- 1560 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İZMİRDE HALA DEVAM EDEN BİR SU REZALETİ'
İZ-SU’nun 22.03.2011 /1640 sayılı genelgesi" 5 kat ve daha fazla kata sahip konutlarra tek su sayacı aboneliği verilmektedir" denmekte.
Bu Antiçağdaş genelgeye göre 22.03. 2011 den itibaren vatandaşın adına SU FATURASININ gelmesi için ,Ya Kat adedi 4 ve daha az katlara sahip konutlarda oturmak, ya da dükkan sahibi olmak gerekiyor.
Bizim gibi Kat adedi 5 ve daha apartmanlarda oturan vatandaşlar üvey evlat muamelesi görmektedir.
Ne yaparsak yapalım bu anti çağdaş genelge iptal edilmeden TÜKKETTİĞİMİZ SUYUN FATURASININ adımıza gelmesinin mümkün olmayacağına inanmaktayım.
Elinizi vicdanınıza koyun,28 haneye tek su sayacı, tek su faturası ile içme suyu sağlamanın 28 tane koyunu aynı oluktan sulamanın ne farkı var.
Apartman sakinleri olarak Biz İZ-Su’dan Anayasa ve kanunlara aykırı bir talepdemi bulunuyoruz
Apartman sakinleri olarak; aynen Elektrik ve telefon faturamızda olduğu gibi, aynen apartmanımızla tıpa tıp aynı konumda bulunan dükkanlar dahil 8 kat 28 daireden oluşan 20 metre ötemizdeki komşu apartmanlarda oturan vatandaşlarda olduğu gibi, hatta apartmanımızdaki dükkan sahiplerinde olduğu gibi, "TÜKETTİĞİMİZ SUYUN FATURASININ" adımıza gelmesini istiyoruz. İnsan onuruna da bu yakışmaz mı.?
Çağdaş ve tam Özgür kişi, tükettiği her nesnenin faturasını kimseye bağımlı kalmadan ödeyen kişidir diyoruz.
İZSU ise köylerde dahi uygulanmayan bu bayat uygulamayı bize dayatmaya çalışmakta ve hala da bilgi isteyen kurumları yanıltmaya devam etmektedir..
İZSU nun yukardaki yanıtına göre Ankara ve İstanbulda 8 katlı binalarda da tek sayaç tek fatura uygulanıyor demektir oysa oğlum İstanbulda 7 katta oturuyor ama su faturası adına gelmektedir.
Demekki Tedaş bu işi bilmiyor her apartmana tek sayaç bağlamadığına göre..
Evet 28 fatura yerine tek faturanın işlemleri daha kolay, apartman yönetici
İZSU nun tahsildarı gibi her ay su paralarını toplar ve İZSU veznesine yatırır.
Hatta İZSU " her apartman ara sayaç taktırararak (ki taktırdık) isterlerse tükettikleri suyu takip edebilirler" (ki ediyoruz da) diye akılda vermektedir.Ama tek kişi ödemezse tüm apartmanı icraya vermekte terettüt etmezler. demekki ara sayacın yasal bir faydası yok..Apartmanımız bunu yaşadı.
Hala anlamadım: Anayasamızın 10 md. İmtiyazlı sınıf yaratmak suçtur diyor. Ama bu genelge pervazsızca vatandaş arasında ayrım yaparak hemde en yaşamsal konularda hem de aynı apartmanda eşitlik ilkesini yok sayarak bilgi isteyen her kurumu kandırmaya devam ediyor.
Yukardaki Genelge: Vatandaşın temel hak ve özgürlükleri kısıtlamakta, vatandaşlar arasında ayrım yaratmakta,Vatandaşın yaşam kalitesine zerre kadar katkı sağlamamaktatır.
Basiretli bir Kurum yetkilisinden vatandaş olarak şu yanıtı umuyordum:" Bireysel sayaç aboneliği için gerekli tesisat ve mühemdislik işlemleri tamamsa gerekli belgeleri ibraz etmişlerse Vatandaşa gereksiz yere sıkıntı vermeyelim" demesini umuyordum.
"
Su Depomuz da hidroforumuz da var,yeterki tükettiğimiz suyun faturasının adımıza gelmesi için yapacağımız işlemleri, istediğiniz belgeleri söyleyin dedik..
Ama İZSU ne yaparsanız yapın İzmirde 8 katlı apartmanda oturduğunuz için tek sayaç ve tek faturaya mahkumsunuz diyerek kestirip atıyor.
Sanki yukardaki genelge Kutsal kitabımız Kuranda bir sure, bir ayet gibisine değiştirilemez değiştirilmesi bile teklif edilemezmiş gibisine.
Ama 8 katlı komşu apartmanlara bireysel abonelik vermişsiniz diyoruz onlar genelgeden önce, diyorlar.
(milattan önce, milattan sonra)
Aslolan herkesin tükettiği suyun faturasının adına gelmesidir, çağdaş ve özgür kişi ödediği her nesnenin faturasını kimsye bağımlı kalmadan ödeyen kişidir diyoruz. Yargıyı adres gösteriyorlar.
Kasım 2012 tarihinde hemde apartmanımız altındaki hemde aynı su şebeke borusundan dükkanlara ayrı ayrı su faturası geliyor. hani 2011 den sonra 5 kat ve üzeri mekanlara bireysel abonelik vermiyordunuz hani altyapı sorunundan kaynaklanıyordu, dairelere gelince alt yapı sorunu oluyorda dükkanlara neden olmuyor diyoruz.
Bu sorumuzada henüz şifai olarak" tarifeler yönetmeliğine göre dükkanların ücretlendirme sistemi farklıda ondan" yanıtını vermekteler.
Madem Ücretlendirme sistemi baz alınarakrak bireysel abonelik verildiğine göre,
28 haneden bazı sakinlerimiz Özürlü kartına sahip Özürlülere %50 indirim uyguluyorsunuz, bu vatandaşların da tarifeleri ayrı.olduğuna göre .faturalarının da ayrı gelmesi gerekmez mi diyoruz
Bu sorumada " onları ortalama tüketim üzerinden indirimli olarak faturaya yansıtılmaktadır". diyorlar..
Oysa İZSU’nun yapacağı çok basit bir işlem var: .
İZSU ’nun keşfi yapan elemanlarıYeterli su basıncının olduğunu belirterek,depomuzdan ve hidreforumuzdan geçirmeye lüzum görmeden direkt olarak şehir şebeke su borusundan içme suyumuzu bağladılar.
Bu güne dek içme Suyumuzun ne 1 kata nede 8 kata çıkmasında ne bir altyapı soruyla karşılaştık,nede başka sorunlar yaşadık..
Bizim sorunumuz sadece 28 daireye tek fatura gelmesinden kaynaklanmaktadır.koyun sürüsü gibi bir sayaçtan su kullanmak ağrımıza gidiyor.Bizim de adımıza su faturası olsun ,otomatik hesabımızdan ödeyebilme imkanı sağlansın istiyoruz. komşularımızda bu uygulama var diyoruz. ne mutlu bu imkana sahip olan vatandaşlara.
İZSU ’dan ;sadece ara sayaçlarımızı değiştirerek,yasal hale getirmesini, 1 sayaç yerine 28 sayaç takarak tükettiğimiz suyun faturasının adımıza gelmesini sağlamasını istiyoruz.tüm maddi giderleri zaten vatandaş karşılıyor.28 sayaç ücreti de cabası.
İnşallah bu rezalete bir dur diyen çıkar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.