlı hikmeti. hüsnü zan yakıştırırım daima kendime.
...
aslında doğduğunda başlıyor hikaye. hayatta kalmanın derdiyle hayatı emiyor insan oğlu bıkmadan usanmadan. nice sonra anlıyor ki hayalden ibaretmiş ve sadece yaşadığını vehmetmiş insan. ardından gördüğünün derininde bir başka ben buluyor, uzak yaban...
anladığım o dur ki, varlık bütününün zerratından başka bir şey değil insan.
karşılıklı düşünmeye sevketmeyecekse okuduklarımız ve ilham vermeyecekse yazılanlar vakit ayırmaya ne hacet. senin aklın benimkinin tamlayanı benim aklım seninkine yoldaş. tek tek ne işe yarıyoruz ki. tesadüf yoktur, tevafuk vardır. sırra ilk eren öbürüne söylesin madem.
sevgimle...
asran tarafından 4/5/2008 1:53:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kurda kuşa, börtü böceğe sunulacak bedenlerimiz… Neden ruhlarımızı yaşatmasın sevenlerimiz…
Sevgi ekip sevgi biçmeliyiz bizlik harmanında harmanlansın ben-li-ği-miz.
ben/lik
ben/çillik
ben"in ben olmadığını anladığında bençillikte kalkıyor
karşındakide ben oluyor
nasıl olacaksın ben"e
bençil,
sen yağmur değil gönüllerin gülüsün ,
tebrikler.