- 541 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Moruk
Moruk
Güncel Türkçe Sözlük; Moruk; 1. isim Gençlere göre yaşlı anne, baba. 2. Yaşlı erkek.
"Fikrin ne fahişesi oldum, ne zamparası
Bir vicdanın, bilemem, kaçtır hava parası?" Necip Fazıl Kısakürek
"Ben bir genc arıyorum, gençlikle köprübaşı
Tırnağı en yırtıcı hayvanın pençesinden,
Daha keskin eliyle, başını ensesinden,
Ayırıp o genç adam, uzansa yatağına;
Yerleştirse basini, iki diz kapagina;
Soruverse: Ben neyim ve bu hal neyin nesi?" Necip Fazıl Kısakürek
"Yeter senden çektiğim, ey tersi dönmüş ahmak!
Bir saman kağıdından, bütün iş kopya almak;" Necip Fazıl Kısakürek
"Karayel, bir kıvılcım; simsiyah oldu ocak!
Gün doğmakta, anneler ne zaman doğuracak?" Necip Fazıl Kısakürek
Analar o gençleri doğurdu elbet ama moruklar o gençleri kendileri gibi kodlamaya çalışıyor...
İşte şimdilerde gençler geleceğini kuracak bilinçteler! Çoğu yaşlıların ise bilinçleri eski öğretilere esir...
Gençlikte köprü başı olacak gençlerin önünde duran moruklar ya edebiyle çekilsin ya da hak etmedikleri saygıyı beklemesin...
Klasik kuşak çatışmasını bilirsiniz; gençler, yaşlıların nerdeyse tamamı Orta Çağ’dan kalma görüşlerini kendilerine adeta dayatmasından ve her yeniliği bu eski görüşlerin süzgecinden geçirmesine karşıdır. Sonra gençler de kodlanır yaşlanınca onlar da aynını yapar! Yaşlılar ise gençlerin yeni açığa çıkardıkları deneyimlerini cesur ve pervasız yaşamaya kalkışmasından endişelidir!
Olaya geniş bakalım; gençliğinde her türlü deneyimi pervasızca yaşayıp yaşlanınca da elinde kalan parayla hacca gidip gelince de gençlere ahlak dersi vermeye kalkışınca sırıtır yeni hali. Bazıları da gençliğinde anarşist, yaşlanınca birden vatan, millet sevdalısı oluverir! Gençler bunların riyakarlığını, riyakar olmayanların ise acizliğini görecek kadar akıllıdır!
Argo tabiriyle "Moruk" olmak yerine sevimli bir yaşlı olmak en güzeli değil mi?
Gençlerin ahlakını ya da anarşistliğini ya da dine olan inancının derecesini eleştiren yaşlı, kendi gençliğindeki haylazlıkları ballandıra ballandıra anlatırken kendini ele verir. Genç de doğal olarak bunu gözlemler ve samimiyetsiz ihtiyara itimat etmez! Sorun şurada; şimdiki gençler, o samimiyetsiz ihtiyarların yaşına geldiğinde kendi de onlar gibi yapmaya başlar ki kısır döngü ve kodlamanın devamı sağlanır...
En tehlikeli durum şu; bazı yaşlılar, sonradan sağlama aldıkları gevşek inançlarını (aslında emin olmadıkları için) geçlere dayatmaya çalışır! İnançlarını bilince çevirmeden yaşlandıkları için bilinçsizce inanç savunur ve dayatırlar... Kanser hücresi gibi kalınlaşmış ve yozlaşmışlardır! Zaten orta yaşta bilinç edinmediği inançta kaldığı için yaşlılığında da bilinç edinmesi mümkün değildir. Bazı yaşlıların, bilinçsizce gençlerin geleceğini karartması da bu yüzden oluyor...
Son tahlilde; gençler, geçmiş tüm bilgilerden en kapsamlı yararlananlardır! Kendilerini geliştirecek cesaret ve bilince de sahipler, bu anlamda zihni eski Orta Çağ öğretilerine esir olan yaşlılardan daha bilinçliler. Yaşlıların duygusal ve cahilane etkisi de kalkınca gençlik yol alacak...!
Selametle,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.