- 954 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Devrim Ve Aşk
Ah aşk ah, sen nelere kadirsin ki bu kadar güçlü olduğunu bilemezdim. Geceleri sabahın ilk ışıklarına kadar gözümü dahi kırpmadan birbiri ardına yaktığım sigara izmaritleri ile dolu kültablam. Dağlara tepelere çıkıp da haykırası gelmedi mi kimsenin.içinizde sevdiğini,aşkını itiraf edemeyip kendi kendine erirken. Ah aşk ah, sen nelere kadirsin ki ben bilemedim. Sevgilinin bir gülüşü için kahırlı geçen bir gecenin sabahına kavuşamadan kötü haber bekler gibi titrek yatağın içinde kıvrılırken. Aşk için bir tasvir yapabilmek mümkün mü? Mümkün mü ha kifayetsiz kelimelerle evrenin gidilmemiş,görülmemiş köşelerini, sanki dün oradaymışçasına heyecanla anlatabilmek. Mümkün mü olanları inkar edebilmek. İspanyada emzik için ağlayan bebeği susturabilmek ya da Bolivya dağlarında bir dilim ekmeği bir kurşuna değiştirebilmek.Mümkün mü Arjantin’de ya da Şili’de stadyumun içine tıkıldığı halde gökyüzünü kapatabilmek. Aşk demek hayal demek, hayal dünyasındasın demek.Devrim demek daha iyiyi hayal etmek demek, hayaline aşkınıda katmak demek.
Devrim, var olana karşı bir başkaldırı hikayesi değildir aslında, devrim var olanı daha iyiye götürme çabasıdır. Devrim insana ve doğaya duyulan aşkın en yoğun yaşandığı bir duygudur,hem de kendi hayatını hiçe sayarak. Devrim bir tutkudur,devrim kayan her bir yıldızın ardından sonsuzluğa ulaşmaktır.Tutkudan ve duygularından kaçanlar,ağır ağır ölür.
Beyaz üzerine,siyahı tercih edenler, gözleri ışıldatan ve esnemeyi gülümseyişe çeviren ve yanlışlıklarla duyguların karşısında onarılmış yüreği küt küt attıran bir demet duygu yerine “i” harflerinin üzerine nokta koymayı yeğleyenler”.Sustu mu Neruda, sustu mu şiirlerini okuyan dudaklar, duymaz mı oldu kulaklar dans eden hecelerini, kelimelerini. Öyle ise aşkta bitti, öyle ise devrimin de bitti. Beyhude didinmiş o kadar canlar. İçindeki devrim ateşi sönmüşse, aşkında bitmiş demektir. Sus sus ve git, git artık ne gözlerim görsün ne kulaklarım duysun sessizliğini.
27-02-2011
Yaşar Cerit
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.