Dostlarıma bol kepçe
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Gönül soframı hiç hesapsız açmam en büyük eksikliğim, veren bu gönüle sığdığına göre yer çok geniş diye düşünürüm, yine gönül soframı açtım her dostumun sevdiği hediyeleri tabakların yanına küçük küçük kutuçuklarda gizledim, sadakat, ilği, şaka, değer, güven, güler yüz, tatlı dili küçük altın kutuçuklarına sakladım.
Buyrun..
Can dostum şöyle buyurmuştu :
"Her şehirde dört dostun olsun yeter, çünki dörtleri yanyana dizdiğinde dörtbin dörtyüz kırkdört dost eder "demişti, bu söz beni çok etkilemişti...
Her gün bir dostuma yardım etsem, binyüz onbir dostuma yardım etmiş olaçaktım..Matematik bilgim harika değil mi ? ve herkes bunu yapsa ! düşünüyorum da muhteşem olurdu, değil mi ?
Hayatım da öyle sadık doslarım var ki, rüyalarımdan çıkarıp tıpkı bir bebek masumiyeti ile sarılmak öpmek isterim, çünki bu dostlar sevilecek biri olmadığımda bile beni sever, dayanılmaz olsamda bana dayanır, işi bittiğinde beni bir tarafa atıp unutmaz.
Bazı doslarım var tıpkı, güneşin doğup batımına kadar onu takip edip, boynunu ceviren çiçekler gibi..Yüreği güzel Koca Sinan kardeşimin limon çiçeğine olan sevgisi, Hacı Ali hocamın Hak sevgisi gibi...
Bazı dostlarım var çok uzağız ama o kadar da yakınız gönülde..aynı şehirde yaşamasak bile her gün hiç ihmal etmeden attığı maillerle varım diyen dostum Osman , her şiir ve yazı yazdığımda mutlaka sıçak yorumunu esirgemeyen Aydın 58 , siirten kardeşim dediğim Ercan ..(inşaallah öğretmen olacak )
Bazı dostlarım var ki,
o kadar yavaş konuşuruz ki gecenin siyahın da...
o kadar da lezzetlidir ki...çıkardığı merdivenler hiç bitmez, uzadıkça uzar..
Dostum toprak gibi aramasamda bilirim sevdiğini o da bilir sevildiğini..
Bazı doslarım var, hep sevmek zorundayım. Bir an sevgimi kestiğinde bırakıp gider, oysa dostluk vermeden almaktır, kavurucu sıçaklarda susuz yaşayan çiçekler gerçek dosluğu bilenlerdir, yoksa her gün suladığın çiçek ne bilecek suyun kıymetini...onun için küsmek daha kolay, hemen solar ve ölüme bırakır kendini, ama gerçek dost öylemi, bin asırda susuz kalacak yinede bekler çünki hayat ondadır, suya sadıktır.. dostudur..
"Dosluk tıpkı bir gül gibidir, rasgele tutarsan dikenleri batar, ama tutmasını bilirsen o gül sana tapar."
Ne kadar doğru değil mi? Dostlarımıza nasıl davranacağımızı bilmek, ince iş, tıpkı kadınların narin elleri ile yaptığı iğne oyası gibi...
"İyilik, hoşluk zamanında hepsi dosttur,
Fakat dert ve gam zamanı Allah’tan başka kim sana dost ?"
Bazı dostlarım var aynı dili zor konuşuyoruz, aynı dini paylaşmıyoruz, ama yüreklerimiz tatlı onun dilini biliyoruz, ikimizde...iş arkadaşım ingiliz Murat ve Amerikalı Latife dostum gibi...bana her zaman Allahın selamı ile selamlaması da ayrı bir güzelliği,
Bazı dostlarım var ki onları görmesem nefeslerini hissetmesem , yaşamanın anlamı yok...tıpkı sahabelerin dostluğu gibi, "Yolda giderken engel yüzünden ikiye ayrıldıklarında hemen aman dostum çok özledim" derlerdi, böyle dostlar hepimizin başına..
Hz Ali ne güzel buyurmuş "Dostların, kötüsü seni minnet altında bırakıp özür dilemeye mecbur bırakandır."
Eğer amacımız, ihtiyaçlarımızı görecek, her sıkıntımıza katlanacak, her dediğimizi (luzumsuz, nefsi) isteklerimizi yapacak birini arıyorsak bunun adı dost değil, hizmetçi aramak olurdu. Değil mi ?
Öyle dostlarım oldu ki, hayatıma girdiler, ne aradığımı ne olmak istediğimi, öğretip kendimi sorgulama mı sağladılar, onların sevgisine en derin de papatyalar gibi bakıyorum.
öyle doslarım var ki, sabah evden işe gelirken onlarla selamlaşmasam, diğer sabahı zor ederim, kötü bir şey olmasın diye...
Dost
Beni ben olduğum için sevendir.
Dostum dediğim ikinçi bir BEN dir.
Dostum yürekten merhaba diyendir.
Doslarıma bol kepçe sevgi, dağıtırım...
ve..
öyle doslarım var ki..
konuşmasakta karşılıklı,
edebiyat sofrasında
aynil ( biriçik aşkım )
-ZERRE-( anka kuşum )
egitimci38 (gönül kuşu )
RABATLI (yüzü güleç)
evrensel ( yanlışlarımı söyleyen )
asran ( yazmam için yüreklendiren )
aşkın coğrafyası ( her şiirim onun ögrencisi )
Nena ( sitenin güzeli)
gurbet meleği ( melekler çok olabilir )
ayşegül tezcan (yazının sultanı )
kehya ( hayatı kaleminde okuduğum )
gülenaz(içten)
cemo
olgun Ekinci (genç delikanlı )
hayrıye ( masum)
a.yüksel şanlıer ( fa"ülatun hastası )
emre_onbey ( acı görmesin )
eşiktekiadam (eşiği çoktan gecmiş )
hayat yolu (nur yüzlü )
serin ( tatlı şirinem )
kargülüarmıla ( bayrak yürekli )
zehra atasoy
nöbetçi şair
makberi-ahmet koyun (kurdalelerden göremeyeceğimden korktuğum )
yalnızım (bir tane beyaz kurdalesi var )
duruşah ( çiçek gönüllü)
dellysedat (çılgın )
karadereli
asimaral ( şiirin kraliçesi )
AnguLuS ( güzel yazma dedikçe inadıma yazıyor )
yağmurGulu (kalemine hayranım)
gülenaz ( hem güzel yazar, hem naz yapar )
şev ( gülden yüreği)
meselçi( bazı şeyleri mesele yapıyor)
kayıp terlik (aslında iki tekide kayıp )
lacivertiğnedenlik (şiir’sel )
mustafa cilasun
zekeriya efiloğlu( sahi burda mısınız ? )
canbolatmurat ( candan )
gko (bırak gitsin :) )
tusemyar ( )
sivas58 ( yeni dost )
sessizlik ( kalemi sesli, kendi uyusada )
cemil ( üç gülü var )
buruk veda
şahamettin ( her şeyi bilen adam)
eternity ( yürekten dost olunaçak biri )
saba35 ( gizemli)
sabahlarınyıldızı ( kedi seven )
* akasya* (şapkalı şair)
cam güzeli
vandi ( )
babidin ( rubai ustası)
öylesine güzel bir dosluğumuz var ki...
bol kepçe paylaşarak, olmayan diğerine ikram ederek öğreniyor, doyuyoruz.
Diyeceksiniz ki hiç mi dostundan darbe yemedin...
yedim sırtımdan ...
arkamda oldukları için yüzlerini göremedim..
Var mı sizin de bol kepçe dağıttığınız, dostlarınız ?
YORUMLAR
kavurucu sıçaklarda susuz yaşayan çiçekler gerçek dosluğu bilenlerdir.
Semacığım yazını geçte olsa okudum. İnan çok duygulandım. Hele yazının içerisinde ismimin ayrıca geçmesi beni oldukça onure etmiştir. Dostluk üzerine söylenecekler sayfalara sığmaz.
O nedenle bir yerde okuduğum ve dosyamda sakladığım bir yazıyla cevap vermek istiyorum.
Dostları olmalı insanın, Ermiş, bilge, hayatı ezbere okuyabilen Düşünmediklerini düşündüren Seni bir cambaz ipinde güvenle tutabilen Gerektiginde senin için ateşi yutabilen Yolunu ısıtan ustan olmalı, Şekillendirmeyi öğretmeli hayatın çömleğini Sana verebilmeli soğuk bir kış gününde Üzerindeki tek gömleğini.
Dostluğumuzun baki kalması dileğiyle Sevgiyle kalın.
"kapıyı çalan sen,
açan yine sen...
o halde beni, ben yapan yine sen..."
dün yazılara baktım bir ara her yazının altında ilk önce ezom"un(sevgili semanın) yorumu vardı... demekk asıl teşekkür etmesi gerekenler bizleriz. seven sen sevdiren de sensin... sen anlaşılan çok şeysin,bizi biz yapan :)))
yüreğine sıkı bak ve sakın allahtan mucize bekleme çünkü senin yüreğin başlı başına mucize...
tebessüm yüzünden eksik olmasın...sevgilerle
farkındalığının ürünü olduğundan emin olduğum bu güzel "günün yazı"nı izninle çerçeveleyip yüreğime takıyorum. cesurane bir davranış sergileyerek gönlündeki "dost listesi"ni bizlere sunman ayrıca takdire şayan bir davranış. beni "sitenin artisi" olarak tanımlamanı da... hadi kabul ettim :) ama beni ne olarak tanımlarsan tanımla sonuçta ben eşikteki adamım. diğerleri sadece teferruat sevgili "ezom" saygı ve tebriklerimi lütfen kabul buyur.
Düşününki ilk okul öğrençisi haftanın belirli günleri üniversiteye gidiyor, onun karşısındakı insanların bilgisi, ustalığı karşısında nasıl şaşırdığını ... ama çocukça da nasıl sevindiğini ?
asıl güzellik nerde biliyor musunuz ? Bu okulda olan usta kalemlerin hiç biri büyüklenmiyor . ay bu cahilide kim getirdi demiyor? Hepiniz bir çocuğu sevindirmenin eline şeker vererek mutlu olmasını sağlıyorsunuz,
Asıl güzellik gördünüz mü siz de imiş..
Hepinizin kalemi önünde eğilirim, ben sadece isminizin yanına kuçuk kutuçuklara hediye koymak istedim, hepiniz şiirin kralı ve kralıçesisiniz....
Güzel dostlarım , beni çok duygulandırdınız, hepinizin o güzel yüreklerini öpüyorum.
Değerli Sema Kardeşim,
Bu âcize "gönül kuşu" diyerek yüreğinizin güzelliğini âşikâr etmişsiniz. İnşaallah gönüllerde Anka Kuşu misali hayat iksirini hep birlikte ararız. Semadan boşalan rahmetlerle yüreklerimizi beraberce yıkarız.
"Kalpten kalbe yol vardır" buyrulur.Gönül dostları dilsiz-dudaksız görüşür, konuşurlarmış. Tıpkı Mevlâna ile Şems gibi.
Yazı ve sohbetlerimde sevdiğim güzel gönüllülere hep şunu söylemişimdir. Bizler birbirimizden uzakta olsak görünmeyen manevî kablolarla birbirize bağlanır, görüşür ve konuşuruz.
Değerli Kardeşim,
Siteye her girdiğimde yüreği güzel dostlarımı görmeyince, gönül güzelliklerini okumayınca rahat edemiyorum. İyi ki varsınız. Rabbime, beni sizin gibi yüreği güzel gönül dostlarımla tanıştırdığı için şükrediyorum.
Gönül insanları bol kepçe dağıtırlar. Bilirler ki dağıtana yediyüz katına kadar mükafat verilecektir. Ne mutlu yüreği güzel olanlara ve dostlarıyla güzellikleri paylaşanlara.
Kalem yaz diyor ama, bu bölüm sadece bize ait değil. Diğer kardeşlerimizde gönül güzelliklerini bizlerle paylaşsınlar istiyorum.
Günün yazısından dolayı kutluyorum. Gönül kuşundan gönül güzeline Erciyes yüceliğinde selam, saygı ve sevgiler sunuyorum efendim. Rabbime emanet olunuz.
egitimci38 tarafından 4/5/2008 2:18:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
sabah okumuştum yazını ve aksama bır mesaj atayım sevgılı ezoma dedım ama ben acana kadar sen yol almıssın be güzelım...
senin yüreğin güzel ki bunca ınsana sevgı verebılıyorsun...
pozıtıf elektırıgın hıc tanımasamda bana kadar ulasıyor ...
çok şeker oldugundan emınım...
kalbınden asla sevgıyı ve dogrulugu cıkarma..sen akıtmaya devam et sevgını..senın dost dedıklerınde senden feyz alsınlar alalım derım...
mutluluk hormonu gıbı geldın sıtemıze...
tebrıkler....
Diyeceksiniz ki hiç mi dostundan darbe yemedin...
yedim sırtımdan ...
arkamda oldukları için yüzlerini göremedim..
öyle tatlı bir bakış ki bu hayata, öyle içten,samimi.. hoşgörü abidesi gibisin sevgili arkadaşım, yazın beni çok etkiledi. sırtından vuranlara bile görmedim bilmiyorum düşüncesindesin. kin yok yüreğinde, hep sevgi çağlıyor sanki. ne güzel bir yürek bu. seni tebrik etmek istedim. ayrıca sevgili Kocasinan'a da çok teşekkür ediyorum. bana böyle güzel eserleri tavsiye ettiği için.
sevgiyle ve dostça kalın...
Kardeşim Ezom,
Dost' u ne güzel tanımlamışsın. Bir defasında bir dostum derdimi dinliyordu. Konuşmanın neticesinde "başını ağrıttım. yordum seni. hakkını helal et." dedim. Öyle bir cevap verdi ki (ki bu aslında bilinen bir sözdü. ama o an ondan duymak benim için büyük mutluluktu), onu kendime dost seçerek ne kadar doğru bir karar aldığıma bir defa daha emin oldum:
"Dostlar yıldızlar gibidir. Karanlık çökünce ilk onlar gözükürler. Aksi halde yalnız iyi günümde yanımda olacaksa, böyle dostu istemem."
İşte bunun gibi, dostlar hayatımızın güneşidirler. Ve yüzünü görmeyip sadece Dualarda buluştuğumuz dostlarımız da vardır, müştereken.
Yazın çok güzeldi. Dostunun bu bayram gününde sevincine sebep oldu. Ve Limon Çiçeğimi orada görmek de çok hoşuma gitti :=)
Teşekkür ederim Dostum. Daim olasın.
Gül kokarken her cümle, gözlerimin kahve yanığı yürekleri dağlar çok zaman...
Dilimdeki yanık ezgilerle "dost dost" derim...
Bilirim ki yalnız değilim sizler oldukça...
Yüreğimin en umutsuz iklimlerinde, gecenin yıldız denizlerinde bile ölmem ben böylesi güzel dostlar oldukça...
Sevgili EZOM, güzel yürekli dostum benim...
ayşegül tezcan (yazının sultanı ) demişsin...
Bu güzel sıfatı layık görmüşsün bana...
Eyvallah...
Kutluyorum emeğini ve o güzel yüreğini...
Sevgilerimle...
Dost dost diye nicesine sarıldım
Benim sadık yarim kara topraktır.
beyhude dolandım, boşa yoruldum
Benim sadık yarim kara topraktır.
Nice güzellere bağlandım kaldım
Ne bir vefa gördüm ne fayda buldum
Her türlü istediğim topraktan aldım
Benim sadık yarim kara topraktır
Sevgili ezomm ..sayfandan samimi ,sıcak bir yazı okumak güzeldi..inş dostların dahaa da çoğalır..yazını okuduktan sonra aşıkveyselin bu dizelerini yazmak geldi içimdn .
selam ve sevgilerimle..