YERYÜZÜNÜN HALİFESİ
.” Hamt alemlerin RABBİ olan ALLAH’a aittir.Salatü selem Habibi Ekremine Aline ve yoluna ram olanlara olsun. AMİN...
"Hatırla o anı ki Rabbin meleklere,"Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım" demişti."Bakara 30. ayet.
Evet "HALİFE" kavramı üzerinde durmak istiyorum.Halifenin kelime anlamı, "birisinin yerine geçen,onun adına iş yapan kişi"olarak tanımlanıyor.
Dini literatürde "Halife" Allah (cc)’nun adına işyapan, Onun vekili olan yani insan oğlu kasdedilmektedir.Hal böyle olunca gerçek vazifemizin nekadar mühim olduğu da kendiliğinden anlaşılıyor.
Birisini kendi işlerimiz için vekil yani "halife" tayın ettiğimizde,O vekilin nasıl hareket edeceğini,kimlerle ilşki içinde olacağını talimat şeklinde kendisine bildiririz.Bu vekil bizim talimatlarımız doğrultusunda değilde kendi hevasına göre hareket etse,istenilmeyen kişilerle yatıp kalksa ne yaparız?
Ne yaparım canına okurum.Derhal görevine son veririm.Dediğinizi duyar gibi oluyorum.
Allah’ın halifesi olan biz insanlara yüce Rabbimiz bu mekanda nasıl hareket edeceğimizi, kimlerle ilişki içinde olacağımızı belirtmiştir.Şimdi biz talimatların aksine hareket edersek, nasıl bir sonuçla karşılaşacağımızı bilmemiz lazımdır.
Sevgili dostlarım,şunu peşinen söylemeliyim ki, İnsan oğlu olarak bizler, Rabbimizn bildirdiği talimattan habersiziz.Yani KUR-AN I KERİM’den bi haberiz .Oysa bilmemiz gereken en önemli şey...
Ayetler ışığında yol aldığımız da;İnsanın başı boş yaratılmadığıdır.Bu mekanda ne yapmamız ve hareket noktamızın ne olması gerektiğini iyi
bilmemiz gerekiyor.Aksi halde istenilmeyen mecralarda akıp Kendimizi necise bulaşmış bir halde görebiliriz.
Özetlemek gerekirse,başı boş yaratılmadığımızı ve bu alemde Allah’ın halifesi gibi bir şerefe nail olduğumuzun bilincinde olmalıyız.Aksi halde...
Aksi halde nasıl bir sonucla karşılaşacağımızı iyi bilmemiz gerekir.
Sevgili arkadaşlar işin nihayetinde BİR GÜN "ÖLECEĞİMİZİ" LÜTFEN UNUTMAYALIM!
SELAM VE DUA İLE...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.