- 607 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Telecilere...
Kimseye Türkçe öğretmek haddime değil diyemem; aynı dili kullanıyorsak, kelimeleri burarak konuşmayı ve dilimizi önemsememekle, Lîsânımıza hakâret sayıyorum... O Tele ile Ekmek alıp karnını doyuruyorsanız, O Paraya hürmet etmek gerekmez mi?...
Yeniden yazmakla ne geçecek elime bilmiyorum amma kanıma dokunuyor bu söz: Tele, Teleye, Teleden, Telesi, ...
"TÜRK LİRASI" Kelimesi, resmî bir okunuş şeklidir... Baş harfleri büyük yazılır.
Kısaltılmış şekli: "TL"dir... bu kısaltmanın okunuşu: "Türk Lirası"’dır. Harflerin okunuşu ile hîtap edilemez.
Hepimiz biliyoruz bu bilgileri, emînim; tas-tamam.
Bir örnekle, yeniden okuyalım:
Saygı duyduğunuz bir kişiye, O’nun ismi ve soyadının baş harflerini yanyana getirip Tele gibi okuyalım:
Örneğimiz Osman Yılmaz olsun. İsim kısaltması ile; O.Y. yazalım ve şimdi, Tele gibi okuyalım bakalım: OY... oldu mu?...
Siz daha onlarcasını türetip kendiniz örnekleyin...
Devlet adamlarını bunu televizyon kamerasına söylerken duyduğumda ânında kanal değiştirmek zorunda kalıyorum... elimde kumanda ile çok defâ sayıkladığım olmuştur!.
Bayrak, Sancak, Türk Dili ve Ekmeğe Saygıyı öğrenecek yaşımız geçti ya...
Yeniden ilkokula gidecek duruma düşürmeyelim Dünyaya değer Türk Dilimizi...
Ben gibi câhili bağışlamanızdır; ikinci dileğim.
Soru: Hangi ülke vatandaşı değil; Siz, hangi yabancı ülke parası için bunu uygulayabilirsiniz?.
Saygımla...
kadiryeter Kadir Yeter.
02.7.2013- Merkez İlçe- TRABZON; >7500 Yıllık şehir.
YORUMLAR
- Kısaltılmış şekli: "TL"dir... bu kısaltmanın okunuşu: "Türk Lirası"’dır. Harflerin okunuşu ile hîtap edilemez.-
Türkçe yazıldığı gibi okunan bir dildir. Dil bilgisi kurallarına göre, özellikle büyük harflerle yapılmış kısaltmalar, bir kelime gibi okunabilmekte ve getirilen ekler de bu okunuşa uygun olarak getirilmektedir. Sizin de cümlenizde, -"TL"dir- yazdığınız gibi. Bakınız: www.tdk.gov.tr