- 668 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
**Bizim dinimiz hiçbir vakit kadınların erkeklerden geri kalmasını talep etmemiştir. Allah2ın emrettiği şeyi, kadın ve erkek beraber olarak ilim ve kültür edinmeleridir. Kadın ve erkek, bu ilim ve kültürü aramak ve nerede olursa oraya gitmek ve onunla dolu olma zorundadır. islam ve Türk tarihi tetkik edilirse görülür ki bugün kendimizi bir türlü kayıtları bağlı zannettiğimiz şeyler yoktur. Türk sosyal hayatında kadınlar ilim, kültür ve diğer hususlarda erkeklerden katiyen geri kalmamışlardır. Belki daha ileriye gitmişlerdir.
Ne cumhuriyet öncesi osmanlı ve selçuklular zamanında ne de islamiyet öncesi türklerde kadınlar ikinci sınıf vatandaş yerine konulmamıştır.İslam dininin de kadına ne kadar değer verdiği ve sizin anlattıklarınızla en alt seviyeye hatta sapkınlık düzeyine kadar indirgemeye çalıştığınız bir durumda değerlendirmemiştir kadını.Şeriat ile yönetiliyor dediğiniz arap ülkelerindeki yönetim anlayışının gerçek islamiyetle bağdaştığı ne yazık ki söylenemez.İslamiyeti kendi sapkınlıklarına göre uyduranlar yüzünden islamiyetin lekelenmeye çalışımasıda bence objektiflikten uzak son derece subjektif bir yorumdur.
Son olarak bu kadar yerin dibine sokulmaya çalışılan dinimize Atatürk'ün yorumundan başka söyleyecek söz olmadığını düşünüyorum.
**Bizim dinimiz en tabi ve makul dindir ve ancak bundan dolayıdır ki son din olmuştur. Bir dine tabii olmasi için akla, fenne, ilme ve mantığa uygun olması lazımdır. Bizim dinimiz bunlara tamamen uygundur.
İslam sadece bir devlete, bir kavme, belli bir coğrafyaya, belli bir zaman dilimi için gönderilmiş bir din değildir. İslam bütün insan ve cinlere gönderilmiştir, kıyamete kadar devam edecek bir dindir. Hangi zamanda, hangi coğrafyalarda kadın erkek sayısının ne oranda olacağını bilemeyizki. Bugün öyle yerler var ki bir erkeğe dokuz kız düşüyor. Hindistanda bir erkeğe 5 kız düşüyor. Ne olacak şimdi. çık işin içinden çıkabilirsen. Bu beş kızın dördü size göre hiç erkekle lezzetlenmesin, annelik duygusunu yaşamasın mı? Yoksa önüne gelenle yatsın kalksın, bir erkek yerine birçok erkeğin olsun, şayet çocuk olursa da dna testiyle mi tepit etsin? Çok savunduğunuz batı neden oralara medeniyet götürmemiş, hala sati geleneğine göre kocası ölen kadınlar yakılıyor. Ama çok iyi sömürmüşler. Hindistan'da kadınların kendilerini güvende hissetmek için İslamiyet'i ve Müslüman erkekleri tercih ettiklerini işine gelmediği için görmezden gelirsin.
1 ve 2. dünya savaşları sonucunda Almanya 'da erkek nüfusunun azalması üzerine dul kalan Alman kadınlarının zamanın Alman hükümetine " erkeklere ikinci evliliği serbest bırakında kanunen evlenebilelim, yoksa ortada kaldık fahişe olmaktan korkuyoruz" diye teklifte bulunduğunu da bilmezsiniz. Yada işinize gelmez. Zamanı biraz daha geriye götürelim. Düşünün kılıç kalkanla savaşlı dönemleri. Erkek nüfus habire azalıyor, haliyle kadın nüfus erkek nüfusun bir hayli üstüne çıkıyor. Ne olacaktı bu kadınlar. Sadece bir erkek bilip tertemiz bir hayat sürmek yerine, bir bilinmeze sürüklenip, ırz düşmanlarına yem mi olsalardı? Türkiye'ye bakıp dünyayı ve İslam'ı yorumlamak yerine, dünyaya bakıp ta İslam'ın tüm cihana hükmetttiğini, sadece bir coğrafyaya ait olmadığını tefekkür etseniz isabetli olur kanımca.
İslam dört evliliği serbest bırakmışsa da asla teşvik etmemiştir. Kadına özgürlük veren Mustafa Kemal acaba kaç kadınla beraber oldu. Acaba bir kadınla yetindi mi? Benim fazla bilgim yok bu konuda biraz bilgi verir misiniz. Sahi yolunda gidenler tek gülle mi hayat geçiriyorlar? Bazen sarhoşluk etkisiyle olsa gerek bataklık gülleriyle faşna-fişne ettiklerini duyuyorum. Acaba doğru mu? Desene ne günahı var canım sende, adam sarhoştu daha. Trafikte bile ceza yokken, masumken bir kaçamak yapmış hanım ne diyebilir ki. Hanımefendi onun bubun kapalı saçı kıçıyla uğraşacağın yerde kendi ayıplarınızla, açıklarınızla uğraşın.
Bugün özgürlük adı altında kadınlarımızın dişiliğinin kullanıldığını neden görmezden geliyorsunuz. Soyunmak kadın için bir özgürlük ifadesimidir. Desene o halde hayvanlardan daha özgürü yok. Ama hayvanın kuyruğu bir nebze kapatıyor avret mahallini. Hakkını yemeyelim. En özgür insanlar? onları geçiyor bu hususta. Örnekleri müstehcen mecmualarda, sosyal medyada çok. Bunları gördükçe özgürlük çığırtkanlarının alkıştan elleri şişiyordur. Kadın nice işyerlerinde patron kapatması, araba üzerinde soyunmuş ticari, meta mı olmalı? Hem size ne milletin başındaki örtüden. Zorla başı açılanlarıda yazsaydınya biraz bre özgürlük savunucusu????. Başı kapalı diye ünüversite kapılarından geri çevrilen kızlar vicdanınızı hiç mi rahatsız etmiyor? Olsa rahatsız eder. Ama vicdan denen o ulvi davranış sizde kanımca mevcut değil.
Çok özgürlükçü hanımefendi mesela diyelim ki kızınız var; olaki dediki size ben çarşaf giyeceğim. Ona o hakkı verecekmisiniz, tabi ne demek özgürce giyebilirsin diyebilecek misiniz? Yoksa inandığınız değerler doğrultusunda hayır kızım o yobaz işi, geri kafalı işi, örümcek beyinlilerin işi, bize yakışan Atamızın izinde modern batı tarzı giyim mi diyeceksiniz? Varsa vicdanınız bir vicdan muhasebesi yapın haydi. Ben solcu bir sülalenin dindar bir çocuğuyum. Çok yakınen tanıyorum sizleri. Nasıl bir dayatmacı zihniyete sahip olduğunuzu iyi bilirim. Amcamın bir gelini vardı. Çok asortik açık, mini giyinen biriydi. Bu kadın yanlış yaptığını farkederek veya düşünerek kapandı. Amcam bir yandan, yengem bir yandan, eşi bir yandan sıkıştırıp ne yapıp edip kadını gene açtılar. Neymiş hangi çağda yaşıyormuşuz. Ulan yeni din geldi de haberimiz mi yok? Bir örnek daha; buda halamın gelinleri. Biri Tokatlı açık, diğeri Ağrılı kapalı. Şu zihniyete bak ki kapalıyı biz solcuyuz diye irdediler. Birde bunların alnı secdeye geliyor bazen. Anlattığım örnekler İzmir 'de yaşıyorlar. Herhalde İzmir de İslam bir başka.
El insaf, el insaf, el insaf!!!
HÜSNÜ ÖNDER tarafından 7/29/2013 5:08:51 AM zamanında düzenlenmiştir.
HÜSNÜ ÖNDER tarafından 7/29/2013 5:15:21 AM zamanında düzenlenmiştir.
HÜSNÜ ÖNDER tarafından 7/29/2013 6:01:26 AM zamanında düzenlenmiştir.
KADIN yani dişi nüfusun yarısı yani %50 si.
Kadınlarımızın geneli, inanç ve geleneklerimiz gereği acizdir, bilgisidir, zayıftır; yani TOPLUMUN YUMUŞAK KARNIDIR.
Alçaklar hep belden aşağı vuruyorlar, faullü dövüşüyorlar.
Alçaklar kadını kullanıyorlar, parmak ucunda oynatıyorlar.
Bu hile, sonuçta sandığa yansıyor.
İktidarlarını embesilleştirdikleri, köpekleştirdikleri kadınlarımızın reyleriyle garanti etmek istiyorlar.
Bu kadınlarımız kayıptır, akla ziyandır artık.
Sağlam gözlemleri olan, akılcı bu cumhuriyet kadınının feryadına kulak vermek gelecek açısından önemlidir.
Şeriatla yönetilen İslam ülkelerinde kadınları (recim etmek) taşlayarak öldüren erkeklere destek verip, hatta ön saflarda yer alıp hemcinslerini taşlayan kadınlar görüyoruz.
devamlı yanlış biliyor ve bu yanlışları doğruymuş gibi yazıyorsunuz
DÜNYA ÜZERİNDEEEEEEEEEE
ŞERİATLEEEEEEEEEEEEE
YÖNETİLENNNNNNNN
ÜLKEEEEEEEEEEEEEEE
YOKTURRRRRRRRRRRRRR
din devletine gelince dünya üzerindeki iki din devletinden biri israil diğeri de italya toprakları içinde ülke içinde ülke gibi hukuku olan vatikandır -o da toprağı italyadan bağımsız oldugu için böyle söylenebilir-
inanın bu yalan yanlış bilgilerle komik oluyorsunuz işin aslını bilenler gülüp geçiyordur hatta biraz acıma duygusu -hani şefkatten- içindedir...
yapmayın ya hu biraz doğru bilgiyle beslenin ya da en azından sorun öğrenin...lütfen...