- 634 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KAR BEYAZ
BEDEN ruha giydirlmiş bir bir kıyafetten ibaretse ,RUHta herşeyde gizli insanın insan olma kavramıdır.Zamanı geldiğinde beden,elimize aldığımız bir avuç topraksa ,bedenin maddeden başka hiçbirşey olmadığı . "ruh" dediğimizde de gizler dolu çok daha geniş bir manzarayla karşılaşacağımızdan eminim.. Zira,maddenin gerçeğe dönüşmesiyle,ruhun alemlerde yaşadığı inancımıza göre bir gerçektir. Alemlere akabilmek ise,ruhun bedenden ayrılmasıyla gerçekleşir ki; buda ÖLÜMdür.Ölüm ,insan varlığı için bir alemden başka bir aleme geçiştir.Bu anlamda,ölüm yok olmak değildir.Yalnız unuttuğumuz bir gerçek var.. Oda, insan varlığımızın son kullanma tarihi .VE ne kadar uzak ne kadar yakın bir eşleşmiş kelime zinciri olduğu..Öleceğimizi bile bile yaşıyan varlıklar olmamıza rağmen birbirimizin canına kasteden . NE BU ŞİDDET NE BU CELAL...Yaşadığımız heran,hayattan eksilmiş,harcanmış bir andır.Ömrümüzün her gününün işi,ölüm binasını inşaa etmektir.Yaşarken,hep ölümün içindeyiz aslında.Yaptıklarımızı kayda geçiriyoruz kompütür gibi..Zamanı gelince bu kayıtlatlardır ölümsüz hayata geçerken ruhla birlikte yol alan..Hayattan edeceğimiz kârı ettiysek, doya doya yaşadıysak, GÜLEGÜLE gidelim.Hayat kendiliğinden ne iyi ne fenadır, ona iyiliği ve fenalığı katan biziz .Bir gün yaşadıysak her şeyi görmüş sayılırız. Bir gün bütün günlerin eşidir. Başka bir gündüz, başka bir gece yoktur. Atalarımızın gördüğü, torunlarımızın göreceği hep bu güneş, bu ay, bu yıldızlar, bu düzendir.
ŞÖYLE DER ŞAİR:Ölüm asude bir bahar ülkesidirbir rinde
Gönlü her yerde buhurdan gibi yıllarca tüter.
Ve serin serviler altında kalan kabrinde
Her seher bir gül açar;her gece bir bülbül öter.Yahya Kemal BEYATLI...
Ölüm,çok eski bir borç gibidir,diyor Einstein;vakti gelince ödersin. gene de borcunu geciktirmek için çabalar insan.
bu yandan bakıldığında.. ölmek nefis bir şey. kusursuz!
İnsan ölümden korkmamalı ,amelinden korkmalı yaptığı kötü amellerden işlediği günahlardan korkmalı ...Ölüm her canlının başına gelecek. Kimine iyi ,kimine kötü bir şekilde ...Allah herkese güzel ölüm nasip etsin! ! DUALARIMLA.. EDA.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.