- 839 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
MANTAR
Üç arkadaş, yüksek dağlara mantar toplamaya giderler. İçlerinden en küçük olan, en zayıfıdır; diğer iki arkadaş ise epey kiloludur. Zayıf olan kendi kendine der ki:
“Bu ikisi çok kilolu, bunlar dağda, taşta yürüyemez; ben de mantarların hepsini toplarım.” Amma velakin zayıf olan mantar toplama konusunda acemidir.
Bu üç arkadaş dağa ulaşırlar ve mantar toplamaya başlarlar. En yaşlı ve en çok kilolu olan, dağa varınca dağda aslan kesilir. Dağda, taşta; hızlı hızlı yürür. İkinci kilolu da dağda yürüme ve mantar toplama konusunda birincisinden aşağı değildir. Hepsini geçeceğim diyen, yaşça küçük ve kiloda zayıf olan ise en geride kalır. Sizin anlayacağınız evdeki hesap pazardaki hesabı tutmamıştır.
Bu iki kilolu arkadaş, önden giderek, mantarların hepsini de toplarlar. Geride kalana ise mantarların kök ve sapları kalır. O da mantarın kök ve saplarını toplar. Bu iki arkadaş, epeyce mantar toplarlar. En geride kalan zayıf arkadaş ise mantar kökünden ve sapından başka bir şey bulamaz. Mantar konusunda adeta sap gibi ortada kalır.
Bu üç arkadaş yorulduklarında, bir ardıç ağacının altında dinlenmek için otururlar. Kilolu olan ve çok mantar toplayan arkadaş, zayıf arkadaşa sorar:
“Ya arkadaş! Şu mantarlarını çıkar da bir bakalım; ne kadar mantar toplamışsın? Zayıf olan arkadaş da mantar poşetini açar ve topladıklarını arkadaşlarına gösterir.
Kilolu ve çok mantar toplayan arkadaş der ki:
“Ya arkadaş! Sen hiç mantar bulamadın mı? Bu saplar da neyin nesi? Allah aşkına bu mantar saplarını ne yapacaksın?
Mantar sapı ve kökü toplayan arkadaş, biraz kızgın biraz da esprili bir şekilde:
“Bu mantar saplarını kazmaya, küreğe ve baltaya takacağım.” Der.
Kilolu ve çok mantar toplayan arkadaş da esprili bir şekilde der ki:
“Ya arkadaş! Akşam ki pişireceğin mantar pilavının içinden kazma kürek çıkmasın!”
Mantar sapı ve kökü toplayan arkadaş:
“Arkadaşlar! Ben de mantar pilavından çıkan kazma ve kürekle mantar pilavını size yedireceğim.” der ve bu olaya hep birlikte gülüşürler. Mantarları topladıktan sonra dönüşte bütün mantarları karıştırıp kardeşçe bölüşerek mutlu bir şekilde evlerine dönerler…
02.08.2007
Akdağmadeni
YORUMLAR
Tebessüm ettiren, hem de ders veren güzel bir fıkraydı. gücün ve aklın kimde olduğu belli değil.
Tebrikler.
İDRİS ÇETİN
Selam ve saygılar...