- 1492 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
KIZ MI DUL MU?
Çekerek Karahacılı köyünde yaşayan Söylemezin Mehmet sakin bir insandır. Kendisi çobanlık yapardı ve çok güzel kaval çalardı. O civarda kaval çalma konusunda onunla yarışacak kimse yoktur. Söylemezin Mehmet kendisi yetmiş yaşlarında iken hanımı vefat eder. Hanımının vefatından sonra hayatını tek başına sürdürmek zorunda kalır. Yalnızlık zordur, hele ihtiyarlıkta yalnız yaşamak daha da zordur. Mehmet Amcanın yirmi yaşlarında bekâr bir kızı vardır.
Çekerek Sarıkaya Köyünde yaşayan kırk, kırk beş yaşlarındaki Mustafa’nın da hanımı vefat etmiştir. O da zor günler yaşamaktadır. Onun da evinde yirmi yaşlarında bekâr bir kızı vardır.
Sarıkayalı Mustafa’yla Söylemezin Mehmet, görüşerek kızlarını karşılıklı birbirlerine vermek için sözleşirler. Kızlar da babalarını kırmamak için bu evliliğe zoraki evet derler. Nihayetinde Sarıkayalı Mustafa, Söylemezin Mehmet’in kızıyla Söylemezin Mehmet de, Sarıkayalı Mustafa’nın kızıyla evlenmiştir.
Bu iki şahsın, eşleri çok genç, kendileri ise yaşlıdır. Söylemezin Mehmet, eşinden neredeyse elli yaş daha büyüktür.
Söylemezin Mehmet’in köyünde yaşayan Asım adlı delikanlı, Söylemezin Mehmet’in genç eşini sever ve ona âşık olur. Nihayetinde onunla kaçar.
Artık olay yargıya intikal etmiştir. Hâkim bu olaylara karışan kızları, Söylemezin Mehmet’i ve Mehmet’in eşini, Sarıkayalı Mustafa’yı, Söylemezin Mehmet’in karısını kaçıran Asım’ı mahkemeye çağırır…
Hâkim Bey, yetmiş yaşındaki Söylemezin Mehmet’e ceza vermek istemez. Hâkim Bey, Söylemezin Mehmet’e sorar:
“Mehmet Amca, evlendiğin bayan sen evlenmeden önce sana geldiğinde kız mıydı, dul muydu?”
Söylemezin Mehmet:
“Kız idi hâkim bey.” Der. Hâkim Bey, boynunu bir o yana, bir bu yana büker ve yaşlı amcanın yüzüne bakar tekrar sorar:
“Mehmet Amca, evlendiğin bayan sana ilk geldiğinde kız mıydı dul muydu?”
Mehmet Amca hiç tereddüt etmeden:
“Kız idi hâkim bey.” der. Hâkim Bey, yine boynunu bir o yana bir bu yana büker ve tekrar Söylemezin Mehmet’e sorar:
“Mehmet Amca, evlendiğin hanım sana ilk geldiğinde kız mıydı dul muydu? Der.
Mehmet Amca tekrar:
“Hâkim Bey kız idi. Kız oğlu kızdı.” Der. Hâkim içten içe kızmaktadır Söylemezin Mehmet’e.
Hâkim Bey mahkemeye bir ara verir ve yerinden kalkar, Mehmet Amcayı dışarı çıkarır ve onunla konuşur. Yaşlı amcanın kendisiyle evlenen bayana dul demesi için onu ikna etmeye çalışır. Böyle söylerse mahkeme tarafından ceza almayacağını defaten anlatır.
Hâkim Bey ve Mehmet Amca tekrar mahkeme salonuna dönerler. Hâkim Bey, Mehmet Amcaya tekrar şahitlerin huzurunda sorar:
“Mehmet Amca, evlendiğin hanım sana ilk geldiğinde kız mıydı, dul muydu?”
Söylemezin Mehmet:
“Hâkim Bey, bana bu yaştan sonra yalan mı söyleteceksiniz? Evlendiğimde bayan bana ilk geldiğinde kız idi. Kız oğlu kız idi…” der.
Söylemezin Mehmet, Hâkim Beye vermiş olduğu bu ifade karşısında yedi buçuk yıl hapse çarptırılır. Böylece ömrünün yedi buçuk yılını hapiste geçirir. Söylemezin Mehmet, eğer “Evlendiğim hanım dul” demiş olsaydı hiç hapis yatmayacaktı…
22.06.2013
Karahacılı Köyü/Çekerek
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.