- 565 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KİTAPLAR ÜZERİNE
Anlatmak istediğim en beğendim konulardan birisi kitaplardır.Dünyamızın yegane bilgi hafızası yada eski dünyanın bilgisayarı denebilir.Devam etmek gerekirse kitaplar hakkında konuşmaya size sırf bu konu üzerine bir kitap yazmak gerekirdi.Hep denen bir söz olan kitap okuyun sözünü benden beklemeyin zaten bu lafı anlamış olan şu lafı bilmesi lazım daha okumadın mı?
Kitaplar edebiyat,bilim,felsefi,bilim ve buna benzer birçok konu üzerine yazılmış ve yazılmaya devam ediyor.Kitaplardan bahsetmişken şu tavsiyelerde bulunabilirim.Nasıl bir kitap okumak gerekir?Bence hayat da olduğu gibi size en çok hitap eden,belkide sizi anlatabilecek kitaplara yönelmek daha iyi olur.Denilir ya klasik klasik kitaplar okuyun!Ben buna katılmıyorum hayatım boyunca klasik türde en fazla üç kitap okumuşumdur.Belkide daha çok klasik kitap okumam gerekirdi ama gerekmeyedebilir.Bu nasıl olabilir?Benim düşünceme göre ne klasik kitaplar nede nobel almış yazarların nede ünlü olmuş popüler yazarların ki çok değerli benim için.İllaki toplumun gözünde üst sıralara yükselmiş en iyi gözüken kitaplar benim gözümde de aynı değere sahip olacak diye bir şey yok.En iyi kitap diye bir şey olabilir mi?Olamaz!Çünkü her zaman başka bir yazar çıkar ve bu en iyi en popüler en modern ve nobel almış olan gelir diğer kitapların daha az okunmasına neden olabiliyor.
Hiç bir kitaba yada yazara sözüm yok onların değerlerini ben belirlemiş değilim ben sadece kitap denen olay üzerine bir şey yazmak istedim,size gerçek bir tavsiye vermem gerekirse;kitap seçerken konuyu anlamanıza yönelik olay akışı sağlam türkçe anlatımı iyi,belki fantastik belki aşk belki siyasi konular üzerine olsun kitap dediğin sağlam anlatımı olacak sebep şu:Genel itibariyle konu bellidir yazara düşen ise o konuyu öyle anlatacak ki okuyucu takip etsin ve yazdıklarına sahip çıksın.
Oğuz ÇEVİK