OKUL SIRASI
OKUL SIRASI
Yaklaşık onbeş saattir yalnız kalıyorum. Gerçi aynı tip, benim gibi arkadaşlarım, kardeşlerim yanımda ama siz olmayınca, kendimi hep yalnız hissediyorum. Bir işe yaramak hoşuma gidiyor. Yalnız kalınca bakın neler geçiyor aklımdan: Sabah olup okulda ders vakti olunca, o günkü duruma göre, moralinize göre oturuyorsunuz üzerime. Evde kahvaltı yapamadıysanız, derslerinizi akşam tamamlayamadıysanız, hastaysanız, daha neler… durumuna göre hızlı oturma, isteksiz oturma, heyecanla oturma gibi oturuyorsunuz kucağıma.
Önce arkadaşınla bir merhabalaş. “Nasılsın arkadaşım? Günaydın” de. Hangi ders başlayacaksa, kitabını, defterini, diğer malzemelerini çıkar. Bazen kitabını defterini üzerime öyle hızla koyup atıyorsun ki, inan korkuyorum. Çocuklar, inanın çok üzülüyorum; canınız sıkkın olduğunda ya da sıkıldığınızda elinize aldığınız kalemle üstümü çiziyorsunuz, karalıyorsunuz. Düşünün bakalım: Başka arkadaşınız sizin üzerinizi çizse, ayırsa nasıl hissedersiniz kendinizi….bazen de kağıtmışım gibi, üzerime kocaman adını yazıyorsun. Ya da sevdiğin arkadaşının adını kazıyorsun üstüme.
Sen benim ne işkence çektiğimi biliyor musun? Sevgini, duygularını böyle mi anlatmalısın. “Seni seviyorum arkadaşım.” Demek bu kadar mı zor? Madem sözlü söyleyemiyorsun, kağıda yaz. Mektup yazmayı bilmiyor musun? Okuman yazman yok mu? Mektup yazmayı bilmiyorsan, öğretmenlerinden yardım al.
Beni yazıp, kazımazsan temiz kalırım. Hoşlanarak sen ve senden sonra gelecek çocuklar temiz bir şekilde otururlar. Yeniden sıra yapmak için ormanlardan ağaç kesilmez. Rahat nefes alırız. Yağmurlar düzenli olur. Piknik yapmak için çok uzaklara gitmemiz gerekmez. Sağlıklı yaşamamız için orman gerekli değil mi? Ben hepinizin malıyım. Sizin kaynağınızım. Babalarınızın annelerinizin verdiği vergilerle beni sıra yaptılar. Size hizmet edeyim diye. Kaynaklarınıza sahip çıkmalısınız. Bakın, ben sizinle mutluyum.
Biliyorum, sen özünde iyi bir insansın. Üretken, ahlaklı, düşünen, saygılı bir öğrencisin. Kendini diğer kişilere kabul ettirmek için başkasının yaptığı kötü eylemi senin de yapman gerekmiyor. Sen kendine güven. Sevgini benim gibi eli dili dokunmayan sıraya ver. Senden sonra gelenlerde seni örnek alsınlar.
Haydi alkış!...
285 Kelime